0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ismét egy Citroën hidraulikus futóművel 

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

·

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja. A C5 Aircross a Cactus vonalait viszi tovább, akárcsak a C3, de jól áll neki.

%KA%Futásával, menetkomfortjával kimagasló kényelmet ígér a C5 Aircross, hidraulikus futóművet kapott%KA%

Futásával, menetkomfortjával kimagasló kényelmet ígér a C5 Aircross, hidraulikus futóművet kapott

Első körben a kínai piacra szánják, ezért a Sanghaji Autószalonon mutatkozott be a Citroën C5 Aircross. Ez persze nem azt jelenti, hogy mi nem kapunk majd belőle, csupán 2018-ig várnunk kell. Hogy mi újat hoz a C5 Aircross az igazán bő szabadidőautó szegmensbe? A franciák a szokványos SUV elrendezést hagyományukhoz híven hidraulikus rugózással fejelték meg, így az ismert ringatóan kényelmes futást kínálja utasainak. A hagyományos rugó, lengéscsillapító páros mellett két progresszív hidraulikus ütközőt kap a futómű, kerekenként. A Progressive Hydraulic Cushions névre keresztelt rendszer csak nagyobb igénybevételnél száll be a csillapításba, ahogy a komolyabb ütések erejét nem visszaveri, hanem elnyeli, szétszórja, így máshoz nem hasonlítható rugózási komfortot nyújt.

%KA%Ismerős formák, a Cactusnál és a C3-nál komolyabban előadva. Középen 12,3 colos képernyőn irányítható a fedélzeti rendszer, de kínál vezeték nélküli mobiltöltőt is%KA%

Ismerős formák, a Cactusnál és a C3-nál komolyabban előadva. Középen 12,3 colos képernyőn irányítható a fedélzeti rendszer, de kínál vezeték nélküli mobiltöltőt is

%KA%Ugyan elsőkerékhajtású, a Grip Control a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást. A hatfokozatú automata váltó gombja egy az egyben a Peugeot 3008-ból érkezett, közös alapra is épülnek%KA% %KA%Ugyan elsőkerékhajtású, a Grip Control a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást. A hatfokozatú automata váltó gombja egy az egyben a Peugeot 3008-ból érkezett, közös alapra is épülnek%KA%

Ugyan elsőkerékhajtású, a Grip Control a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást. A hatfokozatú automata váltó gombja egy az egyben a Peugeot 3008-ból érkezett, közös alapra is épülnek

Ilyen megoldást más nem kínál az SUV-k között, amit a C5 Aircross még ad, az az extravagáns, elegáns, de mégis feltűnő külső, ami már ismerős a Cactus, valamint a legújabb C3 óta. Airbump elemek ugyan nincsenek, a formák viszont ismerősek, valamint a nagy műanyagfelületek egy kicsit megidézik a kérdésesen hasznos fejlesztést. A hátsó fényszórók alapáron LED-esek,a felnik 17-19 col között válogathatók. Az utasok maximális kényelmét a szokásosan puha és süppedős, akár masszázsfunkciós ülések szolgálják, valamint a kategóriájában kimagasló 2,73 méteres tengelytáv.

%KA%Lávavörös fényezésben is elérhető lesz, Airbump elemeket nem kap, helyette van sok fekete műanyag%KA%

Lávavörös fényezésben is elérhető lesz, Airbump elemeket nem kap, helyette van sok fekete műanyag

Az Év Autójának is választott Peugeot 3008-cal közös alapokra épülő C5 Aircross motorválasztéka a kínai bevezetésnél 165 és 200 lóerős benzinmotorokból áll, 6 fokozatú automatával párosítva. Az európai kínálat még nem ismert, de nem tévedhetünk nagyot, ha a 3008 palettáját párosítják hozzá. A Citroën azt is elárulta, hogy a hamarosan érkező hibrid verzió 300 lóerős teljesítménnyel és 60 kilométeres elektromos hatótávval érkezik majd, akárcsak a Peugeot 3008 esetén.

%KA%Rengeteg üvegfelület segíti az utasok kilátását, a hátsó lámpák LED-esek, motorkínálatának egyelőre csak a kínai piacos elemeit ismerni%KA%

Rengeteg üvegfelület segíti az utasok kilátását, a hátsó lámpák LED-esek, motorkínálatának egyelőre csak a kínai piacos elemeit ismerni

Ez is érdekes lehet:
 

Komoly kedvezmények a dízelbotrányos Volkswagenekre

A csalós szoftverek javítása után komoly kedvezményekkel kerülhetnek piacra a sokáig százával...

Termékteszt: BGS horpadásjavító-készlet

Árának sokszorosát hozhatja be az alig több mint ötezer forintos horpadásjavító. Használata egyszerű...

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Toyota Yaris facelift II nemzetközi menetpróba

A Toyota dobja a dízeleket és a turbós világ sem érdekli őket. Mégis szuper autó lett a frissített...

Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen...

Frissült a Mercedes S-osztály, új arccal, új motorral, még kanyarba dőléssel is érkezik

A Mercedes nagyágyújának legkisebb változása a külső, amit belül nyújt, az kész luxus, tömény...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

bun írta: tegnap

https://www.elecrow.com Arduino
Arduino

https://www.elecrow.com

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roreno írta: 3 napja
lapar írta: 3 napja

"a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást."

Azért erre kiváncsi lennék részletesebben. Olyat már hallottam, hogy az ESP imitálja a difizárat, és értem is. De ezt nem.

Mint ahogy a LED-es hátsó fényszórókat sem.

Persze nekem a hidraulikus rugózás sem világos, én eddig hidropneumatikusat hallottam, a levegő (gáz) tud rugózni, a folyadék nem nagyon.


Hát igen Tamáska még nagyon hamvas lehet a szakmában. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 3 napja

"a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást."
Azért erre kiváncsi lennék részletesebben. Olyat már hallottam, hogy az ESP imitálja a difizárat, és értem is. De ezt nem.
Mint ahogy a LED-es hátsó fényszórókat sem.
Persze nekem a hidraulikus rugózás sem világos, én eddig hidropneumatikusat hallottam, a levegő (gáz) tud rugózni, a folyadék nem nagyon.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roreno írta: 4 napja

Jó a klip. de még inkább a zene. És az autó is amolyan jó értelemben vett Citroen-esen fura. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 4 napja

Kíváncsi vagyok, hogy a hidraulikus futóművet az Opel Grandland is megkapja majd?

A válaszoláshoz belépés szükséges
MC Pite írta: 4 napja

És egy pontosabb: https://www.youtube.com/watch?v=D_PfCjcYYGQ

A válaszoláshoz belépés szükséges
MC Pite írta: 4 napja

Erről idáig lemaradtam, de kíváncsian várom :)
http://www.citroen.ie/about-citroen/technology/progressive-hydraulic-cushions.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C5 3.0 V6 HDi Exclusive (Automata)

CITROEN C5 3.0 V6 HDi...

Ár: 3.480.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C5 1.6 e-HDi Collection MCP6 NAVI-F1 VÁLTÓ!!!

CITROEN C5 1.6 e-HDi C...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C5 2.0 HDi SX 193.000km!! Friss műszaki!

CITROEN C5 2.0 HDi SX...

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2002 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!