Az új MX-5 takarékosabb is lesz az elődjénél

A Skyactiv technológiás MX-5 ND jól fogyaszt az EPA szerint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mazda büszkélkedhet a legújabb MX-5-tel: az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal mérése szerint csak 7,8 liter benzint kér vegyesben.


Mi is tudjuk, hogy nem minden a fogyasztás, de azt is, hogy ma már sajnos olyan célgépeknél is számít az emissziós érték, mint a Mazda MX-5. Mit lát a laikus? Hogy a Miata - ahogy Amerikában legendás lett - egy nyitott autó. Mit tud, aki próbálta és szeret is vezetni? Hogy az MX-5 az egyik legjobb sportkocsi, ami a vezetés klasszikus élményét tudja nyújtani. A nyitott tető csak bónusz. A világ legnagyobb példányszámban eladott roadsterjének 1989 óta töretlen karrierjében komoly állomás volt a tavaly bemutatott negyedik, ND kódú széria. Nem kevesebbet várunk tőle, mint hogy jobb legyen, mint az elődje.
Hirdetés


Ehhez persze papíron is jónak kell lennie, emiatt nagyon fontos, hogy az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal, az EPA fogyasztástesztjén elég jól szerepelt az új generáció. A 2,0 literes, hatfokozatú kéziváltóval szerelt változat vegyes átlaga az amerikai mérési ciklus szerin 7,85 liter lett száz kilométerre. Ez az előző generáció hasonló értékéhez hasonlítva 25 százalékos javulást jelent. Hiába, a kisebb méret és a súlycsökkentés, na meg a nagy kompressziójú Skyactiv benzinmotorok megtették hatásukat. Az 1.5-ös 131 lóerős és 2,0 literes 160 lovas új MX-5 piaci megjelenése a harmadik negyedév elejére várható. Németországi ára már van: az alapkivitel 22 990 euró (6,94 millió forint), szóval nem marad más, mint reménykedni, ne legyen sokkal drágább a kifutó típusnál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?