Egy V8-as motor és egy Toyota Corolla házassága

75 millió forintba került a V8-as Lexus szív és az öreg Corolla frigye

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy tűnik, a Millen család előtt nincs lehetetlen. Imádnivaló öszvért eszkábáltak össze, amelynek még a japánok is a csodájára jártak.

Adott egy első generációs Toyota Corolla. A feladat, hogy belepakold a Lexus V8-as motorját. Lehetetlen? Rhys Millen tesójának nem. Persze van egy kis turpisság a dologban. Rhys Millent a legtöbben a driftversenyekről ismerik, az öccsét, Ryan Millent viszont a tuning világából. Bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a V8-as Corolla nem teljesen az ő fejéből pattant ki. Egészen pontosan egy jóbarátja, Javier Quirós rágta a fülét, hogy csinálják meg, akinek Toyota márkakereskedő édesapja annak idején megpróbálkozott egy AMC Rambler V8-as motorjának és egy ’69-es Corollának a házasításával is. A párosítás nem sikerült túl jól, mégis mély nyomot hagyott a gyermek Javierben. Millent sem volt könnyű rávenni a munkára. „Az eredeti Corollához, de pláne az AMC Ramblerhez rendkívül nehéz lett volna alkatrészeket szerezni. Márpedig olyan autót akartunk építeni, ami üzembiztos, valamint gyorsan és költséghatékonyan szerelhető” – emlékszik vissza a kezdetekre Ryan Millen. Gondolt tehát egy merészet és az első generációs Lexus IS F ötliteres, 421 lóerős V8-as szívómotorját szemelte ki az AMC hajtáslánc helyére.
Hirdetés
És itt jön a csavar! Az egyértelmű volt, hogy az 1969-es autóval nem passzítható össze az ötliteres motor, ezért gyorsan stratégiát váltottak: padlólemezig bontottak egy IS F-et, és a hajtáslánc, valamint a futómű köré, az eredeti vázszerkezetre erősítették fel a Corolla lemezeit. Ehhez persze szükség volt bizonyos módosításokra. Az egész karosszéria szélesebb és hosszabb lett. Üvegszálas műanyagból formálták meg a motorház és a csomagtér fedelét, valamint a kerékíveket. A szélesebb hűtőmaszkot két rácsból szabták ki, a szélvédő egy Toyota pickupról származik, ahogy a hátsó lámpatestek is. Az alkatrészek tehát nem mind eredetiek, az összhatás azonban hiteles és korhű. Ezután jöhetett a finomhangolás. Állítható lengéscsillapítókat és 8 fokozatú automatikus sebességváltót kapott az autó, míg az utastérben egy modern Lexus fogad. Javiernak maga Akio Toyoda adott tanácsot a színválasztással kapcsolatban, de a vállalat igazgatói mind a csodájára jártak a nem egészen másfél tonnás és 421 lóerős masinának. Persze nem volt olcsó mulatság a megalkotása, hiszen negyedmillió dollárjába került a Costa Rica-i Toyota kereskedőnek, ami körülbelül 75 millió forintnak felel meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?