720 lóerő és drift mód az új McLarenben

A 650S-t váltja a McLaren 720S, új a motor és a teljes formaterv

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez az első alkalom, hogy a McLaren egy modellje nem kifut a gyártásból, hanem váltja a következő generáció. A 720S teljesen új dizájnt, nagyobb és erősebb motort és dedikált drift módot hoz.


Egészen új stratégiába kezdett a McLaren néhány éve, úgy halad az új modellekkel, ahogy egy autógyártóhoz illik. Persze vannak limitált szériás gépek, mégis most fordult elő először a gyártó történetében, hogy nem kifutott egy széria, hanem a következő generáció érkezése miatt áll le a gyártása. Ez a 650S-sel történik éppen, megérkezett az utód, a 720S, teljesen új karosszériával és vadonatúj motorral. A 3,8 literes V8-asból már a lehető legtöbbet kihozták, az új sportkocsi 4,0 literes, két darab kettős megfúvású turbóval szerelt V8-at hord a hátsó tengelye előtt. Jól sejtik, 720 lóerős, nyomatéka pedig 770 Nm.

Az új motor kiegészítő rendszereinek 44%-a vadonatúj, 2,9 másodperc alatt gyorsítja a brit sportkocsit 0-ról 100 km/órás tempóra, ez egy tizeddel jobb érték, mint a kategóriatárs Ferrari 488 GTB esetében. Teljesen új a karosszéria, persze a karbon monocoque vázas felépítés hasonló az elődéhez. Az ajtók nyitási mechanizmusa viszont más, leginkább a LaFerrarihoz hasonlóan a tető két oldala is nyílik az ajtókkal együtt, így nem egy, hanem két ponton támaszkodik a karosszériához. A formaterv egyik lényeges pontja szintén ide köthető, ugyancsak az olasz sportkocsihoz hasonlóan oldották meg a levegő irányítását. Az ajtókon lévő szélcsatorna sokkal hatékonyabban juttatja a motorhoz a levegőt, mint az előd oldalsó beömlői, így azok már meg sem jelentek a 720S-en, így a forma is sokkal egységesebb.
Hirdetés
Az elektronikánál is vannak fontos újítások, a szokásos módok mellett a Ford Focus RS-ben alkalmazotthoz hasonló drift mód is rendelkezésre áll. Ez tulajdonképpen úgy optimalizálja a hajtást, hogy a lehető legtöbb tapadásvesztéssel, de még irányíthatóan boríthassuk be gumifüsttel a kiszemelt helyszínt. A beltérben némileg több a rakodóhely, az ülések mögé például több táska fér, mint a 650S-ben, persze a valódi cuccolós túrakupé a nyitható hátsó üvegével továbbra is az 570 GT marad.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?