0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ismét egy Citroën hidraulikus futóművel 

A Citroën C5 Aircross a márkától ismert futóműtechnológia új verzióját hozza

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különös, ugyanakkor a márkától nem szokatlan megoldással érkezett a Citroën legújabb SUV-ja. A C5 Aircross a Cactus vonalait viszi tovább, akárcsak a C3, de jól áll neki.

%KA%Futásával, menetkomfortjával kimagasló kényelmet ígér a C5 Aircross, hidraulikus futóművet kapott%KA%

Futásával, menetkomfortjával kimagasló kényelmet ígér a C5 Aircross, hidraulikus futóművet kapott

Első körben a kínai piacra szánják, ezért a Sanghaji Autószalonon mutatkozott be a Citroën C5 Aircross. Ez persze nem azt jelenti, hogy mi nem kapunk majd belőle, csupán 2018-ig várnunk kell. Hogy mi újat hoz a C5 Aircross az igazán bő szabadidőautó szegmensbe? A franciák a szokványos SUV elrendezést hagyományukhoz híven hidraulikus rugózással fejelték meg, így az ismert ringatóan kényelmes futást kínálja utasainak. A hagyományos rugó, lengéscsillapító páros mellett két progresszív hidraulikus ütközőt kap a futómű, kerekenként. A Progressive Hydraulic Cushions névre keresztelt rendszer csak nagyobb igénybevételnél száll be a csillapításba, ahogy a komolyabb ütések erejét nem visszaveri, hanem elnyeli, szétszórja, így máshoz nem hasonlítható rugózási komfortot nyújt.

%KA%Ismerős formák, a Cactusnál és a C3-nál komolyabban előadva. Középen 12,3 colos képernyőn irányítható a fedélzeti rendszer, de kínál vezeték nélküli mobiltöltőt is%KA%

Ismerős formák, a Cactusnál és a C3-nál komolyabban előadva. Középen 12,3 colos képernyőn irányítható a fedélzeti rendszer, de kínál vezeték nélküli mobiltöltőt is

%KA%Ugyan elsőkerékhajtású, a Grip Control a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást. A hatfokozatú automata váltó gombja egy az egyben a Peugeot 3008-ból érkezett, közös alapra is épülnek%KA% %KA%Ugyan elsőkerékhajtású, a Grip Control a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást. A hatfokozatú automata váltó gombja egy az egyben a Peugeot 3008-ból érkezett, közös alapra is épülnek%KA%

Ugyan elsőkerékhajtású, a Grip Control a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást. A hatfokozatú automata váltó gombja egy az egyben a Peugeot 3008-ból érkezett, közös alapra is épülnek

Ilyen megoldást más nem kínál az SUV-k között, amit a C5 Aircross még ad, az az extravagáns, elegáns, de mégis feltűnő külső, ami már ismerős a Cactus, valamint a legújabb C3 óta. Airbump elemek ugyan nincsenek, a formák viszont ismerősek, valamint a nagy műanyagfelületek egy kicsit megidézik a kérdésesen hasznos fejlesztést. A hátsó fényszórók alapáron LED-esek,a felnik 17-19 col között válogathatók. Az utasok maximális kényelmét a szokásosan puha és süppedős, akár masszázsfunkciós ülések szolgálják, valamint a kategóriájában kimagasló 2,73 méteres tengelytáv.

%KA%Lávavörös fényezésben is elérhető lesz, Airbump elemeket nem kap, helyette van sok fekete műanyag%KA%

Lávavörös fényezésben is elérhető lesz, Airbump elemeket nem kap, helyette van sok fekete műanyag

Az Év Autójának is választott Peugeot 3008-cal közös alapokra épülő C5 Aircross motorválasztéka a kínai bevezetésnél 165 és 200 lóerős benzinmotorokból áll, 6 fokozatú automatával párosítva. Az európai kínálat még nem ismert, de nem tévedhetünk nagyot, ha a 3008 palettáját párosítják hozzá. A Citroën azt is elárulta, hogy a hamarosan érkező hibrid verzió 300 lóerős teljesítménnyel és 60 kilométeres elektromos hatótávval érkezik majd, akárcsak a Peugeot 3008 esetén.

%KA%Rengeteg üvegfelület segíti az utasok kilátását, a hátsó lámpák LED-esek, motorkínálatának egyelőre csak a kínai piacos elemeit ismerni%KA%

Rengeteg üvegfelület segíti az utasok kilátását, a hátsó lámpák LED-esek, motorkínálatának egyelőre csak a kínai piacos elemeit ismerni

Ez is érdekes lehet:
 

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Lexus IS 300h Luxury Safety teszt

A meglepetések autója volt számomra a Lexus IS 300h. A Toyota legendásan gazdaságos hibridrendszere...

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (7 db)

bun írta: 3 hónapja

https://www.elecrow.com Arduino
Arduino

https://www.elecrow.com

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roreno írta: 3 hónapja
lapar írta: 3 hónapja

"a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást."

Azért erre kiváncsi lennék részletesebben. Olyat már hallottam, hogy az ESP imitálja a difizárat, és értem is. De ezt nem.

Mint ahogy a LED-es hátsó fényszórókat sem.

Persze nekem a hidraulikus rugózás sem világos, én eddig hidropneumatikusat hallottam, a levegő (gáz) tud rugózni, a folyadék nem nagyon.


Hát igen Tamáska még nagyon hamvas lehet a szakmában. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
lapar írta: 3 hónapja

"a menetstabilizátorral képes imitálni az összkerékhajtást."
Azért erre kiváncsi lennék részletesebben. Olyat már hallottam, hogy az ESP imitálja a difizárat, és értem is. De ezt nem.
Mint ahogy a LED-es hátsó fényszórókat sem.
Persze nekem a hidraulikus rugózás sem világos, én eddig hidropneumatikusat hallottam, a levegő (gáz) tud rugózni, a folyadék nem nagyon.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Roreno írta: 3 hónapja

Jó a klip. de még inkább a zene. És az autó is amolyan jó értelemben vett Citroen-esen fura. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 3 hónapja

Kíváncsi vagyok, hogy a hidraulikus futóművet az Opel Grandland is megkapja majd?

A válaszoláshoz belépés szükséges
MC Pite írta: 3 hónapja

És egy pontosabb: https://www.youtube.com/watch?v=D_PfCjcYYGQ

A válaszoláshoz belépés szükséges
MC Pite írta: 3 hónapja

Erről idáig lemaradtam, de kíváncsian várom :)
http://www.citroen.ie/about-citroen/technology/progressive-hydraulic-cushions.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.


Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

IQ-ból ötös! - Hyundai Ioniq hybrid teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó Ioniqból. Elektromos kivitele után most alap hibridjével próbáltuk. Lássuk, megéri-e ezt a hajtásláncot választani!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

2 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

4 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

4 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN C5 1.6 HDi Collection

CITROEN C5 1.6 HDi Col...

Ár: 1.245.000 Ft

Évjárat: 2007 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C5 2.0 HDi Prestige Plus (Automata) VÉGIG SZERV.KÖNYV.ÚJSZERŰ

CITROEN C5 2.0 HDi Pre...

Ár: 1.999.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN C5 2.2 HDi Exclusive

CITROEN C5 2.2 HDi Exc...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!