100 órát mentek egy Toyota RAV4-gyel elektromos üzemmódban

5 napig meg sem állt egy Toyota RAV4, benzinmotor indítása nélkül

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Electreon útba épített töltőjével szinte bármeddig mehet egy konnektoros hibrid vagy egy elektromos autó, hiszen menet közben újratöltődik az akkumulátor.

Az elektromos autók hatótávparájára több megoldás is felvetődött már, melyek közül eddig a cserélhető akkumulátor érte el a legtöbb felhasználót a NIO technológiájával. Jó úton halad azonban az Electreon is egy újdonság megvalósításában: az útba épített vezeték nélküli töltőjük lenne képes a legnagyobb hatótáv elérésére, elméletileg a jelenlegi távolságok többszöröse megtehető ezzel a módszerrel.
Hirdetés
Hogy demonstrálják úttörő útjukat, 5 napon keresztül folyamatosan köröztek egy konnektoros hibrid Toyota RAV4-gyel. A stadion alakú pálya mindössze 200 méter hosszú, ennek egynegyedét szerelték fel vezeték nélküli töltővel. Ezt az aszfaltba építették, kívülről tehát nem is látszik semmi különbség egy hagyományos útszakaszhoz képest, bár a bemutató kedvéért zölddel festették fel a töltő részt. A RAV4-est pedig felszerelték az Electreon vevőegységével, hogy képes legyen felvenni az áramot. 100 órán keresztül megállás nélkül, kizárólag elektromos üzemmódban mentek a Toyota SUV-val, amely természetesen minden körben vette fel a töltést, így ezalatt sem merült. 1500 kilométert terveznek megtenni, tehát 15 km/h-s sebességgel köröznek, és nyilván menet közben azért cserélődnek a sofőrök. A kísérletet élőben is közvetítették a YouTube-on, ám ennek a rögzített változata jelenleg nem elérhető. Ez a technológia arra is példa, hogy nem feltétlenül van szükség nagy akkumulátorokra: a RAV4 mindössze 18 kWh-s akkumulátorával is képes 1500 km-t megtenni zöld üzemmódban, ha az út egynegyede során töltést tud felvenni. Az persze továbbra sem megoldott (vagy legalábbis elég nehezen), hogy lakott területen kívül alkalmazni lehessen az Electreon útját, hiszen áramot kell vezetni az útba, ahhoz pedig áramforrások kellenek. Városban viszont praktikus megoldás lenne, Németországban már használnak is egy teljesen elektromos buszt, ami az Electreon vevőegységével van felszerelve, és a töltő utakon haladva jóval hosszabb távot képes megtenni.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?