Már nem csak pletyka: együttműködik a Mazda és a Toyota

A Toyota hibrid-technológiáját a Mazda Skyactiv motorjaival házasíthatják

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Technika-megosztási megállapodást kötött a Mazda és a Toyota, a közösködésből mindkét márka nagyon sokat profitálhat.


Már hivatalos, hogy együttműködési megállapodást kötött a Mazda és a Toyota, ám azt még csak tippelni, valószínűsíteni lehet, hogy milyen tudást, illetve termék-komponenseket fognak egymásnak adni. Miután a Toyota a technika minél gyorsabb fejlődése érdekében már nyilvánossá tette a már kész Mirai üzemanyagcellás autó több mint 5000 szabadalmát, a Mazdával kötött szorosabb együttműködés jegyében vélhetően a nagyobb sorozatú hibridek elemeit adhatja át.
Hirdetés
A hibridek terén szerzett toyotás tudásra alighanem nagy szüksége lehet a Mazdának, ugyanis utóbbi hiába hozott az elmúlt években rendkívül takarékos Skyactiv benzineseket, hibridet egyelőre nem készített még. Utóbbiban pedig a Toyota egyértelmű piac- és technológia-vezető. Japán lapértesülések szerint a két gyártó most arra az együttműködésre készül, amivel a lehető legjobb hajtásláncú modellek születhetnek meg: a Toyota Skyactiv benzineseket, a Mazda Toyota hibridtechnológiát kaphat. A Skyactiv motoros hibridekkel mindkét márka igen ütőképes modelleket kínálhat majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    Személyeskedsz? :D:D szegény pára
    tudod, a VW minőségi autókat gyárt 😛
    Stílusod sajnos nem fejlődött…. de ezt tőled nem is várjuk el …

    Várom építő jellegű válaszod, de megadok egy email címet, oda írhatsz személyes jellegű mély gondolatokat ne itt légy big-face mert csak elrontod az oldalt emesferi13@freemail.hu

    jó8

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    Annál már csak egy isteni olajzabáló és akár 30 ezret is elfutó Renesis Mazda blokk jobb. Vagy a folyamatos hengerfejrepedéssel boldogító Toyota D-Cat blokk, ami 100 ezret sem bír elmenni, hogy az 18-as benzines olajzabáló Toyota blokkról szó se essék, amit százával cseréltek csak itthon. A Honda 1,6-os szívómotorjának rendellenes olajfogyasztása sem pletyka…
    😀

    Mit akarsz még tudni?

    Te olvastál arról, hogy 1930-ban voltak jobbak, megbízhatóbbak, tartósabbak és erősebbek a használt blokkok, vagy 2005-ben? Olvass utána, aztán “downsiszingolj”. Tudatlanul miért okoskodsz? :-DD

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    De barátom. Azért vásárolta vagy 10 évig a Mitsubishi őket. A jó kis PdTdi motorok a három gyémánt mögött. 😀
    Csak te még akkor nagyon kis srác lehettél. A tendencia pedig folytatódik, ami teljesen rendjén való. Autót gyártani ugyanis nem érzelmi kérdés, tudod?

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    “vehetnének motorokat a németektől”

    Milyen jó is lenne egy kifejezetten alacsony literteljesítményű rendes 2 literes 4 hengeres szívó benzines mazda motor helyett, valami jó kis vezérműláncbajos olajzabáló agyon downsizingolt tsi… :DD

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    [i]vehetnének motorokat a németektől[/i]

    Ha le akarnak kerülni a megbízhatósági statisztikák éléről, akkor ez egy járható út. 🙂 De kétlem, hogy elment volna a józan eszük.

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    Sajnos van ilyen tendencia, de talán nem folytatódik…
    Ha magát az autót nézzük (európai szemmel) szerintem ez már jórészt sikerült nekik.

    Azok a VW motorok azért nem tartoztak(nak) a legmegbízhatóbbak közé

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    [i]“Japánok részéről még a motor paletta szélesítése igen hasznos lenne, illetve konkurenciát létrehozni a németeknek bizonyos szegmensekben.” [/i]
    Azaz vehetnének motorokat a németektől és elkezdhetnének az európai szemnek is tetsző autókat gyártani.
    Komoly kihívás.

    (Emlékszel, amikor a Mitsubishi a diesel motorokat a VW-től vette vagy 10 évig…)

  • 2017.10.28. at 18:05
    Permalink

    Jól hangzik, remélem záros határidőn belül meg is valósul néhány ötlet…
    A hibrid hajtás már bizonyított, mondjuk a skyactive még túl fiatal, de remélhetőleg a TSi-el ellentétben tartósabbak lesznek.
    Japánok részéről még a motor paletta szélesítése igen hasznos lenne, illetve konkurenciát létrehozni a németeknek bizonyos szegmensekben.

Vélemény, hozzászólás?