Új dízelmotort mutatott be a Volkswagen

272 lóerős 2.0 BiTDI a Volkswagentől

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kétliteres motor elektromos turbóval jön, és új, 10 fokozatú automata váltó társulhat hozzá.


Főhadiszállásán, a németországi Wolfsburgban mutatta be legújabb nagyteljesítményű, négyhengeres turbódízel motorját a Volkswagen. A néhány hónapja debütált új Passat többek között egy ehhez hasonló, 2 literes bi-turbo TDI-vel is rendelhető, 240 lóerővel. Az új motor erre tesz rá még egy lapáttal. A kettős elektromosan működtetett turbófeltöltővel a teljesítmény 272 lóerőre nőtt. A motor forgatónyomatékáról még nincsenek információk, az viszont egészen biztos, hogy 500 Nm feletti értékre számíthatunk. Nem csak a turbó lesz újdonság, módosított szelepvezérlést is alkalmaztak a mérnökök, továbbá a Piezo Common-Rail rendszer működési csúcsnyomása eléri majd a 2500 bart.
Hirdetés
A Volkswagen további információt is közölt a motorhoz társuló legújabb DSG váltójáról, amely 10 fokozatú lesz és 550 Nm maximális forgatónyomatékot tud közvetíteni. A DQ551 kódjelű új szerzemény a korábbi, 6 fokozatú váltó módosított változata. A fejlesztés során beépített fékenergia visszanyerő rendszernek köszönhetően sokkal hatékonyabb és gazdaságosabb lesz az új erőátviteli berendezés.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Alap helyzetben pörög 10.000 fordulaton, gázadásra kb 70.000 fordulatot tud miközben a motor fordulat alig emelkedik. Ezt egy mechanikus feltöltő nem tudja, hagyományos turbó is lassabban reagál mivel azt a kiáramló gázok mennyisége és sebessége szabályozza.

    A Volvo is elektromos turbóval tudott 450 lóerőt kihozni a 2 literes motorból.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    A többiek nem “ismernek”, de én igen. Ugye holiday. Bagoly mondja…
    Ilyen álságos, inkorrekt beírást csak te tudsz írni.
    Hányingerem van. 🙁

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Kaller koma üveg kemény csíp a szája néki
    A stílusa, hogy is mondjam, vulgárisan népi.
    Nem is népi, simán prosztó! Mondhatják most páran
    Elismerem tévedésem, jól látják néhányan.

    Ünnepelünk KALLER koma, nagy ász vagy, meglátod
    Hallelúja, hallelúja, ne szálljon rád átok.
    Taníts minket csórókat, hogy mitől jobb az élet
    Elhiszünk mi néked mindent, csak taníts minket kérlek!

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Látom még égeted magad picit helyes majd postázok neked Fabulont a piros pofikádra 😉 😀 Szánalmas ahogy próbálod magad köré gyűjteni a leendő heréidet a fasz már megvan az vagy te már csak kettő kos golyó hiányzik a boldogságodhoz ha már a tieid nem szálltak le . Nem tudom a közmunka program talált be vagy a helyi járat buszos történet .Mint lentebb is írtam ne vedd magadra elvégre nem tehetsz róla ennyire vagy képes … Írj még valami szerinted frappáns választ ma még nem nevettem rajtad eleget . 😀

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Kedves Kommentelők!

    Mindenkit kérek, hogy nagyon csodálja KALLER kollégát, amiért ő egy rendkívül tehetős, új autót vásárolni képes polgár.

    Minimum egy nagy fejbiccentés jár neki, mert ő valaki. Mi pedig, akik használt autóval kell beérjük, mind alantasabb állampolgárok vagyunk, úgyhogy javaslom, ha valaki KALLER kollégát megszólítja, az csak abban az esetben tegye, ha legalább gazdagabb nála. Minden ellenkező esetben esélytelen. KALLER kolléga fajtájának az az értékmérő, hogy kinek telik drága dologra.

    KALLER kolléga szerint pl. a közmunka az egy alantas elfoglaltság. A magam részéről szívből kívánom neki, hogy legalább egyszer az életében legyen alkalma személyesen is meggyőződni róla és akkor majd lesz alapja eldönteni, hogy valóban az-e?

    KALLER for president!
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    A márpedig egy szó, a hogy előtt vessző van, a tagmondatok közé is vessző dukál. Az írásjelé nem kell szóköz,

    Ennyi helyesírási hibát sikerült elkövetnek egy-kettő….7,5 sorban. Nekem akkor jó a közmunka is, ami szerintem egyáltalán nem szégyen, meg a használt autó is megfelel, ha a tehetős, intellektuális új autó vásárló, azaz te, vagy a te szóhasználatoddal élve a magadfajta ilyen szinten beszéli az anyanyelvét.

