Együtt fejleszthet motort a Volvo és a Mercedes

Belső égésű motorok tervezésében köthet egyezséget a Volvo és a Mercedes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy tűnik, hogy a teljesen elektromos modellpalettát még nem látja reálisnak sem a Volvo, sem a Mercedes, ezért a következő években is maradhatnak a belső égésű motorok.

Az elmúlt tíz év leginkább az elektromos modellek térnyeréséről szólt, az évtized elején a Nissan Leaf és a Tesla Model S mutatkozott be, 2020-hoz közeledve a Teslának már négyféle modelljét lehetett megvásárolni, de már Mustang is jön kipufogó nélkül. Nem kivétel ez alól a Daimler sem, a Mercedes EQC-vel már csillagos elektromos SUV is van, a Volvót birtokló Geely-vel pedig szorosabbra fűzték az együttműködést az elektromos autók terén, ami a Smart következő generációjának ágyazott meg, továbbá a kínai gyártó 10%-os tulajdonrészt szerzett a Daimlerben.
Hirdetés
A német és a kínai cég most a belső égésű motorok terén is közösen fejleszthet, amik a Mercedesek mellett a Volvókban jelenhetnek meg, de az elektromos hajtásláncok megosztása sem kizárt. A tárgyalások még a kezdeti szakaszban tartanak, a Volvo szerint ők bárkivel szívesen együttműködnének, de a jövőbeli terveikről egyelőre hallgatnak. Valószínűsíthető, hogy az elektromos modellek terjedése mellett már egyre kevésbé éri meg önállóan hagyományos motort fejleszteni, így a Mercedes által a Volvo olcsóbban juthatna belső égésű erőforráshoz. A kínai Geely számos márkának a tulajdonosa, a Volvo mellett a Lynk & Co-t, a Polestart és a londoni taxikat gyártó LEVC-t is birtokolja, ezen kívül a Lotusban többségi tulajdonos, de a smart 50%-a, illetve a malajziai Proton 49,9%-a is a Geely kezében van.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?