420 lóerőt teljesít az új középmotoros Porsche

A Cayman és a kétüléses Boxster is érkezett GT4 kivitelben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tisztességes aerodinamikai elemeket és hozzá megfelelő erőt is kapott a Porsche legkisebb modellje. A Cayman-Boxster páros hathengeres boxermotorja 420 lóerőt teljesít.

A legkisebb Porsche sem épp egy gyengéd kisautó, a 718 Cayman és Bosxter vérbeli sportautók, a középmotoros Porschéből pedig most megérkezett az új GT4 kivitel. Már külsőre is egy igazi élmény, a hatalmas légbeömlőkkel ellátott lökhárító csak az első lépés, mindkét modell inkább hátul érdekes. Tisztességes diffúzoraik valódi leszorítóerőt termelnek, a kupé ehhez egy rögzített szárnnyal tesz még hozzá, a Boxster 120-nál automatikusan nyíló légterelőt kapott. A kabrió egyébként stílusos, a 911 Roadsteréhez hasonló dupla púpos idomot kapott az ülések mögé, melyeket egy látszólag lebegő harmadik féklámpa köt össze.
Hirdetés
Az új GT4 teljesen új fejlesztésű 4,0 literes, hathengeres boxermotort kapott, melynek teljesítménye 420 lóerő és 420 Nm nyomaték. A 100-as sprintidő egyaránt 4,4 másodperc, végsebességük 301 és 304 km/h, utóbbi a keménytetős kivitel teljesítménye. A számok között említendő továbbá az is, hogy a korábbi modellhez képest 10 másodperccel hamarabb ér körbe a Nürburgring Nordschleifén. A motor különlegessége, hogy a két hengersorból az egyiket képes deaktiválni a kedvezőbb fogyasztás érdekében. Aktív futómű és deaktiválható menetstabilizáló is van a fedélzetén, valamint nyomatékvektor szabályzás és nagyteljesítményű fékrendszert is, ennek fejlesztésére kerámia ötvözetű tárcsákat is kínál a gyártó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?