Könnyítettek a magyar sportkocsin

300 kilót fogyott és 310 lóerősre hízott az Audi TT ultra quattro

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Wörthi-tavi idei Volkswagen találkozó egyik csúcspontja az Audi TT ultra quattro concept kupé leleplezése lesz. A sportkocsi különlegessége, hogy 300 kilóval könnyebb a szériamodellnél, miközben kétliteres motorja 310 lóerős.

A könnyített sportkocsi 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 278 kilométer/óra. Motorjának legnagyobb forgatónyomatéka 400 newtonméter, váltója hatsebességes manuális, a TT Ultra tömege 1111 kilogramm, teljesítmény/tömeg aránya 279 lóerő/tonna.
A mérnökök a tömegcsökkentést részben szénszálas műanyagok (CFRP), üvegszál és magnézium alkatrészek alkalmazásával érték el. Ezekkel százkilónyi tömegtől szabadultak meg. A győri gyártású motor újratervezésével az ingolstadti szakemberek újabb 25 kilóval könnyítettek az autón. A kocsi alumínium váza csupán 206 kilót nyom. A tanulmányautón végrehajtott drasztikus tömegcsökkentés technikáját és az új, könnyű anyagok használatát hamarosan viszontláthatjuk szériaautókban is.
Hirdetés

A kerámia féktárcsák, az alumínium féknyergek, valamint a titán kipufogórendszer-elemek is a fogyókúra és a teljesítménynövekedés jegyében kerültek az autóra, a különleges keréktárcsák 20 kilóval könnyebbek a hasonló méretű Audi alufelniknél. A felfüggesztés rugói sem acélból, hanem üvegszálas-epoxigyantás anyagból készültek. Ezek 40 százalékkal könnyebbek a hagyományos sportrugóknál. A maradék tömeggel is okosan bántak a mérnökök, igyekezték az autó tömegközéppontját megterhelni. A lítium-ion indító akkumulátort például a vezető ülése alá építették be. Kisebb, mint egy ólmos, és csak négy kilót nyom. A szériamodell üléseit az Audi R8 GT üvegszálas versenyüléseire cserélték, amivel további 22 kilóval apadt a tömeg.
A fogyókúra nem érintette a kényelmi berendezéseket, a kocsiban van klíma, az ablakok elektromosan mozgathatók, a fék elektromechanikus. A külső tükröket apró kamerák helyettesítik, képüket egy külön kijelzőn követhetjük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?