Máris itt a 421 lóerős Volvo XC60

Az XC90 hibrid hajtását kapja az XC60 T8 Polestar

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nagy testvér XC90 421 lóerős, Polestar-féle T8 hibridhajtását kapja a Volvo kisebb városi terepjárója is, az idén debütáló XC60.


A Volvo nemrég jelentette be, hogy 2019-től kizárólag elektromos autókat gyárt. Hogy a felvillanyozó jövőképet pozitívan vetítsék elő, egy újabb 421 lóerős hibrid SUV-ot dob piacra a Polestar tuningrészleg. Az XC90 kistestvéreként érkező, fejlett vezetéstámogató rendszereivel úttörő XC60 öt motorján húzhatunk a svéd tuningmesterek optimalizálócsomagjaival, a garancia elvesztése nélkül: a D4 és D5 dízeleken, a T5 és T6 benzineseken és a T8 hibriden. Az XC90 T8 Polestarhoz hasonlóan 421 lóerőre és 680 Nm nyomatékra húzzák a hibrid hajtásláncot, mindezt egy jóval kisebb testben.
Hirdetés

A Polestar szerint nem csak a motorteljesítményen javítottak, de a gázadási és gázelvételi reakción is, valamint fontos szempont volt, hogy gyorsítsanak a váltásokon. Az extra nyomatékhoz és lóerőkhöz igazították a sebességkiosztást, így több erőt ad le középfordulaton. A T8 hibridhajtásnak még így is változatlan 2,1 liter/100 km-es vegyes átlagfogyasztást ígérnek, valamint természetesen a 45 kilométeres emissziómentes hatótáv is megmarad. Henrik Fries, a Polestar fejlesztési vezetője hozzátette: „Az új XC60 nagyszerű alapot biztosított dinamikus alvázával és művészi hajtásával. A Polestar csomaggal egy valódi élményautóvá tettük.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:31
    Permalink

    Szia , tudom hogy nem autójelet veszel vásárláskor hanem kész autót ami azért összetettebb dolog … viszont minden terméknek van egy értéke a piacon . A márkajelzéssel ellátott termékeknél pedig sokat dob az árazásban egy adott terméken szereplő márkajelzés … jó példa erre a mobiltelefon piac .. pl Xiaomi 6 telefon simán agyonveri az új Samsung S8-at teljesítményben mégis fele annyiba kerül mint a Samu … valószínű azért mert a márkaértéke még nem tart ott mint a Samsung ” lehet hog yidővel felkúszik odáig de jelen pillanatban még nem ” . Véleményem szerint a Volvo mint márkanév önmagában nem tart ott mint mondjuk egy Porsche , vagy egy Mercedes Benz ” lehet hog yidővel eléri ezeket ,de jelenleg számomra még nem tart ott ” . Pedig árazásban azokhoz van közel vagy a példa szerint még jó 10%-al drágább náluk ” Porsche Macannál nincs hybrid verzió ” .

    Szóval hiába jár ugyan ott a Volvo tudásban és külső belső dizájnban mint a konkurensek és hiába árazza oda termékeit ha márkaértékben nem tükrözi a többletkiadást .
    Néha el is kell adni a használt autót semmi nem tart örökké … és véleményem szerint nem mindegy mennyit buksz egy autón . Ezen a téren pedig a Volvo lényegesen rosszabbul teljesít mint egy Mercedes Benz vagy Audi ,BMW .

  • 2017.10.27. at 16:31
    Permalink

    Hali. Épp most járom körbe chamonix környékét, elmebeteg kacskaringókkal. Még sehol sem volt olyan érzésem, hogy sok lenne bárhol, a 235ös gumik csodákra képesek (pedig ezek még az energiatakarékosak). Mondjuk nem akartam sehol körrekordot dönteni, de azért pár autót muszáj volt kielőzni.

    Volvo estében az XC60 szerintem sokkal stabilabbnak érződik, mint a V70.

    Az első bekezdéssel részben értek csak egyet. A Volvohoz nem passzol ez a T8 hajtáslánc, és hagyományosan a Volvo tulajok nem ebben az árfekvésben keresnek autót.

