Börtönbüntetéssel sújtották a VW dízelbotrány mérnökét

40 hónap börtönre ítélték a VW mérnökét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ügyészség által javasolt 36 hónapnál is többet kapott a német gyártó mérnöke, aki aktívan közreműködött a két éve kirobbant dízelbotrányban.


Összesen nyolc volt VW alkalmazott ellen emeltek vádat USA-ban a dízelbotrány miatt. Egyikük bírósági tárgyalása már lezárult, amely során az ügyészség által kiszabott 36 helyett 40 hónapnyi börtönbüntetést kapott, emellett az eredeti 20 ezer helyett 200 ezer dollárnyi pénzbírsággal is sújtották. Az indonéz származású, 63 éves James Liang lehet mondani karrierének csúcsán, közel a nyugdíjhoz szerepelt le a szakma előtt.
Hirdetés

Kulcsfigura volt a VW károsanyag-kibocsátási csalásaiban, amelyben maga is aktívan közreműködött. Liangot nagyra becsülte a cég, évente 350 ezer dollárnyi (kb. 90 millió forint) fizetést kapott. Hét társa tárgyalására egyelőre nem került sor, nem kizárt, hogy közülük is többen rács mögött végzik majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:16
    Permalink

    Gondolom keveselte az éves, 90 milliós fizetését,és kellett egy kicsit ügyeskedni-trükközni. Nem tudom a cég ,a többi alkalmazottat is ennyire megbecsüli anyagi vonatkozásban? De ott legalább, megbüntetik a bünösöket! Itthon magyarországon,ez esetben inkább megtapsolják! Látod-látod,ezért jó magas pozíciót betölteni…………

  • 2017.10.27. at 15:16
    Permalink

    Szerencsére nem a te írásaidból tájékozódom szóval: ahogy a cikk is írja, még hét személy ellen van vádemelés. Nem gyártok összeesküvés elméleteket, csak megértem egy multi cég működését. A cég megbukott a csaló szoftverrel, ez tény! Gondolod, hogy a VW-nél már a botrány kirobbanásakor nem volt válságértekezlet, különböző szcenáriók a kezelésre? Mi ilyenkor a teendő? A leglogikusabb lépés a kárenyhítés, minimalizálás. Biztos hogy kell felelős vezető(k). Szerencsés ha ezek már a nyomozás elején segítik a munkát, beismerő vallomást is tesznek – akár magukra terhelőt, így személy szerint kisebb büntetést kaphatnak (enyhítő körülmény). Cég szempontból az a szerencsés ha minél kevesebb embert érint, és lehetőleg azok is olyanok akik a cég további működésében helyettesíthetők (pl nyugdíjazás előtt állók). Mivel az ilyesmit nemigen szoktak “papírozni” a vádemelés és bizonyítás legfőbb eszköze a tanúvallomás!

    Tehát: a VW ugyan bajban van, de ügyes manőverezéssel valamilyen szinten irányítani tudja az eljárást. Kb arra tudják rábizonyítani a felelősséget akire a VW is akarja. Ha nem így csinálják akkor hülyék (már pedig egy multi minden csak nem hülye, emberben leginkább egy pszichopatához lehet hasonlítani). Ebbe “köpött” bele most a bíró a súlyosabb ítélettel

    Az elgondolkodtató, hogy egy az elejétől együttműködő személy miért kapott a bírótól nagyobb büntetést mint amekkorát az ügyész kért rá!?!! (ráadásul az USA igazságszolgáltatásában lehetőség van ügyész-vádlott alkura!) Nem lehet hogy a bírónak ez sok volt?

    Vagy most komolyan azt gondolod, hogy az amerikai hatóságok pontosan feltárják a teljes ügyet, megtalálják az összes felelőst – és ami fontos: bíróság előtt megálló bizonyítási eljárással igazolják is az összes bűnösségét? Szerinted ez az egész mehetett úgy hogy Winterkorn nem tudott róla? És szerinted lehet bizonyítani hogy tudta?

    Lesz pár felelős elítélve (köszönhetően a beismerő vallomásoknak), lesz egy megabirság és kb ennyi, mindenki boldog….a körülményekhez képest persze.

    Ha a VW nem így jár el akkor rossz a menedzsment (márpedig nem az!), ez nem összeesküvés elmélet, ezt kell tennie egy felelősségteljes cégvezetésnek (ez nem tündérmese, ez a kőkemény kapitalizmus, vállalati pszichopatizmus, a kegyetlen üzleti valóság).

    De nyugodtan nevezz összeesküvés elmélet gyártónak ha nem akarod (vagy nem tudod) megérteni az általam írtakat.

  • 2017.10.27. at 15:16
    Permalink

    Mint írtam, nem csak Liang ellen folyik eljárás az USÁ-ban. Szval még nem a “főbűnöst” ítélték el,akkor is ha az amerikai ügyészség szerint Liang az egyik kulcsembere a csalásnak. Olyan emberek ellen folyik eljárás mint az igazgatótanács műszaki igazgatója (nem pont ez a címe, de elég magas pozíció)

    Ez nem arról szól hogy a VW kit akar feláldozni, hanem hogy ki az akire rá tudnak bizonyítani valamit és persze akit ki fognak adni 🙂

    Vagy most mire akarsz felépíteni itt összeesküvési elméletet?

  • 2017.10.27. at 15:16
    Permalink

    jaja, tényleg nem olvastam el, csak úgy kommenteltem egy nagy hülyeséget. Biztos ő volt a főbűnös, a fejlesztő mérnökök szóltak hogy csaló szoftver nélkül nem megy az elvárt emisszió, úgyhogy ő mondta hogy akkor csinálják úgy és nála magasabb vezetők – sőt senki más – nem tudott erről. Az igazgatótanácsból sem tudta ezt senki, Winterkorn meg még ellenezte volna ha a fülébe jut, szóval megvan a főbűnös. (csak hogy értsd: a Tanú című filmben is kerestek valakit aki “beáldozható” – mint a VW-nél az amúgy is lassan nyugdíjazandó Liang – hiszen a főhülye Pelikánra még szüksége van a rendszernek. ) És nyugi, nagy fejek nem fognak hullani a VW-nél, olyanok legalábbis nem akikre hosszú távon szükség van.

  • 2017.10.27. at 15:16
    Permalink

    Akkor te valószínűleg nem szoktad elolvasni a cikkeket mielőtt kommentelsz.

    Vagy mindenről a Tanú című film jut eszedbe. 🙂

    Liang volt az a főmérnök aki a dízelmotorok amerikai bevezetéséért felelt. Érdekes hogy alig kapott pénzbírságot, míg a három év börtön igen kemény ítélet.

    Mellesleg nem ez az egyetlen ítélet, csak az első, még fogunk a témában olvasni híreket ebben az évben…

  • 2017.10.27. at 15:16
    Permalink

    Tessék, egy másik nagy modern kori társadalmi probléma, ami kis hazánkban is fokozottan jelen van: Rákenni a teljes felelősséget 1-2 emberre, hogy vigye/ vigyék el a full balhét, a nyilván mindenről tudó vezetők meg lapítanak és élvezik, hogy jól jövedelmezett a buli.

Vélemény, hozzászólás?