Modern és minimalista lesz az új Transporter
Friss ÃzelÃtÅ‘vel borzolja a Volkswagen azon szűk vásárlócsoportjának kedélyeit, akik egyazon járműben keresnek egyterűt és kalandautót. Ezeket a speciális igényeket szolgálja ki a Multivan, de persze mivel a Transporter az alapja (sÅ‘t, gyakorlatilag ugyanúgy néz ki kÃvülrÅ‘l), az alapmodell külsejét is láthatjuk még az idei leleplezés elÅ‘tt, legalábbis egy oldalról, az elejérÅ‘l.
A harmadik generációs TransporterbÅ‘l készült elÅ‘ször Multivan, ággyá alakÃtható hátsó üléssorral
Egy oldalnál persze sokkal többel rendelkezik a Transporter, és nem csak fizikai dimenzióit tekintve: a modell vásárlói évtizedek óta tudják, hogy ha egy megbÃzható, áru- és személyszállÃtásra egyaránt alkalmas járművet keresnek, akkor a Transportert kell választaniuk. Azaz egyik változatát, hiszen dobozos TransportertÅ‘l kezdve a Caravelle-en és a Californián át a Multivanig számos konfigurációban elérhetÅ‘, attól függÅ‘en, mire van szüksége az ügyfélnek.
Mindig módosul kissé a kinézet, de az alapvető értékek változatlanok
A Multivant választók ugyan valószÃnűleg kevesebben vannak, mint a hagyományos Transportert vásárlók, de a szűk réteg annál lelkesebb. A Multivan egy egyedi életstÃlushoz jelent társat, egy olyanhoz, amiben hétköznap a szülÅ‘ egyszerre tudja nagy családját szállÃtani és még a bevásárlást is elintézni, hétvégén viszont szűkebb vagy szélesebb körben nekivághat a természetnek, igaz hazánkban jelenleg leginkább diplomáciai autóként láthatjuk. Az elsÅ‘, 1985-ös Multivanben bárhol is érte az éjszaka a kalandozás során, a lehajtható, ággyá alakÃtható hátsó üléssorral könnyedén egy minimalista kempingautóvá lehetett varázsolni a kisbuszt. Ha a jelenlegi Multivan ilyet nem is tud, négykerék-meghajtásával, kihajtható asztalkáival és könnyedén mozgatható üléseivel ideális választás nagycsaládosoknak. Persze nem kÃnál annyi kempingezési lehetÅ‘séget, mint a teljesen lakóautóvá alakÃtható California, de sokkal olcsóbb is annál.
A Multivant fÅ‘leg az aktÃv kikapcsolódásra vágyok és/vagy a nagycsaládosok szeretik
Minél nagyobb a család, annál több helyre van szükség, és ez az a terület, amiben a Multivan az új generációval is erÅ‘s lesz. A Volkswagen elmondása szerint bÅ‘séges helykÃnálatával ez lesz az eddigi legjobb Multivan, bár ez általában el is várt minden generációváltáskor. Továbbra is az igazi Bulli értékek lesznek meghatározók: például a magas üléspozÃció, a rövid elsÅ‘ és hátsó túlnyúlások és az ülések variálhatósága, illetve könnyű megközelÃtése. Technológiában is számÃthatunk fejlÅ‘désre (persze nem mintha a jelenlegi, 6.1 generáció gyengélkedne ezen a területen), és természetesen stÃlusban is, mint ahogy az a fenti fotón látszik. Megjelenik az egyre szélesebb körben elterjedÅ‘, teljes szélességű fénycsÃk, sok egyéb részletet viszont nem fedezhetünk fel egyelÅ‘re. Azt viszont már tudhatjuk, hogy ID.BUZZ néven jön elektromos verzió is, erre még egy évet kell várni.
A hatodik generáció óta a kéttónusú szÃnezés opciójával különböztetik meg a többi TransportertÅ‘l