Már itthon is kapható a legolcsóbb Ford Focus

A régi iskola szerinti szívó benzinmotorral is kérhető a negyedik generációs Focus

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hagyományos technika híveit és a turbómotor szkeptikusait célozza az új motor, de a flottapiac is felfigyelhet a belépő Focusra.

Másfél literes háromhengeres szívó benzinmotor (120 LE) tölti be ezentúl az alapmotor szerepét a Ford Focus kínálatában. Az új erőforrás mindhárom karosszériaformához elérhető (ötajtós ferdehátú, kombi és sedan), az öt felszereltségi szintből az első három kérhető ezzel a motorral, ez alól a sedan képez kivételt, amelynél csak a legalacsonyabb felszereltségi szint (Technology) társítható az atmoszferikus motorhoz.
Hirdetés
A motor alapját az 1,5 literes EcoBoost adja, de ebben az esetben a bonyolultabb technikát leegyszerűsítették. A hengerenkénti négyszelepes egység szívócső befecskendezésű (ezért részecskeszűrőre sincs szükség), a vezérlésről pedig olajban futó szíj gondoskodik. Alapáron 6 fokozatú kézi váltó jár, felárért szintén 6 fokozatú automata is kérhető. Míg a turbós EcoBoost benzinmotorok kettős tömegű lendkerékkel szereltek, itt az olcsóbb, egytömegű lendkerékre esett a választás. A modell listaára 6,085 millió forint, ami 100 ezer forinttal olcsóbb, mint az 1 literes EcoBoost motor (125 LE), amely eddig a belépő szintet képviselte. Ezért az árért az ötajtós és a sedan közül választhatunk, a kombi felára 200 ezer forint. Az alapfelszereltség sem szegényes, többek között olyan tételek találhatóak meg a listán mint a sávtartó, ütközésmegelőző (Active City Stop), visszagurulásgátló, első-, oldalsó- és függönylégzsák, alufelni, elektromos kézifék, fűthető tükör, 8 colos érintőképernyős infotainment 6 hangszóróval és manuális légkondi. Az 1,5 PFI motorral szerelt Focusok a Használtautó.hu-n is megjelentek szalonautóként, a legolcsóbb új példányokért 5,3 millió forintot kérnek a kereskedők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.27. at 23:44
    Permalink

    Hiába kapjuk vissza a szívó motort, ha már megint egy csonkolt 3 hengeres kávédarálóval van dolgunk. A konkurencia képes 4 hengeres szívót gyártani a megfelelő környezetvédelmi normáknak megfelelően. Például Hyundai / Kia 1.4 literes 100 lovas rendes 4 hengeres motor. A Fordnál a költségcsökkentés az eladhatóság rovására ment. A 4. henger elvételével csak maguk alatt vágják a fát. Mellesleg ez is lekapcsolja a 3. hengert is részterheléskor? Vagyis 2 hengeres módba kapcsol?
    Amennyiben igen, akkor egyszerre kapunk egy Wartburg és egy Trabant motort is csomagban 5.3 milláért… Ez fantasztikus….

    • 2019.03.28. at 06:29
      Permalink

      Pontosan így van, ha meghagyták volna a bevált megbízható négyhengeres 1.6 ti-vct motort, sokkal jobban vennék az új focust. A háromhengeres motort nem szereti senki, pláne turbóban nem. Ez a sima háromhengeres meg milyen lehet? Bakkecskézik-kihagyták a kettős tömegűt-, plusz még nem is megy? Kellene egy teszt róla, hogy valójában milyen. Most azt lehet látni, hogy tele az ország új focusokkal, de nem nagyon veszik, a kia/hyundai “learatja” a piacot.

      • 2019.03.28. at 18:47
        Permalink

        A legtöbb hozzászólás szavazza a 3 hengeres motorokat, de gyanítom, hogy érdemi tapasztalat nélkül. Gyerekkoromban jó néhány évig volt a családi autó Wartburg 353 W. Ezen a típuson tanultam vezetni (kormányváltó, szabadon futó stb.). A mai 3 hengeres motorok hangjából is ki lehet hallani az ominózus Wartburg hangot, de nekem még tetszik is. Egyébként volt Ford Focusom 1.6 ti-vct motorral 115 és 125 le változatban. Meg volt 1.0 125 le ecoboost is ,amit csak azért adtam el 4 év és 79.000 km használat után, mert 5 ajtós és kellett a kombi. Egy kiegyenlítő tartály vízcső szivárgáson kívül, amit garancia keretében cserélték semmi baj nem volt vele. Fogyasztása 1-1,5 literrel volt kevesebb 100 km-en, mint a ti-vct motornak. Jelenleg 1.5 ecoboost 150 le kombinált járok “Wartburg” 3 hengeres hanggal, de jó hangja és baromi jó.

  • 2019.03.28. at 16:32
    Permalink

    Akkor most tele az orszag uj Focusokkal, vagy nem nagyon veszik?

    Az 1.6 Ti-vct motor minden, csak nem tartos.

    Az uj motorrol pedig olvashatsz tartalmas teszteket es leirasokat, elotted az internet.

    • 2019.03.28. at 17:15
      Permalink

      Úgy értettem, hogy a kereskedések vannak tele eladó focusokkal, de ahogy hallottam a háromhengeres motorok miatt nem annyira kelendő, mint a hármas focus. Nem tudom, Neked van-e konkrét tapasztalatod, hogy nem tartós az 1.6 ti-vct. Gyanítom, hogy nincs. Nekem volt kettes focusom, 240e km-nél adtam el ezzel a motorral, 180e-nél a benzinpumpa adta fel, más baja nem volt. A mostani hármas focusomban is ilyen motor van, jelenleg 140e van benne, hibamentes. Erre sztem lehet mondani, hogy megbízható, főleg a mai motorok közül. Az új 1.5 pfi motorra természetesen kerestem tesztet, de én sehol nem találtam, bár előttem az internet. Ha találsz ilyet, kérek egy linket. Köszi.

  • 2019.03.29. at 22:24
    Permalink

    Nem fogják ezt se vinni, hiába vették le a turbót meg a közv.bef.-t, a 3hengerrel lesz itt -is- a baj.

    Pont ma vezettem egy új Ceed-et, alap 1.4 szívó, kulturált, rezzenésmentes motor, alapjáraton (mélygarázsba) nem hallani/érezni hogy jár, kipörgetve is tök jó, kicsit morogni kezd és még egy kis ereje is lesz a közepe-vége felé, az a motor meg már évek óta megvan a Kiának-hiba nélkül… gondolkodás nélkül azt venném ha beugró motoros autó lenne a cél. És szűk 1M-val olcsóbb egy alap Ceed, ebben a kategóriában azért az nem kevés pénz.
    Annyi hogy hátul egy picit szűkös, kár volt katalógusadatra játszani és csomagtartóra gyúrni, simán elvehettek volna onnan egy pár centit és a hátsó üléssornak adni.

Vélemény, hozzászólás?