A stÃlus hű maradt az eredetihez
Az 1960-as évek egyik népszerű járműve volt a Volkswagen kisbusz, becenevén Bulli, amit különösen a hippik szerettek: a kisbusz forma akkoriban eltért a népszerű szedánoktól, Ãgy ezzel is lázadhattak az általános társadalomkép ellen, illetve praktikussága miatt is illeszkedett az életstÃlusukba, mert sokan utazhattak (vagy akár lakhattak) benne. A fogyasztói, környezetpusztÃtó társadalom ellen való harc pedig akkor lett volna teljes, ha az általuk használt járművek is környezetbarátak, amire persze akkor nem volt lehetÅ‘ség - most viszont a Volkswagen és az eClassics közreműködésével bármelyik T1-es kibuszt fel lehet újÃttatni és zölddé lehet tenni.
Ez a darab egy Samba kivitel, Ãgy elhúzható a vászonteteje
Az eBulli tehát nem egy önálló modell, hanem a régi kisbuszok átalakÃtásából jön létre: a Volkswagen felújÃtja, az eClassics akkumulátorokkal és elektromos hajtással szereli fel. A képeken látható példány egy 1966-ban, Hannoverben gyártott Samba kivitelű T1 kisbusz, ami megkapta a majdnem 23 millió forintos csomagot. Ez óriási összeg, ennyiért viszont nem csupán az erÅ‘forrást cserélik ki, kÃvül-belül felújÃtják a járművet. Teljesen új a futómű, a felfüggesztések, a kormánymű és a féktárcsák is. A stÃlushoz is hűek maradtak, hagyományosan kéttónusú a külsÅ‘ fényezés, és bár a fényszórók formája változatlan, a modern kornak megfelelÅ‘en természetesen LED-es nappali menetfénnyel rendelkeznek. Belül több újdonságot találunk: az ülések is kétszÃnű bÅ‘rhuzatot kaptak, valamint új a sofÅ‘r és az elsÅ‘ utasok között lévÅ‘ középkonzol, amin az e-Golfból már ismerÅ‘s automata sebességváltó-kar található. A padló fa borÃtást kapott, és Samba kivitel lévén elhúzható vászontetÅ‘ engedi be a friss levegÅ‘t a nyolc utas számára.
Nem csak elektromos hajtást kap, restaurálják is a kisbuszt
A műszerfalhoz csak finoman nyúltak, az egyetlen számlap a sebességet méri, viszont helyet kapott benne egy apró, monokróm kijelzÅ‘ is, ami közli a vezetÅ‘vel, mennyi hatótáv maradt még az akkumulátorban. A mai fiatalok számára elengedhetetlen a technológia jelenléte az autóban - még ha ezzel nem is feltétlenül értettek volna egyet a '60-as évek hippijei, ám a korhű kezelÅ‘szervekkel rendelkezÅ‘, ám modern, Bluetooth-os, USB-s és mélynyomóval kiegészÃtett rádiónak valószÃnűleg Å‘k is örültek volna. Emellett elérhetÅ‘k a Volkswagen szokásos alkalmazásai is, interneten keresztül telefonról vagy számÃtógéprÅ‘l is tájékozódhatunk a kisbuszunk állapotáról. Az információéhes utasok számára pedig egy képernyÅ‘ is került a tetÅ‘panelbe - elsÅ‘re nincs szem elÅ‘tt, de ott van, ha szükség van rá.
A fő látómezőben csak a korhű elemek találhatók, de a tetőben van azért navigáció is
Az eredeti T1-es kisbuszt egy 43 lóerÅ‘s, négyhengeres boxermotor hajtotta, ezt cserélték le egy 82 lóerÅ‘s villanymotorra, Ãgy ez lett a világ legerÅ‘sebb, hivatalosan a Volkswagen által készÃtett Bullija. A végsebesség 105 km/h helyett 130 km/h, a hajtás pedig továbbra is a hátsó tengelyen történik. Az akkumulátor az ID.3-hoz és a hamarosan érkezÅ‘ ID.BUZZ kisbuszhoz hasonlóan a padlóba került, gyorstöltÅ‘n keresztül 40 perc alatt 80%-osra tölthetÅ‘. A hatótáv 200 kilométer fölötti - valószÃnűleg nem fog versenyre kelni a hétköznapi elektromos autókkal és kisbuszokkal, fÅ‘leg ilyen árcédula mellett, azonban a tehetÅ‘s, hippikultúráért rajongó fiatalok, vagy a nosztalgiázó szépkorúak számára egyedi lehetÅ‘ség. Ha pedig valakinek a késÅ‘bbi Volkswagen kisbuszok jönnek be, az eClassics a T2 és T3 generációkhoz is kÃnálja az átalakÃtást.
Hátra került a villanymotor, érdekes megoldás a rendszámtábla alá rejtett töltÅ‘nyÃlás