A németek szerint a BMW a legjobb autómárka

A német autóklub közzétette márkaranglistáját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalomváltás történt a német autóklub márkarangsorában. Az idei AutomarxX-ot nem a Mercedes-Benz, hanem egy másik német márka, a BMW vezeti, a stuttgarti márka a harmadik. A márkaerősségi rangsor összeállításához a német vásárlók véleményét is kikérték.

Míg az elmúlt években a Mercedes stabilan a legtöbbre tartott márka volt, ezúttal a BMW áll a csúcson, s a csillagosok csak a harmadik helyen végeztek. A trojka második tagja szintén német, az Audi ezüstérmes a Németországban igen fontos AutomarxX 2013 összeállításban. Az ADAC szerint az idei csúcstámadásban és győzelemben a BMW közlekedésbiztonsági fejlesztései játszottak döntő szerepet. Meglepetésre a Toyota kiesett az első tízből a vezetőtámogató asszisztensrendszerek hiánya miatt. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Toyoták kevésbé biztonságosak, csak azt, hogy a versenytársai sokkal fejlettebb technikákat alkalmaznak már. A japán autógyártó ezeket a Lexusban összpontosítja, ennek meg is van az eredménye, a listán a Toyota prémiummárkája az ötödik, első a nem német márkák között. A 33 márkát soroló rangsor végén a Chevrolet, a Lancia és a Jeep kullog. A nálunk is népszerű márkák közül a Ford a 12. (holtversenyben a Toyotával), az Opel a 16., a Renault a 25., a Suzuki a 28., a Fiat a 30. helyen áll.
Hirdetés

Az elmúlt egy év során a legnagyobb ugrást a Jaguar hajtotta végre: az indiai kézben lévő brit nagymacska környezetkímélő megoldásai révén a 23. helyről a 8.-ra lépett fel. A listát 2001 óta állítja össze a német autóklub a márkaimidzs, a márkaerősség, az ügyfélelégedettség, az innováció, a környezetvédelem és a közlekedésbiztonsági kritériumok figyelembevételével. Idén először a súlyozásban számításba vették az ADAC saját okötesztjét is (a korábban alkalmazott gyári étvágyadatok helyett), amely a valóságos feltételek között méri a járművek fogyasztását. Zöld mivolta repítette a Lexust a tavalyi hetedikről az idei ötödik helyre. Ugyancsak javított korábbi eredményein a Porsche, a Skoda és a Subaru azonban lépéshátrányba került.
AutomarxX 2013 - top 10
  1. BMW 1,87 pont
  2. Audi 1,88
  3. Mercedes 1,89
  4. VW 2,15
  5. Lexus 2,24
  6. Porsche 2,34
  7. Volvo 2,55
  8. Jaguar 2,58
  9. Skoda 2,59
  10. Subaru 2,67

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:44
    Permalink

    Nem lenne reprezentatív az eredmény, s nem is hoztam volna fel, ha egy ilyen autót tudnék. Nekünk sem ez az első a családban. Az ADAC szerint 4. helyen szerepelt több éves összehasonlításban (egyedül a BMW szerepelt előtte a 3, X3 modellekkel -és a Mercedes C). Mellesleg autókereskedésem van, több, mint 500 autó fordult meg a “kezem alatt”, ezekből 10-12 db-ot több százezres futás mellett éveken keresztül is volt alkalmam tesztelni (Opel, Alfa Romeo, VW, Renault, Ford, BMW, Toyota)., de több márka van, aminek a szervizelését garanciaidőn túl vállaljuk. Én egyébként az elmúlt 1 évet leszámítva évekig BMW-s voltam. Egy dolgot azonban be kell látni: a magyar utakat a Skodán kívül egyetlen egy márka sem bírta 300e km-ig! Mivel nem vagyok elkötelezve egy márka felé sem, így csak a száraz tényeket ismertettem.

  • 2017.10.30. at 02:44
    Permalink

    Ez szerintem nem márka kérdés, te tudsz egy ilyen Octáviát, én meg tudok 10 másikat ami hullik szét hetente, pedig fiatal is van közte. Szóval egy autót nem kell statisztikának venni, de még tizet se, mert furcsa dolgok jönnének ki:D Az biztos, hogy ha Neked van ilyen Octáviád, össze teheted a két kezed, és itt teljesen mindegy, hogy Skoda vagy BMW:D
    Fogyasztói társadalomban élünk, szerviz orientált autóiparral, nincs már márka ami ez alól kivétel.

  • 2017.10.30. at 02:44
    Permalink

    Én abszolút nem lepődtem meg a 9. helyezésen. Szerintem az 1. hely joggal jár ki a BMW-nek márkaerősségben, többek közt azért, mert vezetési élményben még mindig egyedülálló. Menetstabilitási rendszerében pedig kb. 10 éve veri konkurenciáját. Design-ban szintén 1. helyre sorolnám. Viszont nem tudok jelenleg megbízhatóbb autót a dízel Octáviánál. 300e km-re vetítve szinte nulla meghibásodás. Ezt melyik prémiummárka tudja űberelni?

Vélemény, hozzászólás?