Neve még nincs, de már láthatjuk a hidrogénüzemű Hyundai-t

A Hyundai-nál továbbra is hisznek a hidrogénüzemben, itt az új autójuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre többen fordítják a figyelmet az elektromos autózásra, de még mindig akadnak gyártók, akik más alternatívát keresnek. A hidrogén hajtásban hisz a Hyundai is, itt a még névtelen autójuk.


A Hyundai-hoz igencsak közel áll az alternatív hajtás, ott van például az Ioniq, amit élből háromféle hajtáskombinációval kínálnak és egyikben sincs csak benzinmotor. Emellett viszont nagy figyelmet fordítanak a hidrogén hajtású rendszerükre is, és bár nálunk nem ismert, az ix35-ből már volt sorozatgyártású üzemanyagcellás kiadásuk. Továbbfejlesztették a rendszert és egy új autót is építettek köré, aminek a formáját nem rejtegetik, jó ideje álcázatlanul közlekednek vele és így már az is feltűnhet, hogy a Niro volt az alap. A formaterv persze eléggé eltér, de most épp a Niróból is érkezik egy tisztán elektromos hajtású változat, teljesen új külsővel.
Hirdetés

Az egyszerűen csak FCEV-nek hívott hidrogén hajtású Hyundai eddig nem látott részletekkel lép majd a piacra, de van néhány érdekes apróság, amit más gyártónál már láttunk, például a behúzódó kilincsek (Tesla, Range Rover Velar). Egy tank hidrogénnel 800 kilométert lesz képes megtenni, ami nagyjából egy normál benzinmotoros autó értékével vetekszik. Neve még nem végleges, azt majd csak a CES-en árulják el. Az apropója, amiért itt mutatják be, a Hyundai új vezetéstámogató rendszere. Az összetett megoldást önvezetésnek hívják, ám nagyjából arról van szó, amire például a Volkswagenek képesek dugóban, tehát bizonyos tempóig önmagától kezeli a gázt, a féket és a kormányzást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.01.05. at 20:23
    Permalink

    Megint egy felesleges fejlesztés. Pedig a KIA-Hyunday konszernről úgy tűnt, tudja, merre van a kifele.
    E helyett inkább akkufejlesztésbe kellene boritaniuk a pénzt.

Vélemény, hozzászólás?