Még a smartnál is kisebb városi villanyautót villant a Toyota!

A hibridjeiről híres japán márka a legkisebb kategóriánál kezdi az elektromos piac meghódítását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába kicsi maga az autó, a Toyotának nagy tervei vannak vele. Ez nem csoda, hiszen jelenleg egyáltalán nincs elektromos modell a kínálatukban, a legtisztább autójuk eddig a hidrogén üzemanyagcellás Mirai volt.

Természetesen a C+pod nem a Mirai leváltására törekszik, és nem is a családi utazóautók vetélytársa lesz. A miniautót azoknak szánják, akiknek tényleg csak egy városi rohangálósra van szükségük. Az ultrakompakt méretű, kétszemélyes városi cirkáló japánban különösen nagy sikerre számíthat, hiszen kei carként más szabályozás vonatkozik rá, mint a nagyobb járművekre. A C+pod méretei nemhogy amerikai, de még európai mércével is szinte felfoghatatlanok: egy centiméterrel rövidebb, és 22,5 centiméterrel keskenyebb az első generációs smartnál, így nem csak keresztben leparkolva fér el belőle több egy parkolóhelyen. Mindössze 3,1 méteres fordulókörének köszönhetően konkrétan bárhol meg lehet vele fordulni, ezen felül ultrahangos, intelligens parkolássegítő automatika is segíti azokat, akiknek nehezebben megy a manőverezés.
Hirdetés
A kis C+podot kezdetben csak japánban forgalmazzák majd, és ott sem a magányszemélyek kaphatják először kézhez, hanem olyan vállalati ügyfelek, önkormányzatok és egyéb szervezetek, amelyeknek környezetbarát városi járművekre van szükségük. A teljeskörű piaci bevezetés 2022-re várható, sőt, a Toyota nem zárja ki az európai és amerikai piacokon történő forgalmazás lehetőségét sem. Kérdés, hogy Japánon kívül mekkora lenne az érdeklődés a modell iránt. Főleg, hogy a kisautó nem éppen egy aszfaltszaggató: 56 Nm-es nyomatékának köszönhetően gyorsulása épp elegendő a városi használathoz, a japán modell végsebessége viszont szinte kizárólag a városi utakra korlátozza a járművet, a szigorú előírások miatt 60 km/h-nál többel nem hasíthatunk vele. Ennek persze előnyei is vannak: 5,4 kWh/100 km-es átlagfogyasztása a harmada egy teljes értékű elektromos kisautóénak, így akár 150 kilométeres hatótávra is képes lehet. Hab a tortán, hogy A C+pod teljes feltöltéséhez az Európában rendszeresített 220 voltos otthoni hálózatról mindössze 4,5 óra szükséges. Sokaknak teheti vonzóvá a C+podot az ára: 1,65 millió jenes alapáron kerül bevezetésre, ami körülbelül 4,5 millió forintnak felel meg. Ezzel szemben egy elektromos smart fortwo alapára meghaladja a 7,2 millió forintot. Természetesen az teljesítményben jóval többet tud, de igazából ezeket az autókat nagyon kevesen veszik arra, hogy száguldozzanak. Egyéb téren viszont a kis Toyota nem sokkal tűnik rosszabbnak divatos vetélytársánál. Általánosságban elmondható, hogy még többet is tud, mint ami nélkülözhetetlen: az alapfelszereltségbe tartozó ütközésmegelőző fékasszisztens például érzékeli a többi járművet és a gyalogosokat, valamint a kerékpárosokat is, szükség esetén pedig be is avatkozik. Emellett, bár a külső karosszériaelemek műanyagból készültek, a belső struktúra hatékonyan elnyeli és szétosztja az ütközés során keletkező energiákat több komponens között.
Hirdetés
Ha az árát megtartaná, de a teljesítményét kicsit megnövelné az európai piacra, akkor akár meg is találhatná a célközönségét. Az biztos, hogy nem sok mindenhez lenne hasonlítható, de talán épp ez lehetne a varázsa.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?