Across néven érkezik a Suzuki és a Toyota első közös modellje, ami egy átemblémázott RAV4
Megérkezett a Suzuki elsÅ‘ igazi hibrid modellje. Az Across nem saját fejlesztésű, ahogy az már az elsÅ‘ fotókról is tökéletesen látszik, az új Toyota RAV4-et látjuk suzukis maszkban. A Toyota és a Suzuki közös fejlesztései nyomán született meg az Across, melyhez a Suzuki alapvetÅ‘en semmi mást nem szolgáltatott az emblémán kÃvül. Korábbi hasonló együttműködésekkel ellentétben (Daewoo modellek is piacra kerültek Suzuki emblémával) a RAV4-re teljesen új lökhárÃtót terveztek, egészen más a fényszórók formája, hangyányit letisztultabb az orr.
Az összkerékhajtású, hátul is villanymotoros plug-in hibrid verziót kapta a Suzuki
Dizájn tekintetében ez a legjelentÅ‘sebb változás, hátul még ennyit sem találunk, ahogy az utastérbe sem, természetesen a Suzuki emblémákon túl. Az újdonság pedig egyenesen csúcsverzióban kerül a Suzuki kÃnálatába, ugyanis az Across a konnektoros RAV4-bÅ‘l készült, mely hátsó villanymotorral kiegészÃtve virtuális összkerékhajtásra is képes. A 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotorral, elsÅ‘ villanymotorral és a hátsóval együtt a rendszer teljesÃtménye 306 lóerÅ‘. Az összkerékhajtás menedzsmentje képes 100:00 és 20:80 arány között állÃtani a hajtást az elsÅ‘ és a hátsó tengely között, de fizikai kapcsolat, vagyis kardántengely nem köti össze Å‘ket.
Belül nem változtattak semmin, Toyota minőséget kapunk
Hatékony hibrid hajtásának köszönhetően a rendszer károsanyag-kibocsátása 100 kilométerenként WLTP szerint 22 gramm/kilométer, vagyis igencsak tiszta üzemre képes.
Konnektoros tölthetősége miatt zöld rendszámra is jogosult lesz, 18,1 kWh-s akkumulátorában pedig 75 kilométeres tisztán elektromos hatótávra elég energiát képes tárolni.
Ezt külön programok segÃtségével tárolhatjuk el késÅ‘bbre, vagy használhatjuk fel épp az egészet egyhuzamban, de külön töltésre is beindÃttathatjuk a benzinmotort. Vezetési módok, vezetéstámogató rendszerek, kényelmi extrák is szerepelnek az Acrossban, mind a Toyota által fejlesztettek. Az új modell áráról egyelÅ‘re nincs információ, de lesz magyar ára is, mivel a modellt kimondottan az európai piacra szánta a gyártó, idén Å‘sszel kezdik a forgalmazását.
A rendszerteljesÃtmény 306 lóerÅ‘, az Across gyártását a Toyota intézi Japánban
Akkor van értelme, ha olcsóbb lesz mint a Toyota. De ha olcsóbban megkapjuk ugyanazt, akkor fog valaki csak azért RAV4-et venni, mert az van ráÃrva, hogy Toyota?
KÃváncsi leszek az árra.
Persze, hogy fognak venni Toyotát, ha a Suzuki olcsóbb is lesz, mert azért vannak a sznobok.
A Suzuki nem lesz elég menő név :).