Gordon Murray új középmotoros coupét tervez!

A McLaren F1 legendás tervezője új fába vágta a fejszéjét!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dél-afrikai szakember most elárult néhány részletet legújabb munkájáról, bár hogy milyen motor és sebességváltó kerül az új autóba, még mindig nem tudni.

Gordon Murray-t talán senkinek sem kell bemutatni, hiszen nevéhez számos Forma-1-es autó köthető, főként a Brabham és a McLaren háza tájáról. A McLaren F1 és a Mercedes SLR McLaren mögött álló legenda ezúttal új kalandba kezdett saját, 2017-ben elindított márkája, az IGM neve alatt.
A 72 éves tervezőzseni az Evo magazinnak elárult néhány technikai részletet a várhatóan 2019-ben vagy valamivel később bemutatásra kerülő középmotoros sportkocsiról, mellyel egy kicsi, könnyű és abszolút a vezetőt a középpontba helyező járgányt próbálnak megalkotni.
A fő célkitűzések között szerepel az, hogy az autót minél könnyebbé tegyék, mindenképpen szeretnék 1000 kg alatt tartani a sportkocsi súlyát. Inspirációt az iStream Superlight nyújtott Murray terveihez, de az egyik fő különbség a két verda között az lesz, hogy a még el nem nevezett modell acélkeret helyett extrudált alumínium vázat kap. Ennek egyik fő előnye, hogy az első generációs iStreamhez képest 35%-kal, a hagyományosabb alumínium vázakhoz viszonyítva pedig 50%-kal kisebb a tömege.
Murray nem csak a tömeg, de a méret csökkentésére is nagy hangsúlyt fektet, hogy az új autó tökéletesen megfeleljen a mai városi utak kihívásainak, ennélfogva viszonylag kicsinek kell lennie. Megnyugtatásként azért hozzátette, hogy nem mikroautóban gondolkodik. A kisméretű autó előnyei közé sorolja – amellett, hogy kisebb helyet foglal el – azt is, hogy a kevesebb nyersanyag felhasználása az árra is minden bizonnyal jótékony hatással lesz.
Hirdetés

A McLaren legendája azt még nem árulta el, hogy milyen motort kap a kicsike, de annyit azért hajlandó volt felfedni, hogy leendő partnerükkel biztosan meg fognak lepni pár embert. Egyelőre a sebességváltóról sincs sok információ, csak annyi, hogy valószínűleg hagyományos kézi sebességváltó lesz – méghozzá azért, hogy a vezetőtől ne vegyék el a vezetési élményt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?