Teherautóval ralizni? Miért is ne!
A Citroën brit képviseleténél megint ralipályára küldtek egy teherautót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kevés gyártónak fontos annyira az aktÃv motorsport, mint a Citroënnek. Ezt annyira komolyan gondolják, hogy idÅ‘rÅ‘l-idÅ‘re alkalmatlan autókat is pályára küldenek, most épp a Berlingót.
A Citroënnél mai napig aktÃv a motorsport iránti szeretet és tisztelet, a brit képviselet pedig idÅ‘rÅ‘l-idÅ‘re ezt alaposan ki is használja. Legújabb kisáruszállÃtójukkal is alaposan bejárták a közeli Langley Park rali oktatópályát, sofÅ‘rnek pedig a WRC-ben C3-mal induló Esapekka Lappi ralibajnokot választották, navigátora pedig a Citroën brit haszonjármű részlegének termékmenedzsere, Matt Weston volt.
A finn ralipilóta nem kÃmélte a vasat, amit a teszt végére úgy értékelt, hogy meglepÅ‘en kezes, könnyen irányÃtható még ilyen idegen helyzetben is, de azért a C3 WRC-t nem cserélné le. A dobozos Berlingo egyébként 3 centis hasmagasságemelést kapott, nagyobb abroncsokat és haspáncélt is, hogy bÃrja azt is, amikor az ugratókról leérkezik. Ezek mellett a fedélzeten volt a PSA csoport kipörgésgátlós elektronikai rendszere is, a Grip Control, melyet homokos talajra állÃtottak be. A teszt persze csak egy mélyre ható értelmetlen poén, ugyanakkor vidám dolog egy ilyen hétköznapi áruszállÃtót a porban hemperegni látni.