A frissítés mellé elektromos hajtást is kap a Mercedes Vito

Az elektromos Sprinter mellett már a Vito is messziről elkerülheti a benzinkutakat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a személyautók piacán jelenthet alternatívát az elektromos hajtás, hanem a haszonjárművek között is sorra bukkannak fel az áram hajtotta kivitelek, az elektromos furgonok legújabb képviselője a Mercedes-Benz eVito.

Eredetileg a Genfi Autószalonon leplezte volna le a friss Vitót a Mercedes, a kiállítás azonban idén elmaradt, így az interneten láthatjuk először a megújult modellcsaládot. Legyen szó akár személy- vagy teherszállító kivitelről, kívülről az enyhén módosított hűtőrácsot és emblémát szúrhatják ki az alapos megfigyelők. A nem túl mélyreható külső változtatások mellett az utastérbe új infotainment rendszer költözött 7 colos kijelzővel, amin már fut az Android Auto és az Apple CarPlay, emellett pedig a két szélső légbefúvó változott, továbbá a könnyebb raktérborításon megspórolt 15 kilóval nőtt a modellek terhelhetősége. Elektronika terén is fejlődtek a Vitók, ezentúl nem kell nélkülözni az automata vészfékező rendszert és az adaptív tempomatot sem, a középső tükör pedig LCD kijelzőt is rejthet, amiben a tolatókamera képe jelenik meg, a komfort növelése érdekében légrugóval is felszerelhető a Vito.
Hirdetés
A 2020-as modell legnagyobb újdonsága a teljesen elektromos kivitel megjelenése. Az üzemanyagtank nélküli modellbe 90 kWh-ás akkumulátort építenek, a villanymotor teljesítménye pedig a már sarkköri teszten is túlesett EQV-hez hasonlóan 204 lóerő. A gyár állítása szerint a hatótáv akár 421 kilométer is lehet, a végsebesség 160 km/h-ban van maximalizálva, 110 kW-os gyorstöltés esetén 45 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttség. A gázolajosok kínálata változatlan, továbbra is a 2,0 literes, OM 654 motorral kérhető a Vito, a teljesítményszintek 102 és 190 lóerő között lehetnek. A frissített Vito Németországban már április elsejétől rendelhető, az elektromos verzió viszont csak nyártól lesz elérhető, aminek az árával még adósok a németek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?