Teljes értékű elektromos teherautót mutatott be a Mercedes?

A Mercedes eActros a tökéletes városi terítőautó lehet, ráadásul helyi károsanyagkibocsátás nélkül

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mercedes-Benz Trucks szerint a nehéz terítőfuvarozásra szánt, teljesen elektromos eActros által új korszak kezdődik. Vajon az adatok alapján is elhozták a városi teherautók jövőjét?

A kamionok jövője mindenki szerint a hidrogén, a városi fuvarozással viszont annál kevesebben foglalkoznak. A Toyota rövdebb távokra is üzemanyagcellás flottát tesztel, a Mercedes viszont egy még kisebb kategóriában egy másik utat választott. Ha ugyanis a városba elég az akkus személyautó, akkor miért ne lehetne elég arányosan nagyobb akkuval az arányosan nagyobb tehergépjármű is? „A szállítmányozás fontos problémakör a klímaváltozás terén, mi pedig szeretnénk a megoldás részévé is válni. Az eActros bevezetésével tesszük meg az első lépéseket ezen az úton úgy, hogy az eActros már több mint félmillió kilométert tett meg közúton.” emelte ki Karin Rådström, a Daimler Truck AG vezetőségi tagja és a Mercedes-Benz Trucks vezetője, aki magabiztos az eActros koncepciójával és piaci potenciáljával kapcsolatban: „Az eActros, valamint a hozzá tartozó szolgáltatások óriási előrelépést jelentenek a Mercedes-Benz Trucks, valamint ügyfeleink számára a karbonsemleges szállítmányozás terén.”
Hirdetés
A cég a teherautó koncepcióverzióját már a 2016-os Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon bemutatta, de 2018 óta németországi és más európai ügyfelek részvételével tesztelnek eActros prototípusokat a gyakorlatban. „Az eActros fejlesztési folyamata az ügyfeleinkkel közös munkára épült. Minden, amit az innovációs flotta üzemeltetéséből tanultunk, hatással volt a sorozatgyártású modell fejlesztésére. A prototípusokhoz képest számos részlet, például a hatótáv, a hajtáslánc és a biztonság is nagy mértékben fejlődött” - nyilatkozta Andreas von Wallfeld, a Mercedes-Benz Trucks marketing, értékesítés és szolgáltatások részlegének vezetője. Az eActros mozgatásáért két villanymotor felel, amelyek kétsebességes váltóhoz csatlakoznak. Mindezt verziótól függően három vagy négy akkumulátor-csomag táplálja, egyenként 105 kWh kapacitással. Ezzel akár 400 kilométeres valós hatótáv is elérhető. Az eActros akár 160 kW-tal is tölthető, így egy 400 A teljesítményű DC töltőállomáson a három akkumulátorcsomagos verzió alig több mint egy óra alatt 20-ról 80 százalékra töltődik. Az átállás segítésére az eActros vásárlók számára konzultációs és egyéb szolgáltatásokat is nyújtanak, amelyek segítik a megfelelő infrastruktúra megalkotását és üzemeltetését, a költségek optimalizálását, ezáltal megteremtik a lehetőséget a jármű teljeskörű kihasználására. Az eActrosban továbbá szériafelszereltség a MirrorCam visszapillantó kamera, a Sideguard Assist S1R és a gyalogosfelismeréssel rendelkező ötödik generációs Aktív fékrásegítés (ABA) is. A sorozatgyártású modell gyártása 2021 őszén kezdődik meg Wörth Am Rhein-ban, egy teljesen új összeszerelő-soron. Az eActros sorozatgyártású verziója kezdetben Németországban, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Dániában, Norvégiában és Svédországban lesz elérhető, a későbbiekben pedig tovább bővül majd a piacok köre.
Hirdetés
Az elektromos Actros tehát teljes értékű városi terítőjárműnek tényleg megfelel, de figyelembe kell venni tényezőként azt is, hogy rengeteg cég használ ilyen, eredetileg terítőautónak tervezett gépeket "vegyes üzemben", azaz alapesetben ténylegesen csak a városban járnak, de szükség esetén akár napi 6-700 kilométerre is elküldik őket. Sőt, olyan cégek is akadnak, akik mindig messzire szállítanak, de sohasem visznek annyi árut, hogy megérje egy nagyobb járművet venniük, így náluk egy terítőautó járja az autópályát nap mint nap. Ezekre a felhasználási módokra csak kompromisszumok árán alkalmas az eActros, a dízel változat legnagyobb előnye tehát, hogy olyan feladatokra is használható, ami nem az elsődleges cél volt a tervezés során.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?