A Ghibli sikerével szárnyal a Maserati

A sztahanovista Maserati 136% plusszal zárta a 2014-es évet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat sportos luxusautóival csinálja manapság a legnagyobb üzletet: a Maserati szedánjaival hasít. Tavaly duplázták az eladásokat.


2014 a Maserati éve volt. Kezdjük a matek részével, tavaly világszerte 36 500 autót tudtak értékesíteni, ami 136 százalékos emelkedést jelent 2013-hoz képest, tehát nem is csak megduplázták, hanem még egy harmaddal azon is túltettek. Ha a tavalyi eredményt 2012-höz hasonlítjuk, akkor még durvább, hatszoros a javulás. A főhős a Maserati Ghibli, amiből 23 500 talált gazdára, bizonyítva, hogy nem volt butaság beszállni a prémium nagyautók piacára. Második lett a Quattroporte, 9700 eladott példánnyal, de még a régi, már 2007-óta piacon lévő GranTurismo és GranCabrio modellekből is kellett 3500 a "népnek".
Hirdetés


A Maserati legnagyobb piaca az Amerikai Egyesült Államok, ahol 14 690 szigonyemblémás négykerekű fogyott tavaly. 148 százalékos növekedéssel a második legnagyobb Maserati felvevő, a kínai újautó piac is óriásit fejlődött 2013-hoz képest. Európa csak harmadik a sorban 6360 autóval, a növekedés mértéke viszont biztató, 153 százalékos. Mindezek a jövőre nézve kecsegtetőek, hiszen egy csomó újdonság jön. Tavaly frissültek egy kicsit a szedánok, bemutatták az Alfierit, ami közönségsiker lett, és jövőre meg is jelenhet a kínálatban. Nyári hír, hogy a növekvő kereslet kielégítéséhez fel kellett csavarni az összeszerelő szalag teljesítményét és jövőre jön a rég várt Levante crossover is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    A Ferrari gyártja Modenában!
    Másrészt amiről itt sokan beszélnek az a Pentastar, ami már a Fiat égisze alatt fejlesztett motor.
    Se Saabba se Opelbe nem szerelték, logikus is, mivel mind az Insignia (2008) mind az utolsó 95 (2010) előbb volt, mint mielőtt az új Pentastar motorcsalád (3.0 , 3.2 , 3.6) piacra került volna (2011).

    GM 2.8-as 2792 ccm 60 fok
    Maserati 2979 ccm 60 fok

    Az új 2.9 -es V6-ok pedig a 3.8-as két hengerrel kevesebb változata lesz. Nem kell terjeszteni a hülyeséget, hogy ez már egy 10 éves fejlesztés, mert NEM igaz!!!

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    A benzines V6-ról volt szó én dieselt ilyen autóban amúgy sem vennék. Az említett úriember a V6 benzines tervezésében is részt vett olvass utána:) Amúgy meg, ha már itt tartunk, hogy mi hány éves konstrukció, akkor nézzük csak meg pl. az Audi 1.9 TDi-t azt hány évig tették bele az újabb és újabb modellekbe csak “reszeltek” rajtuk egy kicsit…:D Pont az a jó, mivel régebbi fejlesztés ezért már nagyjából kiküszöbölték a hibákat és megbízható. Az újabb amit kihoztak 2.0 PD TDi annak meg minden baja volt. Igen én is inkább a Maseratit választanám, mert ritkább és különlegesebb autó, de nekem V6-al is jó lenne 😀

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    [i]” tesztelte az a tájszólásos nyomorék alig lehet érteni mit beszél szerencsétlen nem is értem mit keres a képernyőn”[/i]

    Igen, palóc tájszólással beszél, ami része az archaikus nyelvünknek. A hozzád hasonló suttyók valóban nem értik.

