Harmincegy éve mutatkozott be a Serana, Európába már régóta nem érkezik a tÃpusból
Itthon sem ismeretlen a Nissan Serena, az elsÅ‘ generációt hazánkban is forgalmazták, az 1991 és 2001 között gyártott tÃpus meglehetÅ‘sen tartós, nem véletlen, hogy még mindig számos példánnyal találkozni az utakon. Az elsÅ‘ nemzedék kifutásával nem érkezett folytatás, legalábbis Európába, Japánban azóta is egymást váltják a generációk, a 2023-as modellévű tÃpus immár a hatodik.
A mozgáskorlátozottakra is gondolt a Nissan, rámpa, emelÅ‘ vagy kiforduló ülés segÃti a nehezen mozgó utasokat
A lényeg három évtizede változatlan, a közepes méretű egyterű a lehetÅ‘ legnagyobb helyet nyújtja, számos praktikus ötlettel kiegészÃtve. A mi szemünknek kicsit furcsa ez a fajta szögletesség és a szoknyák jelenléte egy buszlimuzinon, de Japánban ezzel nem lóg ki a konkurensek közül. A dizájn drasztikus újÃtást nem hozott az ötödik generációhoz képest, valószÃnűleg a kereslet nem indokolt nagyszabású alakÃtást, inkább csak a jelenlegi arculathoz igazÃtották a formát. A Serenát kétféle hosszúságban gyártják, a rövidebb 469, a hosszabb 476,5 centi, érdekesség a kétféle szélesség (1,695 és 1,715 méter).
Hagyományos gombot alig használtak, a váltó csakis CVT lehet
Ahogy a külsÅ‘, úgy a belsÅ‘ tér is nÅ‘tt az elÅ‘zÅ‘ generációhoz képest, a fedélzeten maximum 7 vagy 8 fÅ‘ szállÃtható, minden utasnak jár pohártartó és USB töltÅ‘, a mobilnetet kÃmélendÅ‘ fedélzeti wifivel is rendelkezik a Nissan. A tolóajtókat villanymotor mozgatja, melyek láblendÃtésre is nyÃlnak, a csomagtérajtó kétféleképpen nyitható. A Serena képes autópályán és parkolás közben önmagát irányÃtani, a parkolóhelyre történÅ‘ beállást is képes megjegyezni.
Ha csak apróságot dobnánk be a csomagtartóba, akkor elég a felső részt nyitni
Motorból kétfélét kÃnálnak, a kétliteres szÃvómotorhoz nem jár elektromos segÃtség, a maximális teljesÃtmény 150 lóerÅ‘, a váltó csak fokozatmentes lehet, a négykerékhajtás feláras. A hibrid kivitelbe egy 1,4 literes háromhengeres szÃvómotort épÃtenek közvetlen befecskendezéssel (98 LE), a villanymotorral együtt viszont 163 lóerÅ‘ a maximum, az összkerékhajtás itt nem opció. A Serena kifejezetten olcsó, az indulóár átszámÃtva nagyjából 8 millió forint, a hibrid ára 12 millió köré várható, sajnos csak Japánban várható a forgalmazás.
Az ár-érték arány kiváló, a csapatszállÃtó kétliteres változata Corolla árban megy