0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Gázban és dízelben a jövő az Audi szerint

A dízelekért állt ki az Audi vezére

·

Most a CNG hajtásért és érdekes módon a dízelekért emelte fel hangját az Audi vezére. Szóljon, aki tudja követni a VW-csoport irányultságát!

%KA%Rupert Stadler, az Audi vezére beszélt a dízelek jövőjéről. Szerinte az elkövetkezendő 10-15 évben még számolni kell velük is, ahogyan az összes belső égésű motorral, addig pedig komoly figyelmet fordítanak a gázolajosakra%KA%

Rupert Stadler, az Audi vezére beszélt a dízelek jövőjéről. Szerinte az elkövetkezendő 10-15 évben még számolni kell velük is, ahogyan az összes belső égésű motorral, addig pedig komoly figyelmet fordítanak a gázolajosakra

Számtalan hír röppen fel a dízelbotrány óta a VW-csoport háza tájáról, amik bár néha ellentmondásosak, a Volkswagen anyagcég elektromos irányultsága egyre egyértelműbbnek tűnik. Nem úgy a konszern többi tagjának hozzáállása, akik közül többen egyelőre csaponganak és legtöbbször kitartanak a dízel mellett. Most az Audi vezérével, Rupert Stadlerrel készített interjút a brit Autocar, amiben a főnök elmondta, hogy felemeli hangját a dízelmotorokért, továbbá szerinte több figyelmet kaphatna a CNG. Mondataival tökéletesen szembe megy az autógyárak zömével, akik jelenleg a legtöbb figyelmet a hibrid és elektromos hajtásokra fordítják.

%KA%A TDI mellett a g-tron fontosságát is kiemelte Stadler. Nagy jövőt lát a földgáz hajtású modellekben%KA%

A TDI mellett a g-tron fontosságát is kiemelte Stadler. Nagy jövőt lát a földgáz hajtású modellekben

Egyre több kormány és város tervez korlátozásokat, sőt, tiltásokat bevezetni a dízelekkel szemben, ezért érthető módon ugrásszerűen növekedett az eladott hibridek száma és az azok iránti kereslet. Stadler a tiltások ellenére is kitartana a gázolajosok mellett, részletezte is álláspontját: „Nézzük a vásárlók szemszögéből az előnyöket: egy dízel egyszerre szolgál nyomatékkal, nagy hatótávval és alacsony üzemanyag-kibocsátással. Nem szabad elmenni ezen erényei mellett, főleg, hogy tudjuk, hogy a következő 10-15 évben a legpozitívabb számítások szerint is csupán a piac 30%-át teszik majd ki a tisztán elektromos autók. A többi 70%-ot a dízelek, a benzinesek és a hibridek alkotják addig. Természetesen mi is komoly összegeket fektetünk az akkumulátor-technológiákba, de közben nem felejthetjük, hogy a közeli jövőt még a belsőégésű motorok uralják majd. Addig pedig a legjobb megoldásokat kell kínáljuk, és nem az elzárkózás a megoldás.”

Az Audi paletta alappillérét a TDI-k alkotják, de Stadler szerint hasonlóan fontosak lehetnek hamarosan a gázos, azaz az Audi nyelvén g-tron modellek. Ilyen például az Audi A3 g-tron, ami sűrített földgázt égetve olcsón és rendkívül szerény emisszióval üzemel, ám ennek ellenére egyelőre nem eléggé népszerű. „A CNG nagy támogatója vagyok” − tette hozzá Stadler, „nagyon tiszta, bárhol tárolható, nagy hatótávot ad és 2-3 perc alatt utántölthető. Ellenben rossz kép alakult ki róla, ez gátolja a sikerben, de én bízom az előnyeiben. A stratégián dolgozunk, de egyelőre befektetői partnerek nélkül nem tudjuk széles körben elterjesztetni.”

Ez is érdekes lehet:
 

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Ne fájjon a feje miatta!

Bármelyikünkkel megtörténhet, hogy hűséges autónk váratlanul felmondja a szolgálatot. Ez nyaralás...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

JoeMiller írta: 2 hónapja

"alacsony üzemanyag-kibocsátással. "
Ezt azért javítani kéne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
schrank írta: 2 hónapja
Velokex írta: 2 hónapja

Érdekes. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója éppen a napokban jelentette ki, hogy a cég nem fejleszt több dízelmotort, mert a legújabb emissziós normákat teljesítő motorok kifejlesztése már végtelenül költséges feladat lenne.


Előzmények megtekintése

eddig sem a dízelmotorokat fejlesztették, hanem a csalószoftvereiket :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
Velokex írta: 2 hónapja

Érdekes. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója éppen a napokban jelentette ki, hogy a cég nem fejleszt több dízelmotort, mert a legújabb emissziós normákat teljesítő motorok kifejlesztése már végtelenül költséges feladat lenne.


Előzmények megtekintése

Ezt minden évben előhozzák a gyártók amikor az emissziós normák szigorítása a téma...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 2 hónapja

Érdekes. Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója éppen a napokban jelentette ki, hogy a cég nem fejleszt több dízelmotort, mert a legújabb emissziós normákat teljesítő motorok kifejlesztése már végtelenül költséges feladat lenne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tartarus írta: 2 hónapja

Valóban a gáz a jövő a buszokba, kamionokba.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 2 hónapja

bohóc

A válaszoláshoz belépés szükséges
Egükem írta: 2 hónapja

Másnapos.............

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 2 hónapja

Ott feszít a sültbolondja a "Vorsprung durch Technik" felirat mellett, és élteti a dízeleket. Bravó, Herr Stadler:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A4 2.0 TDI Sport S-tronic Áfá-s!

AUDI A4 2.0 TDI Sport...

Ár: 9.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A6 2.5 TDI

AUDI A6 2.5 TDI

Ár: 880.000 Ft

Évjárat: 2003 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A7 SB 3.0 V6 TFSI quattro S-tronic (5 személyes )

AUDI A7 SB 3.0 V6 TFSI...

Ár: 8.950.000 Ft

Évjárat: 2013 / 1

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!