0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Úgy hírlik, egyesülhet a Hyundai-Kia és a Fiat-Chrysler

Az olasz-amerikai társsal a legnagyobb autógyártó lehetne a Hyundai-Kia

·

Önmagában is bámulatos, hogy a Hyundai-Kia mára az ötödik legnagyobb autógyártóvá nőtte ki magát, most ráadásul úgy hírlik, egyesülnének az FCA csoporttal, amivel rögtön a legnagyobbak lennének.

%KA%Állítólag a Hyundai-Kia is érdeklődik a Fiat-Chrysler iránt, fúziójukkal a világ legnagyobb autógyártója jöhetne létre%KA%

Állítólag a Hyundai-Kia is érdeklődik a Fiat-Chrysler iránt, fúziójukkal a világ legnagyobb autógyártója jöhetne létre

A ma az ötödik legnagyobb autógyártónak számító Hyundai-Kia és a rangsorban hetedik Fiat-Chrysler fúziójával olyan gyártócsoport jöhetne létre, ami a legnagyobbakat, a Toyotát, a Volkswagen-konszernt és a Renault-Nissan csoportot is maga mögé utasítaná.

Bár a 225 ezer főt foglalkoztató FCA csoport 1,8 milliárd eurós profittal zárta a tavalyi évet, felvásárlásáról már két éve mennek a találgatások, több kínai befektető (például a Great Wall és a Guangzhou Automobile Group, valamint a Dongfeng és a Geely is) mutatott már érdeklődést iránta, a Hyundai-Kia pedig épp azt követően, hogy augusztusban kínai autógyártókkal tárgyalt.

A hírek Lee Jae-il elemző nevéhez kapcsolódnak, ő nyilatkozott ugyanis arról, hogy mind a Great Wall, mint Hyundai-Kia is komoly érdeklődést mutat az FCA iránt, ugyanakkor a Hyundai egyelőre nem árult el semmit sem, míg az FCA elnöke, Sergio Marchionne konkrétan kijelentette, hogy egyetlen kínai vagy egyéb cégtől sem kaptak még ajánlatot. Így aztán lehetséges, hogy csupán alaptalan spekulációról van szó.

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Vipo írta: 4 hete
szalkai írta: 4 hete

Nem hiszem, hogy a koreai-félsziget jelenlegi bizonytalan helyzetében okos gondolat lenne a Hyundai-tól egy ekkora befektetés.

Ráadásul a hazai, koreai piac nagyon kicsi, nem hiszem hogy egy-kétszáz-ezertől több FCA autót el lehetne adni.

Sokkal nagyobb segítség lenne egy kínai tulajdonos és az ottani milliós nagyságrendű piaci lehetőség.


Te amúgy érted, amiről írsz? Mert kívülről nehéz követni a gondolatmeneted. Hogy jönnek ide a koreai-félszigeten eladandó autók? Már nagyon-nagyon régóta nem az a világ egyik legnagyobbá kinőtt járműipari multijának a fő piaca, ráadásul senki nem helyileg eladott autókban gondolkodik ilyenkor, hanem elsősorban technológia megosztásban.
Vagy te tényleg azt gondolod, hogy azért veszik meg, hogy Dél-Koreában Fiatokat és Chryslereket adjanak el? :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
szalkai írta: 4 hete

Nem hiszem, hogy a koreai-félsziget jelenlegi bizonytalan helyzetében okos gondolat lenne a Hyundai-tól egy ekkora befektetés.
Ráadásul a hazai, koreai piac nagyon kicsi, nem hiszem hogy egy-kétszáz-ezertől több FCA autót el lehetne adni.
Sokkal nagyobb segítség lenne egy kínai tulajdonos és az ottani milliós nagyságrendű piaci lehetőség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 4 hete
Csalfa Romeo írta: 4 hete

Meglepő fordulat. Pont a koreaiak, akik nem szeretnek senkivel sem közösködni. Szerintem a világelsőségre enélkül is komoly esélyük lenne idővel, de nyilván türelmetlenek:) Az Alfát úgy gatyába ráznák, mint a sicc, valószínűleg a Chryslert és a Dodge-ot is rendbetennék, sőt, talán még a Lancia is visszatérne. Maserati-alapokra tudnának szupersportautót építeni, amit akár Genesisként tudnának forgalmazni az USÁ-ban, később máshol is. Kabriójuk sem volt még. Két teljesen ellentétes világ találkozna: az FCA-nál sok szempontból mintha megállt volna az idő, a koreaiak meg borzasztóan pörögnek mostanában. Erre kíváncsi leszek.


