Összkerékben is nagy lesz az Insignia
A GKN gyártja az új Insignia összkerékhajtását, gyorsabb kanyarokat, biztosabb mozgást Ãgér
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Apró információkat csepegtetnek az új Opel Insigniáról, most az összkerékhajtását ismerhetjük meg közelebbről. Ugyanaz gyártja, aki a Ford Focus RS rendszerét is.
Nagy várakozás övezi az új Opel Insigniát, már a kémfotók is felrobbantották az autós világot. Miután lebukott, gyorsan meg is mutatták a sokak szerint több márka jegyeit is magán hordozó, de mindenképpen látványos és sportos Insignia Grand Sportot. A szedán variáns új neve máris több értelmet kap, ha megismerjük kicsit közelebbrÅ‘l, ugyanis súlycsökkenése mellett fejlett összkerékhajtási rendszere is hozzásegÃti a gyors és biztos kanyarvételekhez.
A Ford Focus RS összkerékhajtását is fejlesztÅ‘ GKN rendszere dolgozik az új Insignia alatt is. A hátsó hajtásról egy fejlett, két kuplungtárcsával dolgozó differenciálmű gondoskodik, az autó mozgásából és a kerekek állapotától, tapadásától függÅ‘en irányÃtja a megfelelÅ‘ mértékű nyomatékot. Képes akár csak az egyik hátsó kerékre küldeni, de jellemzÅ‘en mindkettÅ‘t segÃti majd, fÅ‘leg tempós kanyarokban, vagy éppen csúszós útburkolaton.
Sok gyártó rendszerével ellentétben a GKN nem fékezgeti az ÃvbelsÅ‘t, mivel az energia- és tempóvesztéssel jár, inkább az ÃvkülsÅ‘ keréknek küld több nyomatékot. Nem csak a sportolásban segÃt, a biztonságot is nagyban növeli. A kormány és a gázpedál pozÃciójával összeköttetésben dolgozik folyamatosan, Ãgy minden esetben tudja, hová kell több, vagy éppen honnan kell elvennie némi erÅ‘t a biztos úttartáshoz.