Retro Mustang 700 lóerővel jöhet?

A SEMA kiállításra készült ez az izmos Ford Mustang

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közeledik a SEMA, Las Vegas neves tuningkiállítása, így elkezdtek csorogni a képek is az idei nagy durranásokról. Az egyik a Ford Mustang egy különleges fényezésű változata.

Talán a Shelby után a Roush a legismertebb Fordokra szakosodott tuningműhely, akik a SEMA kiállításra egy NASCAR versenyző segítségével nyúltak egy Mustanghoz. A képeken látható Mustang megálmodója nem más, mint Ryan Blaney, a Team Penske versenyzője és egy fotós, Larry Chen. Bár a Roush is szerepel a NASCAR-ban saját csapattal (Roush Fenway Racing), az amerikai stock car versenyzés világában ez nem kizáró ok, hogy együttműködjenek egy másik csapat versenyzőjével. Főleg, hogy Jack Roush vállalkozása ezer másik szállal is kötődik a versenysorozathoz, hiszen szinte mindegyik Fordot használó csapat számára egy másik cég, a Roush Yates Engines készíti fel a kékoválos márka V8-as motorjait. Szóval Blaney és Chen ötlete alapján született a retro fényezésű masina, amiről valószínűleg sokaknak inkább az Audi 90 quattro jut eszébe a korabeli IMSA sorozatból. Pedig a fekete-vörös-fehér színkombó jóval korábban a Ford GT40 versenyautókat díszítette az 1966-os daytonai 24 órás versenyen. De nem csak a fényezés utal a versenyautó példaképre, hanem a különleges, 20 colos felnik is az első kerekeken. Egyedi még a hátsó légterelő, illetve az erőteljes ültetés. A lényeg azonban a motorháztető alatt rejlik. Az ötliteres V8-as motor ugyanis kompresszort kapott, illetve módosítottak a kipufógórendszeren is, így a gyári 460 lóerőről 700 pacira emelkedett a teljesítmény és aszfaltszaggató 827 Nm-re nőtt a nyomaték, amit a hatfokozatú manuális sebességváltó továbbít a hátsó kerekek felé. Tehát majdnem olyan erős, mint a Shelby Super Snake, amit már itthon is forgalmaznak!
Hirdetés
Az utastérben visszaköszön a NASCAR versenyautók hangulata, hiszen a kagylóülések és a hatpontos biztonsági övek mellett a kormánykerék is a stock car versenyautókban látottak stílusát követi. Aki szeretné látni élőben is, kénytelen elutazni Nevadába és belépőt váltani a Las Vegas Concention Centerben november 5-én nyíló SEMA tuningkiállításra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?