    Mindenképpen megfogadom a tanácsaidat, és majd szégyellem magam, mert nincs pénzem új autóra. :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Amiről te beszélsz az kb a kompresszor, nem kell feltalálni és igazán nem lehet már fejleszteni sem. Megvan az előnye és a hátránya is, de ha a motor fordulatszámától függetlenül is tudsz vezérelni egy töltőt és mindezt kevesebb energiával, akkor szerintem eldőlt a kérdés. Persze ez mind az én elméletem, meglátjuk ebből mi kerül ki az utakra 😀

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Látom megint magadból indulsz ki :DDD biztos frusztrál számodra a közmunka programban eltöltött időd van ez így nem vehet a magad fajta új kocsit elvégre akkor ki venné meg a használtakat ? Le kellene szállnod a magas lóról elvégre a te fajtádnak nem ott a helye azért vagy ilyen arrogáns mert nincs pénzed és azt hiszed ha itt játszod a menőt akkor elhiteted a többiekkel hogy már pedig van … végül is ha felszállsz egy Merci helyi járatra akkor mondhatod azt hogy Mercivel jöttél csak nem hasonlíthatod magad ahhoz akinek olyan márka van a garázsban… Tartsd észben mielőtt klaviatúrát ragadnál legközelebb 😉 😀

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Na igen de ha fejlesztenek egy ugyan ilyen rendszert csak nem elektromos hanem mechanikus meghajtással nem tudnám elképzelni hogy az rosszabb lenen mint ez . Elvégre ha itt működik a konstrukció akkor ott is kell gyanítom hogy 10.000 fordulat / perc fölé nem pörög az elektromos motor azt meg a főtengelyről hajtott áttétellel ugyan így meg lehetett volna oldani …

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    A német mérnökök mostanában nagyon ráhajtottak a teljesítmény hajszolásra.
    Úgy látszik nem tudnak betelni vele, hogy eljutottak erre a szintre. A tartósság most még másodlagos, de talán az lesz a következő lépcső. 🙂

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Mit vitáztok??? Ezeket nem nekünk találják ki! A gazdag nyugati népnek, akik 2-3 évre lízingelik, majd megy a levesbe!
    A szegényebb jobban jár, ha a régit minimális elektronikával helyrehozza, mint egy ilyet megvesz használtan!
    Szeretem a VW-t, de ezeket már nem a jó öreg tartósság és megbízhatóság elvén tervezik!
    Nem is az autókkal van a baj, hanem a fizetésünkkel!!!

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Áruld már el, hogy mi köze vagy egy [b]kamion[/b]nak amivel huszonöt harminc tonnákat húzgálnak nap mint nap egy középkategóriás [b]személyautó[/b]hoz? Leülhetsz. Elégtelen.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Annyira nem szűk az a tartomány. A jelenlegi hatos DSG váltóik is teljesen rendben vannak. A fokozat kiosztásuk jó gyorsak is mint a villám nem nagyon lehet belekötni. Akkor viszont nem értem mire ez a kapkodás. Na és persze totál feleslegesnek érzem a tíz sebességet.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Szegény Mari néni is varrás mentén repedt emberek, ugyanez a helyzet a váltóknál. A kamionoknak miért van millió sebességfokozata, mikor 3 is elég lenne? Na?

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    A dízelek használható (amúgy bődületes) nyomatéka egy szűk tartományban jelentkezik, nincs akkora átfedés mint a benyáknál, ezért szerintem hasznos sok fokozat. Elvileg minél több annál jobban lehet optimalizálni, hogy minden gang megkapja a NM szempontjából legoptimálisabb fordulatot, váltásnál nem esik le a pincébe a nyomatékgörbe.

    Nyilván 10 talán szerintem is felesleges, és én eleve a kéziváltó híve vagyok (és nem ideológia alapon), de pl nagyon gáz volt amikor a Subi kijött a boxerdízellel egy tök rossz 5sebességes váltóval. Mindig rossz helyre került a fordulatszám váltásoknál (Legacyt próbáltam). Állítólag nem fért el a hatsebes váltó a a dízel mellé (?????!).

    Szóval azóta vagyok a sok fokozat híve. Nyilván ha szívó V8as morog a mhtető alatt, akkor jó a 4 gangos is 🙂

