Frankfurtra megújult az Audi A3 Cabriolet

Az Audi is visz magyar autót Frankfurtba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Suzuki SX4 S-Cross és a szentgotthárdi motorok után újabb magyar termékre lehetünk büszkék Frankfurtban. Az A3-as családot a győri kabrióval bővítette ki az Audi.


Az Audi A3 Cabriolet megemberesedett elődjéhez viszonyítva, hosszúsága 4,24 méterről 4,42 méterre, tengelytávja 2,58 méterről 2,6 méterre, míg szélessége 1,77 méterről 1,79 méterre nőtt. A kocsi elődjénél 15 milliméterrel alacsonyabb (1,41 méter) csomagtere 60 literrel bővült és immár 287 literes. Az 1365 kilogrammos kompakt kabrió elődjénél ötven kilóval könnyebb, ebben közrejátszik az is, hogy a szélvédőkeretek, a felfüggesztés egyes elemei és a motorfedél anyaga alumínium.
Könnyű magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel készül a győri kabrió, elektrohidraulikus mozgatómechanizmusa gombnyomásra 18 másodperc alatt nyitja illetve zárja azt, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. A teljesen automatikus mozgatású vászontető üveg hátsó szélvédővel készül, alapkivitelben fekete színű, felárért vastagabb belső habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontetőt ad az Audi. A szélterelő az Ambiente felszereltségi szinten a szériakivitel része, míg az első fejtér-fűtés extraként kapható.
Bár alapból is gazdag az A3-as kabrió felszereltsége, az extralista prémiumautókat nem meghazudtoló módon igen hosszú. Találunk rajta automatikus távolságot tartó sebességrögzítőt, holttérfigyelőt, sávtartót, közlekedési táblafelismerőt, adaptív csillapítás-szabályozást, teljesen LED-es fényszórókat folyamatos hatótáv-állítással, parkoló-asszisztenst és ütközés előtt aktiválódó vészrendszert. Akit a kényelem érdekel, Google Streer View-t is tartalmazó navigációt, Bang&Olufsen hangrendszert, héthüvelykes monitort, érintőfelületes forgatógombot a középkonzolon, internetes kapcsolódási lehetőséget (szabad parkolóhelyeket megadó szolgáltatással), 19 hüvelykes felnit, alcantara kárpitot kaphat a pénzéért.
Az Audi A3 Cabriolet piaci bevezetésekor három motor közül választhatnak a vásárlók. A két benzines TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter összlökettérfogatából 103 kW (140 LE), illetve 132 kW (180 LE) teljesítményt csaltak elő, míg a 2.0 TDI dízel 110 kW (150 LE) teljesítményt ad. Az 1.4 TFSI hengerkikapcsolós, vitorlázó módban (szabadonfutó) a négyből két hengert pihentet. A későbbiekben érkezik a 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI, de a kínálat csúcsát jelentő, 300 lovas S3 Cabrioletre és a quattro összkerék-meghajtásra sem kell már sokat várni. Minden erőforrása közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel működik, s tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerét. Az 1,8 literes motorhoz széria a hétfokozatú kettős kuplungos S tronic sebességváltó.
Hirdetés

A szervokormány elektromechanikus rásegítést kínál. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) az ugyancsak elektronikus differenciálzár-hatású funkciót is tartalmazza. Sportfutómű két változatban is rendelhető, alapesetben 15, az S line változatban pedig 25 milliméterrel süllyesztve mélyebbre a karosszériát. Az új kabriót várhatóan cikkünk publikálása után nem sokkal kiállítják már a Frankfurti Autószalonon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?