Az S-osztálynál is hosszabb limuzint hozott a Kia
A Kia K900 a koreaiak új luxusautója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Kiánál nem csinálnak külön prémium márkát, bevállalják az anyacég emblémáját, amivel most a K900 esetében a nagy prémiumautókat támadják, tengelytávja hosszabb is mint az S-osztályé.
A Hyundai-Kia csoportnál már fenntartanak egy prémium márkát, a Genesisnek nem is megy túl rosszul. A vállalat azonban több prémium szegmenst célzó modellt is készÃt, most éppen a Kia szárnya alatt. A koreaiak erÅ‘sen meglepték a közönséget a Stingerrel az elmúlt években és bebizonyÃtották, hogy egész közel tudnak férkÅ‘zni minÅ‘ségben, felszereltségben és menetteljesÃtményben a prémium márkákhoz. Most újabb modellt mutattak, ez a K900, ami még a Stingernél is nagyobb, saját elÅ‘djéhez képest pedig nyúlt a tengelytávolsága, a 3105 milliméter pedig még az alap Mercedes S-osztályénál is hosszabb 7 centivel.
A K900 prémium minÅ‘ségű anyagokból készül, a sportosság helyett itt a kényelmet célozták, és a beltérrÅ‘l kiszivárgott egyetlen fotón tisztán látszik, mire is gondoltak. A kellemes szÃnek mellett elég sok fa borÃtás jelenik meg, a StingerbÅ‘l ismerÅ‘s váltókar környékén is, afölött pedig egy szép mutatós óra, amit a svájci Maurice Lacroix készÃt. A K900 hajtásláncainak teljesÃtményérÅ‘l egyelÅ‘re nem nyilatkoztak, de a koreai brosúrában legalább már a kombinációkat lehet látni. Ez alapján a belépÅ‘motor a Stingerben is megismert 3,3 literes duplaturbós V6-os lesz, bizonyos piacok számára pedig lesz 3,8-as V6-os és 5,0 literes V8-as is. EgyelÅ‘re nagyon úgy tűnik, hogy a K900 fÅ‘ként amerikai modell lesz, bár a Stingert látva nem sajnálnánk, ha Európában is megjelenne.
MeglepÅ‘dtem, hogy kijött az utód, tekintve, hogy elég szerény eladásokat produkált, legalábbis az észak-amerikai piacon. Ezzel az autóval a Kia elÅ‘rébb jár, mint pl. az Infiniti, az Acura vagy a Lincoln: azoknak nincs limuzin-zászlóshajója vagy egyáltalán semmilyen flagship-je sincs. Jó vétel lehet azoknak az amerikaiaknak, akik kinézték maguknak a Genesis G80 vagy G90 nevű modelljét, de a Kia formanyelve jobban bejön nekik. De általánosságban elmondható, hogy ebben a kategóriában a “jó iparosmunka” sajnos önmagában kevés, mert a vevÅ‘k itt már egy jól bejáratott brand logóját akarják maguk elÅ‘tt látni a kormánykerék közepén.
A Genesis tényleg nem indÃtott rosszul, áprilistól jön a G70, jövÅ‘re meg az elsÅ‘ SUV is piacra kerül, emellett készülnek a KÃnába történÅ‘ belépésre is. Azt viszont nem tudom, Európában lenne-e helyük…