Dél-Afrikában már fejlesztik a páncélozott új Land Cruisert

A Toyota terepjáróját egy SVI nevű cég alakítja páncélozottá

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az erre szakosodott cég már a célegyenesben jár a modellel, mondhatni: készül az igazi golyóálló technika ebből is. Mutatjuk, mit jelent a B6-os szintű védelem, amire ezt az autót felkészítik, illetve azt is, hogy miként áll a projekt.

A különböző védelmi szinteket B4-től B8-ig terjedő nemzetközi besorolással jelölik. A B4 a "belépő szint", ekkor csak az autó oldalfalát kell megerősíteni a 9 milliméteres lőszerekkel szemben. Golyóálló üveget a B5 szinten találunk, az ajtók pedig már egyes nagyobb kézifegyvereknek, mondjuk a méltán népszerű AK-47-esnek is ellenállnak itt.

A B6-os szintű védelemmel ellátott autó 36-48 mm vastag páncélozott üveget és 5 mm vastag, karosszériához hegesztett páncélt kap, így elvileg bármilyen kézifegyverrel lőhetnek, sőt kézigránáttal is megdobhatják, vagy akár 5 kg-s aknára is hajthat

. Utóbbi esetben azért nem teljesen biztos a védelem, mert a robbanás erejétől az autó felborulhat. E szint fölé nagyobb aknák, bombamerényletek, robbantások, illetve tartós géppisztolysorozatok lehetősége esetén érdemes menni, a B7 és B8-as páncélcsomagok egyedi megrendelésre készülnek, kizárólag állami szervek és biztonsági cégek számára. A Land Cruiser 200 az egyik legsikeresebb típusa volt az SVI-nek, így nem az volt kérdés, hogy lesz-e páncélos Land Cruiser 300, hanem hogy mikor. Szerencsére már az országba érkező első sorozatból sikerült szereznie a cégnek, így már majdnem készen is vannak az első példányok. Segíti a munkát az is, hogy a 300-as széria könnyebb és erősebb a 200-asnál, így könnyebben alakítható golyóállóvá benzines és dízel változatban egyaránt. Ettől még mindig inkább a dízelmotoros verziók páncélozása ajánlott, de nem csak mert a gázolaj kevésbé robbanékony, mint a benzin. A nagyobb nyomatékuk miatt a dízelek kevésbé érzik meg a megnövelt tömeggel járó extra terhelést, így kevesebbet is fogyasztanak páncélozva.
Hirdetés
Az SVI a Land Cruiser 300-ast is lebontotta a csupasz fémig, majd megmérték, mennyi hely van a szükséges megerősítések számára. Egy térbeli modell készült ezután, amellyel elkezdhették a tervezést. Az SVI kompozit anyagokból álló páncélozást használ, hogy mérsékelje a hozzáadott tömeget a kritikus területeken, ahol a leginkább szükséges az AK-47, R5 és R1 gépfegyverek lövedékei elleni védelem. Előrejelzésük szerint a a Land Cruiser 300 teljes páncélcsomagjának kifejlesztése körülbelül két hónapig tart majd. A gyártás csak az első kész jármű védelmének, valamint menettulajdonságainak a vizsgálata után kezdődhet meg. A végeredmény pontos árát még ők sem tudják, de a cég szerint a 360 fokos, B6-os védelmet nyújtó átalakítás hozzávetőleg nettó 900 ezer dél-afrikai randba kerül, ami átszámolva nagyjából 18,6 millió forintnak felel meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?