Senkinek sem kell elektromos szupersportautó?

Befejezik az elektromos Audi R8 gyártását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevesebb mint 100 példány után fogytak el a rendelések. Mindössze 1 éves pályafutása végéhez ért az Audi elektromos szuperautója, az R8 e-tron.


6 év titkolózás és fejlesztés után, a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be oly várt R8 e-tron modelljét az Audi. Nem volt ebben semmi furcsa, hiszen azt a kort éljük, amikor kihasználva az elektromos hajtások hihetetlen teljesítményét, már szupersportautókat is ellátnak különféle hibridrendszerekkel vagy akár csupán villanymotorokkal. Ilyen szempontból az Audi is pont időben volt az R8 e-tronnal. A tisztán elektromos hajtású R8 mindössze 3,9 másodperc alatt futotta meg a 0-100-as sprintet. Emissziómentes hajtása 460 lóerőt és 920 newtonméter nyomatékot adott, 450 kilométeres hatótáv mellett. Csúcssebességét 210 km/h-ban korlátozták. Az élet azonban közbeszólt, és az R8 e-tron eladásai nem hozták az elvárt szintet. Így kicsivel több mint egy év után abbahagyják az elektromos szuperautó gyártását. De miért nem kell senkinek?
Hirdetés
Az egymillió eurós - 305 millió forintos - csúcs-Audi eleve csak az öreg kontinens kiváltsága volt. Nem elég, hogy árcédulája vastagra dagadt, a vásárlóknak el kellett utazni az Audi főhadiszállására, Németországba, hogy megvehessék az R8 e-tront, ugyanis máshol nem volt elérhető. A hangtalan teljesítményautókra még nem nagyon kapott rá a közönség, de a jövőben van rá remény. Az Audi szerint kevesebb mint 100 darabot adtak el az egyedi modell rövid élete alatt, és hozzátették: „többet is építhettünk volna, mint tettük.” Az ingolstadti csapat a jövőben újragondolja az elektromos szuperautó projektet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?