A szegényebb országok miatt maradnak a belsőégésű motoros BMW-k?

A BMW csak akkor vált kizárólag villanyhajtásra, ha a "szegényebb régiók" is alkalmassá válnak erre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW nem írta alá, ezzel nem is vállalta a glasgow-i klímacsúcson a tisztán elektromos hajtásra történő átállást, most azt is elárulták, hogy miért. Ezek alapján mi magyarok is a BMW zöldebb jövőjének útjában állunk? Mutatjuk a részleteket!

A közelmúltban részletesen megvizsgáltuk, hogy mi történt Glasgow-ban, a klímacsúcson. Ha kíváncsi vagy az egész esemény legfontosabb részleteire, akkor ide kattintva olvashatsz róla, most ennek egy érdekes mellékszálával foglalkozunk: Thomas Becker, a BMW fenntarthatóságért felelős vezetője a Dezeennek elárulta, hogy miért nem írták alá az egyezményt:

“Nem tudunk pontos dátumot vállalni, hogy mikor fejezzük be a hagyományos motorok gyártását, amíg a szegényebb országok nem veszik ki a részüket.”

Hozzátette: ez a folyamat Hollandiában és Norvégiában már befejezettnek tekinthető, így ott már a közeljövőben kizárólag villanyautókat fogunk forgalmazni. Azt viszont nem láthatjuk előre, hogy mondjuk Olaszország mikorra jut el idáig. A két északi országban egyébként 7-9 töltő jut 1000 autóra, a Becker által említett Olaszországban ugyanez a szám 0,4. Becker szerint ennek főként politikai okai vannak: "Ők addig fognak várni ezzel, amíg valaki neki nem áll pénzelni őket, hogy elvégezzék a dolgukat, maguktól nem fogják kiépíteni a szükséges infrastruktúrát. Nem tudjuk, hogy ez mikor következik be, így nem tudunk ezekre az országokra biztos dátumot mondani." A Mini és a Rolls-Royce márkákat egyébként már 2030-ra teljes mértékben villanyosítanák a bajorok, és a terveik közt szerepel, hogy eddigre minden második eladott járművük villanyautó legyen, tehát azt nem lehet mondani, hogy teljesen elzárkóznának a témától. Állításuk szerint az elmaradottabb országokban, ha csak villanyautókat forgalmaznának, azzal azt segítenék elő, hogy új helyett használt, de benzines autót válasszanak az emberek, ami a 11 éves európai autópark további öregedéséhez vezetne.
Hirdetés
És bár a példában Olaszországról van szó, de hogy hol tart ebben a "felzárkózásban" Magyarország? Pontos adataink nincsenek, de annyi biztos: igen messze a BMW elvárásaitól. Saját becslésem szerint körülbelül 1700-1800 autót lehet egyszerre, nyilvános töltőn tölteni Magyarországon, erre az itthon elérhető szolgáltatók adatbázisaiból (ha elérhető) és a vonatkozó villanyautós tematikájú írásokból következtettem.

Ha ezt, és a KSH személyautók számára vonatkozó adatát vesszük alapul, akkor Olaszországnál valamivel jobban állunk, 1000 autóra 0,45 töltő jut.

A másik említett szám az európai autópark 11 éves átlagos életkora, ennek a hazai állásáról mi is rendszeresen beszámolunk: Magyarországon átlagosan körülbelül 15 éve gyártott autókkal járunk. Így tehát lényegében a cikk elején felvetődő kérdésre a válasz is egyértelmű, mi is az elmaradottabb országok közé tartozunk ezen a téren, ezzel a BMW szerint hátráltatva a villanyhajtásra történő átállást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.20. at 19:54
    Permalink

    Szóval akkor a BMW új büdzsé márkanévvel akar betörni a “szegényebb országokba”, hogy megszerezze a Suzuki, Fiat, Dacia piacait? S lehet találgatni, hogy azért példálóztak Olaszországgal, mert ez esetleg az Iso/Isetta amit belső égésű alapon képzelnek el? Mert másképp ez igazi se füle se farka nyilatkozat.

  • 2021.11.21. at 08:24
    Permalink

    Mi van azokkal az országokkal, amik magasan fejlettek, de nagy részük ritkán lakott, és emiatt gyengén kiépített infrastruktúrával rendelkezik? Vagy pl. Ausztrália is “szegény ország” a “királyi” fricceknek? Miért látom már megint ebbe is bele a szokásos “übermensch” baromságaikat? Brrr…

    • 2021.11.21. at 12:28
      Permalink

      Az elmúlt pár évben egy sor márka hagyta ott az Ausztrál piacot, köztük olyanok akik komoly nevet szereztek gyártóként is arrafelé (pl GM a Holdennel, a Mitsubishi a Sigma sorozattal).
      Ha jól tudom, nekik is van valami stratégiájuk viszont ők “csak” 2035-re tiltanák ki az ICE motorokat.

Vélemény, hozzászólás?