0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ha lemerült az akkuja, akkor vizet és áramot termel 

Árammal és hidrogénnel is tölthető a Mercedes-Benz GLC F-CELL

A Mercedes-Benz már gyártásba kerülő modellként mutatta be a Frankfurti Autószalonon a GLC F-CELL szabadidő-autót, ami a világ első konnektorról is tölthető üzemenyagcellás hibridje.

%KA%147 kW (200 lóerő) teljesítményű, 350 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a már gyártásra kész Mercedes-Benz GLC F-CELL-t%KA%

147 kW (200 lóerő) teljesítményű, 350 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a már gyártásra kész Mercedes-Benz GLC F-CELL-t

A 20 colos felnikre állított, s a GLC széria többi tagjánál valamivel kisebb csomagterén túl szinte azokkal egyező használhatóságot adó GLC F-CELL belső égésű motor nélküli. Hajtását 200 lóerős villanymotor adja, ahhoz az energiát pedig egy 13,8 kWh-ás lítium-ion akkumulátor, ami konnektorról, illetve Type2 csatlakozós publikus töltőről is táplálható. Mivel a fedélzeti töltő 7,2 kW-os, a töltés legalább 1,5 óra, sima konnektorról viszont ennek nagyjából háromszorosával kell számolni. A csupán elektromos hatótáv 49 kilométer, ha viszont lemerül az akkumulátor, a GLC F-CELL esetén hidrogén üzemanyagcella termeli az áramot − a csomagtérpadlóba épített akkumulátorba. A hátsó ülés alá és a kardánalagút helyére épített tartályok 4,4 kilogramm hidrogén tárolására alkalmasak, ezzel a GLC F-CELL összesített hatótávja 437 kilométer.

%KA%Oldalról hidrogénnel, hátulról árammal tölthető. Előbbi 3 perces töltéssel 400, utóbbi legalább 1,5 óra alatt 49 kilométer hatótávot ad%KA% %KA%Oldalról hidrogénnel, hátulról árammal tölthető. Előbbi 3 perces töltéssel 400, utóbbi legalább 1,5 óra alatt 49 kilométer hatótávot ad%KA%

Oldalról hidrogénnel, hátulról árammal tölthető. Előbbi 3 perces töltéssel 400, utóbbi legalább 1,5 óra alatt 49 kilométer hatótávot ad

Mindkét hidrogéntartály karbonszállal erősített, a hidrogént legfeljebb 700 bar nyomáson tároló, természetesen a Mercedes-Benz biztonsági előírásainak megfelelő. A hidrogén tankolása mintegy 3 percet vesz igénybe, a már gyártásra kész modellként kiállított GLC természetesen fedélzeti rendszerén, illetve az autóhoz fejlesztett applikációban akár okostelefonunkon is mutatja, hogy hol találunk hidrogén-töltőállomást. Tömeg és menetdinamikai adatokat egyelőre nem közölt a gyártó, de azt ígérik, az F-CELL verzió vezethetősége nem más, mint egy hagyományos GLC-é. Üzemanyagcellás üzemben az emisszió vízpára. Az alábbi videó főszereplője is bizonyára vízből kortyol, nem pedig pálinkából.

Ez is érdekes lehet:
 

Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8

10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga...

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Szinte álcázatlanul szállították a még be nem mutatott BMW X2-t

Hamarosan bemutatkozik a BMW kis kupés SUV-ja, az X2, ám a sportos szabadidő-autót nem rejtették...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Korábban cáfolta, most viszont halálosan komoly a Ferrari SUV

A FCA vezérigazgatója, Sergio Marchionne elmondása szerint "halálosan komolyan veszik", hogy...

Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt a használtautó-eladások összértéke

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy...

Már magyar földön az ötajtós Lada 4x4 modellek

Itt a Lada, amire már a nyolcvanas évek óta várunk, az időközben 4x4 névre keresztelt 4x4 ötajtós...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Egükem írta: 3 hete

Megint a bonyolultabbik végét fogták meg......., képtelenek a japókat behozni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
PDA_FAN írta: 3 hete

Ez a 4 perces hidrogén tankolás módfelett érdekes. Nemrég még a Mirai kapcsán azok a hírek terjedtek, hogy 5 kg hidrogént 40-50 perc alatt tud tankolni. A Mercinél feltaláltak valamit, amire a japánok nem bírtak rájönni?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ C 220 CDI Sportcoupe

MERCEDES-BENZ C 220 CD...

Ár: 1.145.000 Ft

Évjárat: 2001 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ E 270 CDI Elegance (Automata) KARBANTARTOTT AUTÓ!

MERCEDES-BENZ E 270 CD...

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2001 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ S 320 CDI (Automata) szép. olcsóbb csere lehetséges

MERCEDES-BENZ S 320 CD...

Ár: 3.690.000 Ft

Évjárat: 2007 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!