Jönnek az ormótlan virslikerekek?

A Pirelli szerint a nagy ármérőjű, keskeny kerekeké a jövő

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Pirelli mérnökei úgy gondolják, hogy rövidesen csak a méretes virslikerekeken gördülő autók teljesíthetik az egyre szigorodó uniós normákat.

Anno nagy átmérőjű keskeny kerekekkel szerelték az autókat, de nem azért, ami miatt a Pirelli szakemberei a "virslik" visszatértét jövendölik. Az olasz gumigyártó mérnökei úgy vélik, hogy rövidesen, akár már 2020-tól - a mostani 16 helyett - 21 col lehet az átlagméret a jelenlegieknél jóval keskenyebb felnikkel és a hozzájuk tartozó abroncsokkal, mégpedig az Európai Unió egyre szigorúbb előírásaira reagálva. Az EU-ban ugyanis két lépcsőben (2016-tól és 2020-tól) kétféle paraméter alapján tervezik az abroncsok besorolását: minimalizált gördülési ellenállás (és károsanyag-kibocsátás), illetve nedves úton mért minél rövidebb fékút.
Hirdetés
A megoldás az átmérő növelése és a futófelület szélességének (nagyjából felére) csökkentése lehet magas nyomással és alacsony profillal - hogy ezzel párhuzamosan mi történik a tapadással, a biztonsággal és a rugózási komforttal, nem tudni, szép kihívás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?