Márkakupát csinálnak az új Alpine sportkupénak

270 lovas az Alpine A110 Cup

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Retro sportkupéval tért vissza az Alpine, még szép, hogy meglépték, amit meg kellett: jövőre kezdetét veszi az Alpine Europa Cup.


Még év elején, Genfben mutatkozott be az Alpine újkori sportautójának első sorozatgyártásra szánt változata, hamarosan pedig le is szállítják az első A110-eket. Azonban ennyivel nem elégedtek meg a francia mérnökök: hamarosan összedobnak néhány márkakupás versenyváltozatot is, amivel már jövőre bajnokságot indítanának Alpine Europa Cup néven. Hogy mennyire lesznek éles gépek? Az A110 Cup versenyautók fejlesztésében részt vett a Signatech és a Renault Sport is. Előbbi idén Le Mans-i 24 órást nyert, utóbbi pedig többek között az F1-ben tette már le névjegyét. Merevítik az amúgy is sportos kasznit, többek között bukócsővel, valamint 40 mm ültetést is bevetnek. Állítható lengéscsillapítását az Öhlins szolgáltatja, 18 colos versenyfelnijei körül Michelin slick abroncsok feszülnek, de vannak még hatdugattyús Brembo fékek is.
Hirdetés

Ugyanazt az 1,8 literes sornégyest használja majd, mint az utcai modell, ám itt 270 lovas. Többek között az új komputernek köszönhetően csikartak ki belőle 18 extra pacit. Erejét hatsebességes szekvenciális váltó juttatja a hátsó kerekekhez, a patent kanyarodásról sperr-diffi gondoskodik. Ritka a hátsókerekes kupás autó, jó mókának ígérkezik. Utasterét kitisztították, ahogy kell. Néhány felismerhető részleten kívül nem sok maradt az alapmodellből. Üléseit Sabelt kagylók váltották, ötpontos biztonsági övekkel, alcantara borítású kormánya pedig meglepően komoly műszer lett egy kupás autóhoz. Az A110 Cup mindössze 1050 kg, pedig még a légkondit is benne hagyták. A friss kupasorozat a Paul Ricard pályán startol júniusban, majd további öt versenyhétvége vár a versenyzőkre az első szezonban. Hazánkba előre láthatólag sajnos nem jönnek egyelőre. A gyáriak szerint első szuszra kicsivel több mint 20 autót építenek, egyenként 100 000 eurót kóstálnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?