    Az árat nem a Volvo nevéért fizettetik ki, hanem a legjobb hangulatú belsőért és a tudásért. Ahogy a BMW-nek is sikerült nem kevés vevőt eltántorítani a Mercedestől, úgy a Volvo is bízik abban hogy tud majd új piacot szerezni.

    A GLC egy nagyon dögös autó de most a Volvo sok tekintetben nagyobbat dobott. A Merci ezt egyelőre elég jól túléli, ahogy túlélte a BMW-vel szemben az elmúlt 5-10 évben. Aki 100 éve eminens annak 1-2 modellgeneráció lógás meg sem kottyan :).

    A T8-as árazása viszont tényleg bátor, ez is igaz…

  • 2017.10.27. at 16:31
    Permalink

    Most komolyan tök jó hogy 420 lóerő meg 680 nm és gyorsul 5 másodperc alatt 100km/h ra Deeeeeee …. több mint 26 millió egy jobban extrázott Xc60 T8 sima Polestar verzió pedig még ennél is drágább … Kérdés …. kifizetne egy közepes méretű SUV ért több mint 26 milliót ha azon egy Volvo jel figyel ” mert hogy egy Porsche Macan ,Land Rover-ért kifizetnek ennyit az azért van mert őket eladja a nevük …de egy Volvo-t ?? 23 ért Mercedes Benz GLC 350 e -t lehet kapni ugyan így felszerelve ahogy a Volvo Xc60 26 ért … igaz a Merci csak 320 lóerő és 560 Nm és csak 5.9 alatt van 100 km/h . Viszont cserébe kapni egy Volvonál jobban csengő nevet és még + 3 millió marad benzinre …

    Véleményem szerint jobb lenne talán lenne ha kapni lehetne egy olyan Volvo Xc60 az hibridet ami legyen csak 300 lóerős gyorsuljon ” csak” 7 másodperc alatt viszont cserébe kerüljön 18-19 millióba úgy extrázva ahogy a fentebb említett T8 van .

    És most megint azzal jövök elő hogy egy 2 tonnás dömperbe tök felesleges 5 másodperces gyorsulású erőforrást beleszerelni jó drágán … mert a Volvosok többsége úgy sem használj aki soha az életben ezt a teljesítményt viszont egy olcsóbb autónak örülnének. Aki ült már ilyen SUV ban az tudja hogy ahol a személyautóval kényelmes utazótempó a 130-150 km/h ott a SUV ban a magas építés és magasabb súlypont miatt már akad némi vonalkód az alsógatyán főleg ha jön közbe egy két kanyar is … Szóval ezért érzem feleslegesnek ezt a teljesítményt és inkább lenne olcsóbb gyengébb motorral .

  • 2017.10.27. at 16:31
    Permalink

    2,1 l/100km :D:D:D:D
    ezzel 8 alatt nem megy el majd az ember… de szerintem ha hajtjuk 10 alá sem fog beférni
    Már jól meg kellene büntetni ezeket a mérőket a fogyasztó megtévesztése miatt, bár a spritmonitor létezése óta én soha nem nézem a gyári értékeket,

  • 2018.02.16. at 14:27
    Permalink

    Na igen egy kicsit tényleg túl van árazva, viszont azért 40 km-tud menni tisztán elektromosan.A BMW az csak max 30 km-t tud a Mercedes még annyit sem tud.
    A felszereltség az szenzációs.!
    Ezt a felszereltséget a BMW csak felárakért tudja adni a Mercedes meg dupla áron adja!
    Sajnos a luxust mindig meg kell fizetni.
    Nekem a BMW az nagyon tetszik mert minőségi a kocsi az biztos viszont ha ugyanolyan felszereltséggel szeretném megkapnoi mint a Volvo XC60-at akkor feláras és nagyon drága lesz a legvégén.
    Mindenesetre nekem most van egy T8 -om és nagyon megvagyok vele elégedve úgy fogyasztás tekintetében mint kényelemben.

Vélemény, hozzászólás?