Gázosan is jön az új Audi A4 Avant

500 kilométerre is képes gázüzemben az Audi A4 Avant

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gázhajtással is érkezik az Audi A4 Avant 2016 végén. Ez a márka második modellje, amely földgázzal is üzemeltethető.


Az új Audi A4 Avant hazai bemutatóján már túl vagyunk, de a B7 széria természetesen tartogat még újdonságokat. Például a jövőre érkező gázos modellt. Az Audi A4 Avant g-tron alapjául az új 2.0 TFSI motor szolgál. A 170 lóerős turbómotor 270 Nm nyomatéka 1650 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. A gázüzemhez alakított motor természetesen nyomásszabályzót is kapott, hogy a tartályokban akár 200 bar csúcsnyomással lévő CNG a motorba már csak 5-10 barral jusson. A négy, henger alakú CNG tartályt egyetlen egységként helyezték el az Avant hátuljában. Ezek a tartályok egyébként szénszál erősítésűek és könnyítettek, az esetleges sérüléseket pedig színváltozással jelzik. A csomagtérméret érdekében pótkerék nincs, az akkumulátor pedig a csomagtartó helyett a motortérbe költözött. Az új erőforrással kevesebb mint 4 kg CNG-t, azaz sűrített földgázt fogyaszt átlagosan 100 kilométeren az A4 Avant, a szén-dioxid kibocsátás pedig kevesebb mint 100 g/km. Az üzemanyagtartály 19 kg gáz tárolására képes, ami több mint 500 kilométeres hatótávra elegendő. Amikor a gázmennyiség 0,6 kg, illetve a gáznyomás 10 bar alá csökken, a vezérlés automatikusan átvált benzinüzemre, ezzel a bi-fuel A4-es további 450 kilométert tud megtenni. Így a teljes hatótáv megközelítőleg azonos egy TDI motoros autóéval. A két betöltőnyílás közös fedél alatt helyezkedik el. Nagyon hidegben benzinnel indul az A4 Avant g-tron, utána amilyen gyorsan a körülmények engedik, átkapcsol a földgáz-üzemmódra.
Hirdetés
Az új modell, az Audi által fejlesztett e-gas hajtóanyaggal is használható, ami teljesen szén-dioxid-semleges. Az e-gas vízből és szén-dioxidból álló szintetikus metán, amelyet megújuló energia segítségével állítanak elő az erőművekben. Egyébként az Audi működteti a világ első ipari méretű szintetikus gázt gyártó erőművét Werlte-ben, de az e-gas más forrásból is beszerezhető.
Forrás: Audi
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:13
    Permalink

    A CNG-vel az a fő gond – azon kívül persze, hogy szinte kizárólag fosszilis forrásból jön, azaz rögtön a rabszolgatartás eszközévé válik -, hogy előállításához számottevő mennyiségű energia kell – ugye össze kell sűríteni a metánt, különben egységnyi térfogatban csak olyan kevés metán lenne légköri nyomáson, hogy egy kisteherautó méretű tartály kellene elfogadható hatótávolsághoz. Még összesűrítve is jóval nagyobb tartály kell mint ami egy benzines/gázolajosnak, ráadásul egy nyomásálló tartály ami lényegesen nagyobb biztonsági kockázatú szerkentyű mint pl. egy benyatank.
    Persze a nagyjából 30% körüli hatásfokú belsőégésű motorban elégetve ez is csak egy ugyanolyan veszteséggép marad, ami az üzemanyag energiájának jó 2/3-ával az utcát fűti, ezen a földgáz sem tud változtatni.
    Személygépjárműben nem paraktikus a tárolási zürök miatt, de a tömegközlekedésben átmenetileg, jobb híján, bizonyos területekre (pl. buszok) alkalmazható lenne. Sok helyen használják is, Magyarországon persze az óriási eszű politikusok miatt alig. Inkább lemennek kutyába a merdzsónak meg éppen kinek és lakott területre, emberek közé koromdízeles szarokat vásárolnak csillióért. Az elmúlt 30 évben minden egyes nagyobb buszvásárlásnál előadták azt a mocskos hazugságot, hogy ezek az új buszok már milyen környezetkímélőek. Eleve aki koromdízel esetén egy mondatban ki merné ejteni a pofáján a környezetkímélő jelzőt úgy, hogy azt a koromdízelre érti azt azonnal a Dunába lövetném.

  • 2017.10.28. at 12:13
    Permalink

    Debrecenben volt cng kút, a kutya nem használta, ha jól tudom az költözött le Szegedre. Én is addig szemezgettem vele, amíg elvitték. Ritkán húzok el valamit ennyire, de most jól jött 😀

  • 2017.10.28. at 12:13
    Permalink

    Én is úgy tudtam, hogy finomrészecskét nem bocsájt ki. Kár, hogy Debrecen BKK-ja áttért a metánról a poros, nitrogénoxidos, jóval károsabb dízel buszokra. Akkor sem értettem. Viszont Miskolcon idén már át lesz adva a CNG kút és másik 3 városban is idén lehetséges. Az EU ajánlása alapján legalább 100 kutat kell 2020-ig létrehozni Mo-on.

    Miskolcon és Kaposváron a városi tömegközlekedésben még az idén jelentős változások lesznek, jönnek a MAN CNG-üzemű buszflottái.

    Szóval ez egy jó lépés lehet a dízelbotrány kapcsán is.

  • 2017.10.28. at 12:13
    Permalink

    A részecskekibocsájtás szempontjából a legjobbak között van – már ami az ilyen primitív felgyújtogatós hülyeségeket illeti – a nitrogénoxidok tekintetében már nem ilyen fényes a helyzet de még mindig jobb mint egy átlagos benzines (az ótvar koromdízeleknél persze sokkal jobb, de hát azoknál szinte minden jobb).

  • 2017.10.28. at 12:13
    Permalink

    Szívesen olvasnék arról is, hogy milyen hatása van környezeti szempontból a CNG-nek. A városi levegőt legjobban szennyező PMx és NOx tekintetében. Tényleg ez az egyik legtisztább, legjobb?

  • 2017.10.28. at 12:13
    Permalink

    Erről is lemaradunk, vagy megjelenhetnek újra az illegál csonkok és sűrítők a garázsban, kár érte. Mellesleg az e-gas és a drezdai e-dízel gyár is megérne egy cikket. Ki van találva, működik, mégsem terjesztik… 🙂

Vélemény, hozzászólás?