Észak-ír ralilegenda írta alá a különleges új MINI-t

A MINI Cooper S-hez és a MINI John Cooper Workshöz érhető el a Paddy Hopkirk különkiadás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1964-ben került be a MINI a motorsport történelmébe, mint a Monte Carlo rali meglepő győztese - ezen meghatározó pillanat előtt tiszteleg most a márka.

1964-ben az észak-ír autóversenyző, az azóta legendává vált Patrick "Paddy" Hopkirk papírformát bontva nyerte meg a Monte Carlo ralit. Az eredmény nem csak a pilóta életét határozta meg, de a MINI-nek, mint autógyártónak is óriási löketet adott - bebizonyosodott ugyanis, hogy a cukiság mögött irigylésre méltó képességek vannak. Az akkor harmincéves Paddyt és brit navigátorát, Henry Liddont óriási lelkesedéssel ünnepelték a szigetország motorsport-rajongói, győzelmük ugyanis nem várt esemény volt. A MINI gyengébb volt vetélytársainál, bár igaz, könnyebb is, és az eltérő tömeg-teljesítmény arányok alapján többletpontokkal indulhatott. Ugyanakkor nem feltétlenül emiatt nyerhetett az autóval Paddy, a brit versenyautó kiváló menettulajdonságainak, például kis méretéből adódó agilitásának, megbízhatóságának, és persze a két versenyző kimagasló teljesítményének köszönhetően is.
Hirdetés
Olyannyira meghatározó momentum volt ez a MINI történelmében, hogy most egy stílusos különkiadással, a Paddy Hopkirk Editionnel teszi tiszteletét előtte. Bár előre összeállított csomagként érkezik, a vásárlók bizonyos keretek között saját ízlésükre formálhatják: például mind a három-, mind az ötajtós MINI Cooperhez, sőt, a John Cooper Works sportváltozathoz is kérhető. Egységesek viszont a Chili Red fényezésnek és a fehér tetőpanelnek kontrasztot adó fekete elemek, bár ezek is változtathatók, 17 és 18 colos felni is kérhető. Az újdonságok sora kizárólag kozmetikai,

a teljesítményt nem tornázták föl, de a menő kocsi akkor is gyorsabb - ez tudományos tény.

Magasfényű feketében ragyog a hűtőrács kerete és vízszintes merevítése, az első lökhárító alsó betétjei, a motorháztető nyílása, a kilincsek, a tanksapka, a csomagtér-kilincs, az első és a hátsó MINI-logók, illetve az első fényszórók és a hátsó lámpák keretei. Paddy versenyautóját idézi meg több helyen is a 37-es szám, ez volt ugyanis a nevezetes ralin az autó rajtszáma - ez díszíti az ajtókat, az irányjelzőket és még a kulcstartót is. Az autó hosszában végighúzott fehér versenycsíkra 3D-nyomtatással vitték föl az 1964-es kocsi rendszámát, a 33 EJB-t, Paddy Hopkirk aláírása pedig kívül-belül megtalálható - még a küszöbökre is ez a felirat került, ráadásul még világít is. Alapfelszereltség az Excitement Package és a Comfort Access, az első fényszórók LED-esek, hátul pedig az Egyesült Királyság zászlajának mintájában világítanak. Hogy nálunk elérhető lesz-e a különkiadás, egyelőre nem tudjuk, ahol viszont igen, ott már októbertől rendelhető lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?