A Ferrari, Maserati Alfa trió nem kerülne eladásra, csak a Fiat és az USA gyártmányok.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 4 hete

Amúgy úgy néz ki hogy az FCA jelenleg az autóipar Palvin Barbija: ambiciózus nagymenőkkel hozzák csak össze

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 4 hete
zold írta: 4 hete

Marchione vezetésével egy stílusvezér és innovatív márkából egy semmirekellő badge-engineering specialistává vált a márkacsoport.



Nem hiszem hogy bárki is jól járna egy fúzióval, de együttműködést se érzek indokoltnak. Ha egy kicsit várnak egy még viszonylag jó hírnevű cégcsoportot szerezhetnek meg bagóért.


A Fiatról egy ideje az a hír járja, hogy Agnelliék "szabadulnának" az autóipari befektetésüktől...persze jó áron. Most az FCA "ránézésre" jól néz ki: nyereséges, magasan a részvény árfolyam, mozog a piac (részvénypiac) stb. Pénzügyi (üzleti) értelemben nagyon jól csűrték-csavarták a cégcsoportot, nyereséges termékek, a Ferrari tőzsdére vezetésével felértékelték a céget is (közben a Ferrari közkézhányada nagyon pici!!!): csúcson az árfolyam! Viszont: Nagyon foghíjas a termékpaletta, Lanciat kiherélték (mivel rövid távon kellett a cégcsoportnak a nyereség), az Alfa feltámasztása is úgy néz ki bukás lesz üzleti értelemben (pedig nem kevés pénzt - milliárdokat - költöttek a modellpaletta felfrissítésére) stb.
Szóval ha Agnellinek belengetnek egy szép összeget.... (ugye Berlusconi is azt mondta még pár éve hogy nem adja a Milant kínaiaknak. Most meg valahogy mégis kínai elnöke van az AC Milannak.... :-) )

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 4 hete

Marchione vezetésével egy stílusvezér és innovatív márkából egy semmirekellő badge-engineering specialistává vált a márkacsoport.

Nem hiszem hogy bárki is jól járna egy fúzióval, de együttműködést se érzek indokoltnak. Ha egy kicsit várnak egy még viszonylag jó hírnevű cégcsoportot szerezhetnek meg bagóért.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 4 hete
Kaller írta: 4 hete

És az Olaszok sonkán és Rio Mare-n kívül mást nem is gyártanának már ... mert ugye az ágaskodó pacis autómárka is ehhez a csoporthoz tartozik ...a bikás autómárka meg már régóta Vw tulajdon ...


A Ferrari még mindig az abszolút referencia a luxus sportkocsimárkák között, a legteljesebb palettával. A Lambo, Mclaren Aston csak részben fedi le a palettáját, a Porsche teljesen más liga, kivéve a ritka szupersportkocsikat de azok meg elég foghíjasan (5-10 kihagyással) készülnek.

Szóval javaslom kicsit kisebbe arccal viszonyulj a Ferkához, mert magadat minősíted.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 4 hete

Meglepő fordulat. Pont a koreaiak, akik nem szeretnek senkivel sem közösködni. Szerintem a világelsőségre enélkül is komoly esélyük lenne idővel, de nyilván türelmetlenek:) Az Alfát úgy gatyába ráznák, mint a sicc, valószínűleg a Chryslert és a Dodge-ot is rendbetennék, sőt, talán még a Lancia is visszatérne. Maserati-alapokra tudnának szupersportautót építeni, amit akár Genesisként tudnának forgalmazni az USÁ-ban, később máshol is. Kabriójuk sem volt még. Két teljesen ellentétes világ találkozna: az FCA-nál sok szempontból mintha megállt volna az idő, a koreaiak meg borzasztóan pörögnek mostanában. Erre kíváncsi leszek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 4 hete

És az Olaszok sonkán és Rio Mare-n kívül mást nem is gyártanának már ... mert ugye az ágaskodó pacis autómárka is ehhez a csoporthoz tartozik ...a bikás autómárka meg már régóta Vw tulajdon ...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Használtautó.hu

SAAB 900 i

SAAB 900 i

Ár: 1.290.000 Ft

Évjárat: 1985 / 7

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT TIPO 1.9 Turbo D S

FIAT TIPO 1.9 Turbo D S

Ár: 150.000 Ft

Évjárat: 1991

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75 PD TDI Comfortline

VOLKSWAGEN POLO 1.4 75...

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!