Az autómárkák főágába tart a Skoda

A VW olcsóbb alternatívája helyett komolyabb státuszt szánnak a konszernen belül a Skodának

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre kisebb a különbség a Skoda és a Volkswagen autói között. Az eredetileg olcsóbbanak szánt kelet-európai almárka sikere alapján feljebb léphet a céges ranglétrán

Hirdetés

A Skoda az elmúlt évek alatt egyre jobb, és kifinomultabb autókat kezdett gyártani. Míg az Octavia első generációja még a kategória olcsójánosa volt, harmadik szériája már nagyon közel van a vele rokon 7-es Golfhoz. Tavaly 921 ezer autót adtak el Skodáék, az Octavia a továbbra is csak szerénykedő magyar piac kedvence lett. A Skoda vezére, Winfried Vahland nyilatkozta, hogy a jelenlegi állás szerint a jövőben nagyobb vásárlóerejű kuncsaftokat is meg fognak célozni. Magyarul gazdagabbaknak szánt drágább autókat gyárthatnak.

Ha beválik ez a forgatókönyv, akkor a Genfben bemutatott Vision C sorozatverziója lehetne az első ilyen új modell, de a Monte Carlo és a Laurin & Klement változatok is a márka múltjának kevésbé előkelő szakaszát kívánják feledtetni. Ebben az estben, valahogy meg kell oldani, hogy a Skodának jutó fontosabb szerep mellett maradjon a VW kínáltban egy olcsóbb modellsorozat. A korábbra tervezett büdzsébarát verziók bemutatása elakadt, mert nem tudtak volna eléggé olcsók lenni, és minőségükkel kompromisszumot jelentettek volna. A VW jelenleg "Dacia nélkül" van, azaz a kelet-európai csodát nem úgy érték el, ahogyan a Renault. Diszkontmodellek helyett egy emancipált Skoda lett az eredmény.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?