Villanyautó-gyártó és nyereséges lesz az Opel

Átalakul az Opel, évi 800 ezer autót kell gyártson a nullszaldóhoz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bejelentette az elkövetkező évekre szóló terveit az Opel. Nem szerények, de az összes jelenlegi gyárt megőrzése szerepel benne. A rüsselsheimi kutatási és fejlesztés központ lesz a Groupe PSA globális kompetenciaközpontja


Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója ma jelentette be a cég új stratégiai tervét, melynek célja, hogy a vállalat 2020-ra 2, 2026-ra 6 százalékos profitot termeljen. Villanyautó-nagyhatalom is lesz, 2024-re mindegyik európai sorozatából lesz - legalább részint - elektromos, elsőként a Grandland X plug-in hybridjét várhatjuk.
Az elkövetkezendő három évben az autókénti költségeket 700 euróval kívánják csökkenteni, a marketing költségeket több mint tíz százalékkal teszik hatékonyabbá, de a PSA-val karöltve optimalizálják a kutatás-fejlesztést, meg persze a gyártást is. Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártják majd a Groupe PSA által fejlesztett CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket. Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy EMP2-alapú SUV-ot előállítani; Rüsselsheimbe pedig egy ugyancsak EMP2 padlóvázra épülő D-szegmensbe tartozó jármű kerül.
Az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a GM motorjairól és sebességváltóiról a Groupe PSA gyártmányaira.
Hirdetés
Valamennyi új Opel/Vauxhall járművet Rüsselsheimben terveznek a jövőben is, sőt, a német bázis a teljes Groupe PSA globális kompetenciaközpontjává alakul át. Az Opel/Vauxhall ugyanakkor az eredetileg vártnál gyorsabban áll át a Groupe PSA hatékony és flexibilis járműkonstrukcióira. 2024-től kezdve valamennyi Opel/Vauxhall személyautó közös Groupe PSA padlóvázra épül. A következő ilyen járművek: a Combo 2018-ban, illetve a Corsa új generációja, 2019-ben. Ez az irányvonal folytatódik évente egy-egy nagyobb járműbemutatóval. Az egyes karosszériaváltozatokat külön-külön számolva 9 újdonságot hoz az elkövetkezendő két évben az Opel. Az új modellsorral versenyképesebb árakat ígér az Opel, ugyanakkor a hangsúlyos árkedvezményeket a jövőben vonzó pénzügyi- és lízingajánlatokkal kívánja felváltatni az Opel. Számainak növeléséért 2022-ig húsz új exportpiacon is meg kíván jelenni. Most azt mondják, az optimalizálások által már évi 800 ezer autós volumentől kezdve nullszaldósak, felette profitot termelők lesznek, ami természetesen az elsődleges cél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.09. at 21:08
    Permalink

    Eddig csak annyi látszik, hogy százasával küldik el a dolgozókat az Opeltől Magyarországon is és máshol is. Volt Citroenem is és több Opelem is. Mindegyiket szerettem, de ez a közösködés így nem nagyon tetszik.

  • 2017.11.10. at 15:09
    Permalink

    Csak meg ne ismétlődjenek a lassan 40 éve történt események, ahol a Chrysler Europe megszerzése után 8 év elteltével Talbot név alatt megszüntette a márkát a PSA. Oké, más volt az “angol-francia” vállalat, de majd a jövő eldönti az Opel sorsát is…

Vélemény, hozzászólás?