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Rosszul tudod 🙂 maga a motor ” henger fej nélkül ” Fiat Chrysler Automobiles Detroit-i gyárában készül a hengerfejet viszont Olaszországban Maranellóban készítik … arról viszont hallgatnak , hogy maga a motor végszerelését egy külsős cég végzi . Az általad említett úriember a szintén már kész VM Motori 3.000 ccm v6 diesel motor tovább csiszolásában vett részt . Ezt a motort egyébként a GM is megvette anno 2.9 v6 ként szerették volna piacra dobni az akkoriban még birtokukban volt Saab 9-5 illetve Opel Insignai modellekben és természetesen más GM termékekben többek közt Cadillac-ban . Szóval ha úgy vesszük a Maserati v6 szériája akár benzines akár diesel fronton nézzük jó 8-10 éves fejlesztésű motorok csak a kor kívánalmainak mérten reszeltek rajta ezt azt . De ennek ellenére Maseratit választanám V8 motorral 😀

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    A biturbó V6-os benzines Paolo Martinelli (F1-es motorokat tervez) és a Ferrari műve. Igen teljesen át lett építve max a motorblokk ami Chrysler maradt 🙂 Szóval valószínű tudja hogyan kell jó motorokat készíteni. Nekem a V6-os motorok hangja jobban bejön, de hát kinek mi..:)

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    A Maserati egy sokkal rangosabb, arisztokratikusabb márka volt mint az Audi. Ők eddig kevés kompromisszumot kötöttek az eladásokért, az első ilyen volt a V6 dízel, aminek egyébként ezt a durva eladásnövekedést most köszönhetik is. Nyilván nem fognak árversenybe keveredni a 10 millió alatt kapható A6ossal, de ez is adja a presztízst.

    A kérdés az hogy a használhatatlan modellkínálat mellett mihez kezd a Fiat, ha már az olasz állami közbeszerzésekből is kiütik őket…
    http://autossagok.blog.hu/2014/12/28/seat_a_carabinierinek

    Mondjuk komoly lenne ha a Ghibli a Gazella 159-esek között… 🙂

    Ha már a pályarendőrség a Párducok festését viselő Gallardóval járőrözik 🙂
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_Gallardo#mediaviewer/File:Lamborghini_Polizia.JPG

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Igen a Totálszaron tesztelte az a tájszólásos nyomorék alig lehet érteni mit beszél szerencsétlen nem is értem mit keres a képernyőn . Na igen a Maserati az Maserati viszont kevesen tudják hogy ez a motor amit Ferrariként neveznek valójában egy Chrysler motor annyi kritériummal , hogy a már meglévő blokkot feljavította a Ferrari . Innentől kezdve akkor inkább egy V8 TFSI mint egy Chrysler v6 turbó egyébként sem hiszem ,hogy akkora kontraszt lenne a két autó vezethetősége között amit egy átlag szerencsés felhasználó észrevenne . Itt inkább majd a GTS V8 verzió lesz érdekes de az meg már árban is szinte más ligában játszik nem véletlen a közel 12 milliós felára a v6 hoz képest mert az tényleg Ferrari motor … 😀

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Az Audi és a Maserati közül, azért a Maseratit fogják inkább megnézni az utcán 🙂 Valószínű vezetési élményben is többet nyújt. Egyik autós műsorban mondták is nem mindegy az, hogy egy családi sedanból csinálnak sportosabb autót vagy eleve úgy tervezik, hogy sportos legyen.

  • 2017.10.28. at 22:34
    Permalink

    Elég merész húzás a Ghibli S Q4-t drágábban árulni mint egy Audi S6-ot már csak azért is mert az Audi egy sokkal fejlettebb ” lásd henger lekapcsolás “és jóval szebb hangú V8 -as motorral szerelték fel . A Maserati V6 morto meg nem illik Ferrari ként “csúfolni” mivel azt nem is a Ferrari motorgyárában készül hanem egy külsős cég gyártja megbízás alapján …

Vélemény, hozzászólás?