Sci-fi inspirálta a legújabb egyedi Ferrarit

A Ferrari Omologata a tizedik a márka speciális, V12-es projektjeinek sorában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megrendelésre teljesen egyedi, csak egyetlen példányban létező modelleket is készít a Ferrari, az Omologata egy tehetős európai ügyfél igényei alapján született meg.

Hova lehet még fokozni az autóvásárlást, ha az akár egymilliárd forint feletti árcédulájú, "sorozatgyártású" autók nem felelnek meg az igényeinknek? Ilyen égető problémákkal néznek szembe a világ leggazdagabb autórajongói, akik nem elégszenek meg azzal a kivitelezéssel, amit a Ferrari szakemberei végeznek, vagy nem érzik elég egyedinek autójukat, ha akár csak egyetlen másik személynek is van hasonlója. Még szerencse, hogy a Ferrari gondol az ilyen ügyfelekre, akik kiélhetik gyermekkori álmaikat, hogy legyen egy saját elképzeléseik alapján készült autójuk - és itt nem csak a felnik stílusára és a kárpit színezésére gondolunk. 2009 óta a maranellóiak megengedték néhány ügyfélnek, egészen pontosan tíznek, hogy tervezzenek egy saját V12-es Ferrarit, ennek a speciális projektszériának a legújabb darabja az Omologata.
Hirdetés
Hogy kié is ez a különleges Ferrari, azt természetesen nem árulják el, csupán annyit tudhatunk róla, hogy európai. A kocsi ára szintén ismeretlen, talán jobb nem is tudni róla, de valószínűleg tíznél bőven több tehetős vásárló van, aki 11 év alatt megengedhetett volna magának egy-egy ilyen különleges Ferrarit - ezen a szinten viszont minden bizonnyal nem is az ár a meghatározó, az ügyfélnek mindenképpen bizonyítottan rajongania kell a Ferrariért, illetve természetesen az ízlésének is az olasz márkával kompatibilisnek kell lennie, elvégre a Ferrari nem adná a nevét bármihez. Viszont míg a külső dizájnelemek terén meg tudja fogalmazni igényeit a titkos személy, az autó műszaki részét illetően feltehetően nem kérdőjelezi meg a mérnökök több évtizedes tapasztalatát, így az átalakítás kizárólag stílusbeli, az új karosszéria alatt ez még mindig egy 812 Superfast található. Sőt, kívülről is egyértelmű a donorautó személye, ettől függetlenül azonban egyedi kreálmányról beszélhetünk. Csak az első fényszórók és a szélvédő került át a 812 Superfastról, az összes többi elem külön ehhez a projekthez készült. Új a hatalmas, trapéz alakú, kissé az utolsó Dodge Viperéhez hasonló első légbeömlő, amit apró bevágások egészítenek ki oldalt és felül. Az autó rátermettéségét hivatott sugározni a két hangsúlyos első kerékjárati ív, melyek elölről a hűtőmaszk két oldalának természetes folytatásainak tűnnek, és melyeket a központi csík a motorháztetőn még inkább kiemel. Oldalnézetből egyértelműen a hagyományos GT kupés stílus köszön vissza a hosszú frontrésszel, a hátratolt utaskabinnal (ami helyet ad az első tengely mögé helyezett V12-es motornak) és a lágyan lejtő tetővonallal. A hátsó kerékjárati ívek izmos kitüremkedése a régi Ferrarikat idézi, ám igyekeztek a nosztalgikus megközelítést elkerülni, ez egy új, egyedi Ferrari a saját jogán. Minden apró részlet az ügyfél igényeit figyelembe véve lett kialakítva, melyek közül talán a legkülönlegesebb a sci-fiket idéző, hátsó szélvédőt helyettesítő, vízszintes vonalakkal tagolt hátsó panel. A hátsó lökhárító alsó része viszont elég általánosra sikerült, hasonló megoldásokat találunk több Ferrarin is. A 7-es szám jelentéséről sajnos nincs információnk, minden bizonnyal egy fontos szám az ügyfél számára. Belül az autó kialakítása hasonló a 812 Superfasthoz, csupán az anyaghasználattal tették egyedibbé, igazán különlegesek a múlt sportautóit idéző, repedezett és csillogó hatású fém elemek, melyek a világoskék ülésekkel szép kontrasztot adnak az egyébként teljesen fekete kabinnak. Ízléses csomagot állított tehát össze a szerencsés vásárló és a Ferrari, mi pedig kíváncsian várjuk, milyen lesz a következő egyedi projekt az olasz márkától.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?