Kőkemény versenyautót építettek a Kia Stingerből

420 lóerős, bukócsöves versenygéppé alakult egy Kia Stinger

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Kia brit leányvállalata a Hyundai európai központjának a közreműködésével alkotta meg a 420 lóerős szörnyeteget.

A pályanapok egyik királya lehet a Kia Stinger GT420. Azért a pályanapokat emlegetem, mert egyelőre nincs tervben, hogy versenybe küldjék a különleges Stingert, vagy márkakupát hozzanak létre, ám magánvásárlók számára lehetséges, hogy legyártanának még néhány darabot. Az autó orrában a 3,3 literes, V6-os turbómotor dolgozik, ám a széria 365 lóerő helyett egészen pontosan 422 lóerőig tornázták fel a teljesítményét. Persze ehhez a motorban szinte mindent lecseréltek, többek között a gyújtás alkatrészeit, a légszűrőt, és a kipufogórendszert is megpiszkálták, ahogy a hatfokozatú, automatikus váltó sem maradt érintetlen, újrakalibrálták és a Sport, illetve a Sport+ mód karakterisztikáját is megváltoztatták. Ám, aki versenyautó építésbe kezd, nagyon jól tudja, hogy a tömegcsökkentés kulcsfontosságú a siker érdekében. A Stingerből is kidobálták az üléseket (persze a vezetőén kívül), a műszerfal egy részét, az audiorendszert, a légzsákokat, a hátsó ablakemelőket és az ajtókat is könnyű szerkezetűre cserélték, illetve a napfénytető helyére is acéllemez került. Azonban beszereltek kagylóülést, bukócsöveket és tűzoltókészüléket, így végül 150 kilogrammtól szabadultak meg. Ehhez pedig jön még a kerekenkénti öt kiló könnyítés az OZ versenyfelnik alkalmazásával, amelyekre elöl 235/35/R19 méretű, hátul pedig 265/30/R19-es Pirelli Trofeo R gumik kerültek. Emellett természetesen a futóművet is a versenypályás igénybevételhez igazították.
Hirdetés
Érdekes módon a külsőn nem sokat változtattak, a látványos, GT 420 nevet hirdető fényezésen kívül elöl a splitter tűnik vaskosabbnak a sötét fényezés miatt, de valójában nem változott, hátul viszont valódi diffúzort kapott és komoly légterelőt. Az átalakítás költségeit nem árulták el, ám, ha sikert arat a koncepció, akkor biztosan hallunk még az versenyzésre alkalmas Stingerről.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?