Találtak néhány plusz lóerőt a legolcsóbb Ferrariban

A frissítés után Portofino M éven árulják a nyitott Ferrarit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felvágásra tökéletesen alkalmas modellfrissítést kapott aPortofino, a régebbi kiadású modellekkel ellentétben immár 6-ossal kezdődik a lóerők száma, még ha ez a dinamikához szinte semmi pluszt nem ad.

Olcsó belépőmodellnek szánta a Ferrari a 2008-ban debütáló Californiát, ami újra visszahozta a nyitható keménytető intézményét a Ferrari kínálatába. A frissítés alkalmával az új fizimiska mellé egy T betű is járt, ami a 4,3 literes szívómotor pályafutásának végét jelentette. Az ikerturbós California T egészen 2017-ig futott, utódja az olasz tengerparti faluról elnevezett Portofino lett. A koncepció maradt, továbbra is 2+2 üléses nyitható keménytetős kabrió jelenti a küszöböt a Ferrarik világába, a frissítésnek hála a legolcsóbb modell is a 600 lóerősök ligájában játszik.
Hirdetés
A friss modell külsején csak a műanyag elemek változtak (azok is alig), többre nem is volt szükség, három év után is lélegzetelállító a külső. A motor nem változott, továbbra is a 3,9 literes turbós V8-as hajtja a sportkocsit, viszont erősebb lett, hála a műszaki tartalmat adó Roma modellnek. Az 599 lóerős maximális teljesítmény 620-ra nőtt, a váltó pedig immár 8 fokozatú duplakuplungos automata, ami 20%-kal kisebb a korábbi szerkezetnél. A menetteljesítmény javulása annyira minimális, hogy csak némi trükkel tudja szemléltetni a Ferrari. A korábbi 3,5 másodperces százas sprint 3,45-re csökkent, holott ezt az adatot nem szokás százados nagyságrendben megadni, de ebben az esetben csak így látható a fejlődés. További újdonság, hogy az üzemmódválasztó kapcsolón (Manettino néven fut a Ferrarinál) megjelent a Race mód, ami a nevéhez méltón inkább a forszírozott menethez ajánlható, jobb gázreakcióval és gyorsabb váltásokkal. A forgalmazás a jövő év közepén indul, az új modell alapára átszámítva bő ötmillió forinttal magasabb lesz, bár ez vajmi keveset számít a 68 milliós kezdő árhoz viszonyítva.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?