Még piacra sem lépett, de már díjat nyert a Mazda MX-30

A Mazda MX-30 mellett a CX-30 is Red Dot díjjal gazdagodott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A rangosabb díjak között tartják számon a Red Dot elismerését, amelyben most a Mazda is megmártózott.

Egészen pontosan a Red Dot: Termékdizájn 2020 díjat érdemelte ki a Mazda MX-30, a márka első tisztán villanyhajtású autója, amely még piacra sem lépett egyelőre. A siker talán nem is meglepő, hiszen a KODO – A mozgás lelke formanyelv óriási sikert aratott a vásárlók körében is. Ráadásul az MX-30 mellett a CX-30 szabadidő-autó is megkapta a díjat. „A japán mesterek mindig a formai egyszerűségre, a letisztult szépség megvalósítására törekednek” - mondja Jo Stenuit, a Mazda európai vezető formatervezője a díjjal kapcsolatban. „Ez inspirálta tervezőinket, hogy az egyes elemek bonyolultságából lefaragjanak, és létrehozzanak valami dinamikus, mégis elegáns, visszafogott, mégis szenvedélyes dizájnt. Ez az, amit a japán esztétikában szeretünk – az érzékenységet, amelynek segítségével érzéseket megmozgató autókat építünk.” Az MX-30 stílusát azonban inkább futurisztikusra próbálták szabni. „Ez az új megközelítés olyan autódizájnt kívánt, amely tovább tágítja a KODO értelmezését” – magyarázta a főtervező, Youichi Matsuda. „A külső kompromisszumoktól mentesen hangsúlyozza az egyszerű tömeg szépségét, a beltér – keretezett tetejével és freestyle ajtóival – a könnyedség érzését adja, miközben a fenntarthatóság értékeit közvetíti. Körülöttünk állandó a változás, szeretnénk, ha a Mazda MX-30 megmutatná az embereknek, hogy autóinkat még mindig nagyszerű élmény vezetni.”
Hirdetés
A KODO formanyelvet már nem először díjazzák, hiszen a mostaniakkal együtt már 9 Red Dot díjat tudhat magáénak a Mazda. 2019-ben az új Mazda3, 2017-ben az MX-5 RF és a vászontetős változat is, 2015-ben a Mazda2 és CX-3, 2014-ben a korábbi Mazda3, 2016-ban pedig a Mazda6 nyert. „A Red Dot nyertesei bizonyítják, hogy olyan sikeres termékeket hoztak létre, melyek megérdemelték, hogy nyerjenek” - mondta Dr. Peter Zec professzor, a Red Dot alapító ügyvezetője. „A termékek nem csak a szépségük miatt nyertek, hanem egyedülálló funkcionalitásuk miatt is. Formaterveik új sztenderdet jelentenek iparágukban.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?