Visszafogott külsővel, de komoly technikával érkezik a T-Roc R
Kőkemény sportverziót készítettek a T-Rocból. A Volkswagen nem vette félvállról a csúcsmodellt: a legerősebb T-Roc azonos technikán osztozik a Golf R-rel és az Audi TTS-sel, amely egy 2 literes turbómotort és 300 lóerős teljesítményt jelent összkerékhajtással és hétfokozatú DSG váltóval. Ezzel a teljesítménnyel a nulláról százra gyorsuláshoz elegendő 4,9 másodperc, a végsebesség pedig elektronikus korlátozással 250 km/h. Érdekes módon a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolható, így a sofőr felügyelet nélkül uralhatja mind a 300 lóerőt. Átdolgozták a futóművet is: a felfüggesztés keményebb hangolású lett, az autó hasa pedig lejjebb került a normál verziókhoz képest. A fék tekintetében sincs szégyenkezni valója: a megállásról a Golf R Performance Package fékei gondoskodnak.
Alapáron 18 colos kerekekkel jön, de felárért 19 colos is lehet
A technika mellett külső és belső módosításokat is kapott a T-Roc R, melyek a teljesítményhez mérten egészen szolidra sikerültek. Hátul négy kipufogóvég és átrajzolt lökhárító hívja fel a figyelmet a sportos változatra, elöl pedig nagyobb hűtőnyílású lökhárítók szúrhatnak szemet. Az R változathoz alapáron adják a 18 colos felnit, felárért 19-es rendelhető hozzá. A 300 lóerős kiadás új kormánnyal és sportülésekkel lett gazdagabb.
Új kormánnyal és ülésekkel jön az R változat
Házon belül is akad konkurenciája a T-Roc R-nek. Aki nem ragaszkodik a SUV-os körítéshez, az ugyanezt a technikát megtalálja a Golf R-en kívül az Audi S3 és a SEAT Leon Cupra alatt is, de van SUV is: a SEAT Ateca Cupra is ugyanezen a hajtásláncon osztozik.
A titán Akrapovic kipufogó az csúcsverzió sajátja
ez sem egy szépség. eldobhatnák végre a vonalzót a németek, vagy legalább csak a design felééig használni…..jó példa lehet látni. Golf 5 Gti csupa gömbölyű vonal, golf 6 Gti gömbölyű és egyenesebb vonalak nagyjából harmonikusan, Golf 7 gti csak egyenes vonalak 😀 Golf 6 Gti/R vonalat kellene sztem tovább fejleszteni.