0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Gázban és dízelben a jövő az Audi szerint

A dízelekért állt ki az Audi vezére

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most a CNG hajtásért és érdekes módon a dízelekért emelte fel hangját az Audi vezére. Szóljon, aki tudja követni a VW-csoport irányultságát!

%KA%Rupert Stadler, az Audi vezére beszélt a dízelek jövőjéről. Szerinte az elkövetkezendő 10-15 évben még számolni kell velük is, ahogyan az összes belső égésű motorral, addig pedig komoly figyelmet fordítanak a gázolajosakra%KA%

Rupert Stadler, az Audi vezére beszélt a dízelek jövőjéről. Szerinte az elkövetkezendő 10-15 évben még számolni kell velük is, ahogyan az összes belső égésű motorral, addig pedig komoly figyelmet fordítanak a gázolajosakra

Számtalan hír röppen fel a dízelbotrány óta a VW-csoport háza tájáról, amik bár néha ellentmondásosak, a Volkswagen anyagcég elektromos irányultsága egyre egyértelműbbnek tűnik. Nem úgy a konszern többi tagjának hozzáállása, akik közül többen egyelőre csaponganak és legtöbbször kitartanak a dízel mellett. Most az Audi vezérével, Rupert Stadlerrel készített interjút a brit Autocar, amiben a főnök elmondta, hogy felemeli hangját a dízelmotorokért, továbbá szerinte több figyelmet kaphatna a CNG. Mondataival tökéletesen szembe megy az autógyárak zömével, akik jelenleg a legtöbb figyelmet a hibrid és elektromos hajtásokra fordítják.

%KA%A TDI mellett a g-tron fontosságát is kiemelte Stadler. Nagy jövőt lát a földgáz hajtású modellekben%KA%

A TDI mellett a g-tron fontosságát is kiemelte Stadler. Nagy jövőt lát a földgáz hajtású modellekben

Egyre több kormány és város tervez korlátozásokat, sőt, tiltásokat bevezetni a dízelekkel szemben, ezért érthető módon ugrásszerűen növekedett az eladott hibridek száma és az azok iránti kereslet. Stadler a tiltások ellenére is kitartana a gázolajosok mellett, részletezte is álláspontját: „Nézzük a vásárlók szemszögéből az előnyöket: egy dízel egyszerre szolgál nyomatékkal, nagy hatótávval és alacsony üzemanyag-kibocsátással. Nem szabad elmenni ezen erényei mellett, főleg, hogy tudjuk, hogy a következő 10-15 évben a legpozitívabb számítások szerint is csupán a piac 30%-át teszik majd ki a tisztán elektromos autók. A többi 70%-ot a dízelek, a benzinesek és a hibridek alkotják addig. Természetesen mi is komoly összegeket fektetünk az akkumulátor-technológiákba, de közben nem felejthetjük, hogy a közeli jövőt még a belsőégésű motorok uralják majd. Addig pedig a legjobb megoldásokat kell kínáljuk, és nem az elzárkózás a megoldás.”

Az Audi paletta alappillérét a TDI-k alkotják, de Stadler szerint hasonlóan fontosak lehetnek hamarosan a gázos, azaz az Audi nyelvén g-tron modellek. Ilyen például az Audi A3 g-tron, ami sűrített földgázt égetve olcsón és rendkívül szerény emisszióval üzemel, ám ennek ellenére egyelőre nem eléggé népszerű. „A CNG nagy támogatója vagyok” − tette hozzá Stadler, „nagyon tiszta, bárhol tárolható, nagy hatótávot ad és 2-3 perc alatt utántölthető. Ellenben rossz kép alakult ki róla, ez gátolja a sikerben, de én bízom az előnyeiben. A stratégián dolgozunk, de egyelőre befektetői partnerek nélkül nem tudjuk széles körben elterjesztetni.”

Ez is érdekes lehet:
 

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

JoeMiller írta: 4 hónapja

"alacsony üzemanyag-kibocsátással. "
Ezt azért javítani kéne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 4 hónapja
Velokex írta: 4 hónapja

Érdekes. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója éppen a napokban jelentette ki, hogy a cég nem fejleszt több dízelmotort, mert a legújabb emissziós normákat teljesítő motorok kifejlesztése már végtelenül költséges feladat lenne.


Előzmények megtekintése

eddig sem a dízelmotorokat fejlesztették, hanem a csalószoftvereiket :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 4 hónapja
Velokex írta: 4 hónapja

Érdekes. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója éppen a napokban jelentette ki, hogy a cég nem fejleszt több dízelmotort, mert a legújabb emissziós normákat teljesítő motorok kifejlesztése már végtelenül költséges feladat lenne.


Előzmények megtekintése

Ezt minden évben előhozzák a gyártók amikor az emissziós normák szigorítása a téma...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 4 hónapja

Érdekes. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója éppen a napokban jelentette ki, hogy a cég nem fejleszt több dízelmotort, mert a legújabb emissziós normákat teljesítő motorok kifejlesztése már végtelenül költséges feladat lenne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tartarus írta: 4 hónapja

Valóban a gáz a jövő a buszokba, kamionokba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 4 hónapja

bohóc

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 4 hónapja

Másnapos.............

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 4 hónapja

Ott feszít a sültbolondja a "Vorsprung durch Technik" felirat mellett, és élteti a dízeleket. Bravó, Herr Stadler:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A3 SB 1.6 TDI Attraction Fekete BŐR belső!

AUDI A3 SB 1.6 TDI Att...

Ár: 3.300.000 Ft

Évjárat: 2012 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 Avant 2.0 TDI quattro S-tronic S-Line NAVI-LED-XENON

AUDI A4 Avant 2.0 TDI...

Ár: 5.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 1.9 PD TDI

AUDI A4 1.9 PD TDI

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2001 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!