Csúnyán összetört, de biztonságos a Nissan Leaf első generációja

A kifutott első generációs Nissan Leaf biztonságát tesztelték

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy egyre több elektromos autó fut az utakon, úgy kerül előtérbe ezeknek az alternatív hajtású járműveknek a biztonsága. A kemény töréstesztnek alávetett használt Nissan Leaf jól vizsgázott.

A mai anyagoknak és technikának köszönhetően nem nagy kunszt biztonságos autót készíteni, de az elektromos autók a hagyományos típusokhoz képest más problémákat vetnek fel. Az akkumulátorral teletömött négykerekűek baleset esetén a sérült cellák miatt elméletben könnyen kigyulladhatnak, de az akkuk szélsőséges esetben akár robbanásra is képesek, nem beszélve a lehetséges áramütésről. Persze az autógyártók kiemelten foglalkoznak az akkuk biztonságával, hogy baleset esetén se váljanak veszélyforrássá a telepek. A Dekra baleseti szakértői most azt vizsgálták, hogy mennyire biztonságos a Leaf a hagyományos motorral szerelt típusokhoz képest. A használt elektromos autóval nem bántak kesztyűs kézzel.
Hirdetés
A megszokott, Euro NCAP által végzett törésteszteknél komolyabb ütközésnek tették ki a Leaf-et. Az oldalütközés szimulációjánál 75 km/h-ával, a frontális ütközésnél pedig 84 km/h-ával robogott az oszlopnak a Nissan. A frontális balesetnél az oszlop a műszerfalig hatolt, az első futómű kiszakadt, de sem a tető, sem az oszlopok nem rogytak meg, ami a Leaf biztonságát dicséri. Az oldalütközés esetén sem rózsás a helyzet, az oszlop igen mélyen roncsolta a karosszériát, megsértve az akkumulátorokat is. A szimulációban a nagy sebesség és a kis helyre koncentrálódó erő miatt jelentősen csökken a bent ülők túlélési esélye, szakértők szerint bármely másik típus is hasonló károkat szenvedne. A teszt célja nem is a bent ülőkre gyakorolt hatás, hanem a sérült akkumulátorok vizsgálata volt. Jó hír, hogy az elektromos rendszer a baleset következtében lekapcsolt és tűz sem keletkezett, így nem jár plusz kockázattal a nagy feszültség és az akkumulátorok jelenléte.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?