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Ebben nem értek egyet, bár még nem láttam működési elvet csak pár hónapja mikor az Audi fejlesztgette, lehet van eltérés, de… Egyrészt a hagyományos megoldás sok plusz energiát is igénybe vett, ráadásul nagy volt a hulladékhő amit külön a turbón és külön a gázáramlásban hűteni kellett olaj és vízkörökkel, cooler, stb, sok a kopó alkatrész még így is, nagy helyet foglal a csőrendszer amit igényel és egy csomó drága alkatrészt. A legtöbbet ilyet ki lehet váltani ezzel a turbóval és a max teljesítményét csak igen ritkán kell leadnia.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Miért gondoljak bele? Majd kipróbálom és aztán beszélgetünk. Te meg inkább beszélgetsz róla. Jó is az. Fotelből forradalmárkodni. :-DDD
    Az összeesküvés elméleted vicces.
    A hátsó lámpa világító felületére is kidolgoztál már ilyet? nagyon ráérsz. El ne meséld, van elég baj a világban.
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Akkor bizony rosszul lett javítva. Nyilván egy itt is sokszor látható hazai fillérb….ó fajta alaké, vagy trógeré volt, aki a neten arról mesél nekünk, hogy a sarki fényező mennyivel jobb, mint a szakszerviz… (ami szintén lehet rossz)
    Rokonod belenyúlt. Talán érdemes lett volna szakszervizzel, de legalábbi látó emberrel, nappal átnézetnie. Ha azt nem vette észre, hogy az ajtó rozsdás, akkor neki inkább tésztaszűrőt kellene vennie.
    Alumíniumból.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Elég tartós motornak ígérkezik a 272 lóerővel és 550nm nyomatékkal egy 2.0 tdi-ből … ezt is csak garancia időre gyártják aztán mehet a szemérbe mert hengerfej repedéstől kezdve minden előjön … a javítási számla meg annyi mint egy új kocsi árának a fele . Ki van ez találva … Nem értem az elektromos turbó lényegét mert 7kw teljesítményű elektromos motor hajtja aminek akár hogy is számolom 7 Kw áramra lesz szüksége amit a motornak kell előállítania generátoron keresztül … ez pontosan 9.52 lóerőt jelent amivel a motornak többet kell teljesítenie szerintem egy sima mechanikus feltöltő sem terheli meg többel a motort jaaa hogy az egy egyszerűbb konstrukció és kevesebb a hibalehetősége mint az elektromos változatnak … így már mindjárt érthető miért is kell ez rá …

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Kempelen: köszi!
    Zöld: Van fejlődés, csak az irány nem jó. Kicsit magam ellen szólva, nem értem miért kell minden új modellnek erősebbnek lennie a hétköznapi autók között. Sok hülyeség mellett lassan több utókezelést és alkatrészt kap a kipufogó füstje, mint amennyiből előállították és eközben a súlycsökkentés csak pár éve lett divat.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Abba belegondoltál már, hogy minek egy 272lóerős 500Nm feletti nyomatékkal bíró dízelmotorra tíz azaz 10!! sebességes váltó? Ez nem egy nyomatékszegény kis hengerűrtartalmú szívóbenzines mint anno a Fiat Punto 1.1 6speed volt. Abba szinte kellett a 6gang mert az ötös váltóval akkorákat ejtett (Punto 1.1 Van), hogy megpakolva rendesen ki kellett húzatnom ha feljebb akartam váltani egyet.
    De könyörgöm ez egy kifejezetten erős turbódízel motor röhögve elmegy nyomatékból bármilyen fokozatban akkor miért nem volt jó az eddigi 6gangos dsg? Megmondom. Azért, hogy mindig az optimális motorfordulaton lehessen tartani a teszt alatt extrém alacsonyan tartva ezzel az üzemanyag felhasználást és a károsanyagkibocsátást. Semmi másról nem szól ugyanis a történet csak erről. Arról, hogy milyen adatok kerülnek majd be a az autó gyári katalógusába amire aztán majd bőszen verheti a mellét a gyártó magát környezetvédelmi élharcosnak a világ megmentőjének beállítva. Pfff.
    Dízel autóba 10 sebesség hm, kell is az mint a falat kenyér. Kész röhej. Az atom kihegyezett szívómotoros F1 autókba nem volt annyi fokozat b+

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Oké csak hogy mihez tartás végett. Megvan mindenkinek a régi Lambo Diablo a gyerekszobája poszteréről? Na a V12 az 550Nm-es nyomatékkal húzott. 7000ig kipörgetve 400LE fölötti csúcsteljesítménnyel és 4mp-s gyorsulással. Igaz nincs olyan vészüzemmód amivel 10liter alatt fogyasztott volna…

    Szóval hogy is van az hogy az autóiparban nincs fejlődés?

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Igazából kész van, de szívóban már nincs tovább. Leömlőknél sem maradt hely, így maximum előre terjeszkedhetek és a kompresszor nem szimpatikus, plusz rohadt nagy meló és pénz. Ebben az tetszene, hogy nincs wg meg mindenhova csövezés, csak egy elektronika vezérli és annyit tölt amennyit pont kell. Akár vissza is alakítható szívóra könnyedén ha meggondolnám magam, visszarakom a gyári vezérlést és a légszűrőházakat és ennyi.

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Ezek szerint végre sikerült összefésülni az elektromos turbót, kíváncsi leszek rá. Remélem jól teljesít és pakolhatok ilyet kompresszor helyett 😀

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    A szakértő….
    Te vadász koma, elmeséled, hogy hogy van az, hogy a cikk egy vélhetően remek mérnöki munkáról szól, te meg kukásként, semennyi ismerettel egy világviszonylatban teljesen lényegtelen autós honlapon névtelenül lefikázod? Nem érzed magad teljesen hülyének? Gondolom nem, mert neked szabad a vélemény nyilvánítás. Nagy hibája ez a szólásszabadságnak..
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:33
    Permalink

    Ó igen, kell is a tíz sebességes váltó, hogy tökéletesen rá lehessen programozni az autót a NEDC ciklusra és így papíron ez is majd 5liter alatt fogyasszon. Botrány. :/

Vélemény, hozzászólás?