Vajon milyen autót vett James May?

Az angol tévés új négykerekűvel bővítette flottáját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Számos érdekesebbnél érdekesebb modell állt már James May garázsában, ezúttal viszont az autózás jövője felé kacsintott a Grand Tour sztárja.

Jó néhány autóbolond szeretne kiapadhatatlan bankszámlát, melynek segítségével a kedvenc négykerekűivel pakolhatná tele álomgarázsát. A való életben persze kevesen engedhetik meg maguknak, hogy kényükre-kedvükre halmozzák a járműcsodákat, de a ritka kivételek esetében érdekes megfigyelni, hogy vajon milyen autókra esik a választás. A korábban a Top Gear-ben, jelenleg pedig a Grand Tour című autós műsorban szereplő James May igazán széles spektrumból választ, ha négykerekűekről van szó. A tévés műsorvezető garázsában állt már régi Porsche 911-es, Saab 9-5, Ferrari 458 Italia, de még 1,2-es Fiat Panda is. Legújabb szerzeményét az alábbi videóban mutatja meg a nagyközönségnek, persze egy jó adag humorral fűszerezve. May-t ismerve persze sejthető, hogy a ponyva alatt nem egy Ferrari lapul, az angol tévés most egy kipufogó nélküli modellre voksolt, méghozzá egy Tesla Model S-sel bővült a flotta. Nem ez az első elektromos autó amit a nevére vett, a háttérben az immár öt éve birtokolt BMW i3 látható. A két elektromos modell mellett azért akad hely benzines járműveknek is: a kőolaj alapú élményautózásban egy Alpina A110 és egy Ferrari 308 GTB segíti. A műsorvezető a videóban (némileg rájátszva) nem igazán lelkesedik az amerikai modellért, ugyanakkor hozzáteszi, hogy érdekli az autózás jövője és örül, hogy részese lehet ennek a folyamatnak. May persze tisztában van vele, hogy az áram előállítása is ró némi terhet a környezetre, így nem nevezhető teljesen emissziómentesnek egy elektromos autó, de szerinte pont az alternatív hajtású autók menthetik meg a belő égésű motoros társaikat. A tisztán elektromos modellek széleskörű elterjedése lehetőséget adhat arra, hogy bizonyos mennyiségű hagyományos motorral szerelt modell megmaradhasson, amelyek a kisebb példányszám miatt kevéssé terhelik majd a környezetet, de lehetőséget adnak az örömautózásra.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.11.07. at 23:17
    Permalink

    Arról nem is beszélve, hogy aki már egy ideje Teslával közlekedik, nehezen fogja az “örömautózás” fogalmát egy belsőégésű motoros autóhoz társítani.

    • 2019.11.07. at 23:51
      Permalink

      Szerintem mindennek megvan a maga a előnye. A Tesla tényleg letaglózó, de azért aki autókkal foglalkozik egy ideje előbb utóbb hiányozni fog a hagyományos verda. Amúgy az az Alpine eléggé jó pótlék, gonodlom a Ferkája is megvan még… 🙂

Vélemény, hozzászólás?