Szobornak is tökéletesek az új tető nélküli Ferrarik
Akár egyetlen üléssel is kérhető a legújabb Ferrari
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszerű és olcsó átalakÃtásnak tűnhet, mégis rendkÃvül ritka és drága darabok lesznek a Ferrari Icona sorozatú autói, amik elsÅ‘ példányai még szélvédÅ‘t sem kaptak.
Új sorozattal kÃvánja fellendÃteni üzleteit a Ferrari, az Icona sorozatú autók mindegyike különleges darab lesz, és csak pár ugyanolyan készül majd a kiemelt és rendkÃvül tehetÅ‘s ügyfeleknek. A Ferrari egyelÅ‘re nem adja be a derekát az SUV Å‘rületnek, helyette arra támaszkodik, amije van, méghozzá a vagyonokat kifizetni képes gyűjtÅ‘k táborára. Az Icona Ferrarik árait sem árulják el a közönségnek, de most megmutatták az elsÅ‘ ilyen autót, a Monza SP1 és SP2-t.
Alapjaikat tekintve a Ferrari legerÅ‘sebb szÃvómotorosát találjuk, a V12-es orr-középmotoros, 800 lóerÅ‘s 812 Superfastet. A karosszéria viszont teljesen egyedi, az '50-es évekig utaztatja vissza azt, aki csak ránéz, a gömbölyded légies vonalak kiadják a régi versenyautók sziluettjét, pláne úgy, hogy szélvédÅ‘bÅ‘l is csak jelzésértékkel kapott, tetÅ‘t pedig egyáltalán nem. Az SP1 ráadásul csak együléses, Ãgy az ülés mögötti rész is felemás, hisz bukócsövet és aerodinamikus kupolát csak az egyik oldalra kap, az utas helyét itt teljesen beépÃtették. Az SP2 kicsit hagyományosabb és szimmetrikusabb, de szélvédÅ‘ ezen sincs. Az apró ajtók fölfelé nyÃlnak, a 100 km/h-t 2,9 másodperc alatt éri el, a 200-at pedig 7,9 alatt. A Ferrari szerint ennek a két autónak a legjobb a súlyelosztása és az egyensúlya a roadsterek között, bár kérdéses, hogy ezt melyik ügyfél fogja egyszer is megtapasztalni, sokkal valószÃnűbb, hogy kiállÃtási tárgyak lesznek, meg persze befektetések.