Ismét itt az 5 perc alatt tölthetÅ‘ villanyautó-akkumulátor hÃre
A villanyautók töltési macerájának megoldását Ãgéri egy izraeli cég
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
57 bejegyzett és 45 függÅ‘ben lévÅ‘ szabadalommal Ãgéri a villanyautók lassú töltésének végét, a belsÅ‘ égésű motorosok tankolásához hasonló töltési idÅ‘t az izraeli StoreDot.
Négy jelentős nemzetközi befektető támogatja a StoreDot fejlesztését: Németországból a Daimler, az Egyesült Királyságból a British Petroleum, a dél-koreai Samsung és a japán TDK elektronikai vállalat.
Myersdorf 2012-ben alapÃtotta meg vállalkozását, amely a villanyautó-akkumulátorok elÅ‘tt telefonokon, drónokon és elektromos rollereken tesztelte újfajta akkumulátorait.A StoreDot újÃtása a könnyű, újratölthetÅ‘ és nagy teljesÃtményű lÃtium-ion elemek technológiáján alapul, amelynek feltalálásáért 2019-ben az amerikai John Goodenough, a brit Stanley Whittingham és a japán Akira Yoshino kémiai Nobel-dÃjat kapott. "Megpróbáltuk bemutatni, hogy ha kicserélünk néhány anyagot egy lÃtium-ion akkumulátorban, akkor öt perc alatt feltölthetÅ‘vé válhat" - mondta a mérnök végzettségű cégvezetÅ‘.
A rendkÃvül gyors töltési képesség elérése érdekében többek közt szilÃciumra váltották a lÃtium-ion elem negatÃv pólusán az addig alkalmazott grafitot. Már több száz prototÃpusukat tesztelik a különbözÅ‘ gyártócégek. Jelenleg akkumulátoraik olcsóbban előállÃtható, második generációját fejlesztik, és elkezdték kidolgozni a késÅ‘bbi tömeggyártáshoz szükséges eszközöket, gépeket is, hogy megpróbálják lerövidÃteni a bevezetésükhöz szükséges idÅ‘t.
Az elektromos autók kevésbé környezetszennyezőek, de egyelőre sokkal drágábbak a hagyományos benzinmotoros konkurenseiknél, erre tesz még rá a hosszabb tölthetőség és a kisebb hatótáv adta korlátozottabb használhatóság. A Nemzetközi Energia-ügynökség adatai szerint 2019-ben a világ autópiacán csupán 2,9%-ot tettek ki az elektromos modellek.
Forrás: MTI