Elektromosan teljesült be a Volkswagen Bulli hippi imázsa

A Volkswagen bemutatta az új, elektromos e-Bulli kisbuszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak koncepció: az eredeti, T1-es Bulli felújított változatát akkumulátorral szerelték fel, az átalakítást pedig meg is lehet vásárolni saját Volkswagen kisbuszonkhoz.

Az 1960-as évek egyik népszerű járműve volt a Volkswagen kisbusz, becenevén Bulli, amit különösen a hippik szerettek: a kisbusz forma akkoriban eltért a népszerű szedánoktól, így ezzel is lázadhattak az általános társadalomkép ellen, illetve praktikussága miatt is illeszkedett az életstílusukba, mert sokan utazhattak (vagy akár lakhattak) benne. A fogyasztói, környezetpusztító társadalom ellen való harc pedig akkor lett volna teljes, ha az általuk használt járművek is környezetbarátak, amire persze akkor nem volt lehetőség - most viszont a Volkswagen és az eClassics közreműködésével bármelyik T1-es kibuszt fel lehet újíttatni és zölddé lehet tenni. Az eBulli tehát nem egy önálló modell, hanem a régi kisbuszok átalakításából jön létre: a Volkswagen felújítja, az eClassics akkumulátorokkal és elektromos hajtással szereli fel. A képeken látható példány egy 1966-ban, Hannoverben gyártott Samba kivitelű T1 kisbusz, ami megkapta a majdnem 23 millió forintos csomagot. Ez óriási összeg, ennyiért viszont nem csupán az erőforrást cserélik ki, kívül-belül felújítják a járművet. Teljesen új a futómű, a felfüggesztések, a kormánymű és a féktárcsák is. A stílushoz is hűek maradtak, hagyományosan kéttónusú a külső fényezés, és bár a fényszórók formája változatlan, a modern kornak megfelelően természetesen LED-es nappali menetfénnyel rendelkeznek. Belül több újdonságot találunk: az ülések is kétszínű bőrhuzatot kaptak, valamint új a sofőr és az első utasok között lévő középkonzol, amin az e-Golfból már ismerős automata sebességváltó-kar található. A padló fa borítást kapott, és Samba kivitel lévén elhúzható vászontető engedi be a friss levegőt a nyolc utas számára.
Hirdetés
A műszerfalhoz csak finoman nyúltak, az egyetlen számlap a sebességet méri, viszont helyet kapott benne egy apró, monokróm kijelző is, ami közli a vezetővel, mennyi hatótáv maradt még az akkumulátorban. A mai fiatalok számára elengedhetetlen a technológia jelenléte az autóban - még ha ezzel nem is feltétlenül értettek volna egyet a '60-as évek hippijei, ám a korhű kezelőszervekkel rendelkező, ám modern, Bluetooth-os, USB-s és mélynyomóval kiegészített rádiónak valószínűleg ők is örültek volna. Emellett elérhetők a Volkswagen szokásos alkalmazásai is, interneten keresztül telefonról vagy számítógépről is tájékozódhatunk a kisbuszunk állapotáról. Az információéhes utasok számára pedig egy képernyő is került a tetőpanelbe - elsőre nincs szem előtt, de ott van, ha szükség van rá. Az eredeti T1-es kisbuszt egy 43 lóerős, négyhengeres boxermotor hajtotta, ezt cserélték le egy 82 lóerős villanymotorra, így ez lett a világ legerősebb, hivatalosan a Volkswagen által készített Bullija. A végsebesség 105 km/h helyett 130 km/h, a hajtás pedig továbbra is a hátsó tengelyen történik. Az akkumulátor az ID.3-hoz és a hamarosan érkező ID.BUZZ kisbuszhoz hasonlóan a padlóba került, gyorstöltőn keresztül 40 perc alatt 80%-osra tölthető. A hatótáv 200 kilométer fölötti - valószínűleg nem fog versenyre kelni a hétköznapi elektromos autókkal és kisbuszokkal, főleg ilyen árcédula mellett, azonban a tehetős, hippikultúráért rajongó fiatalok, vagy a nosztalgiázó szépkorúak számára egyedi lehetőség. Ha pedig valakinek a későbbi Volkswagen kisbuszok jönnek be, az eClassics a T2 és T3 generációkhoz is kínálja az átalakítást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?